• GakkenLive

Andras graviditet gör mig ledsen

Känner med er. Har med försökt i flera år nu utan resultat o nu på tre veckor så har bästa vännen fått en dotter o i går födde min andra bästa väns DOTTER en son. (Så min vän är nu mormor, inte ens 40 år)
    Känner mig så jäkla värdelös o ensam som kvinna... 
    O nu visas det blir på fb, o i bloggar o det pratas JÄMT om det. Blir smått galen tror jag.
    Avundsjuk? Ja, o nej jag kan inte hjälpa det. 

• GakkenLive
    Linis K skrev 2012-03-28 19:01:51 följande:
    Jag tycker det är hemskt jobbigt att nästan behöva känna som om att man ljuger... "När ska ni skaffa smått då, ni som har ett så stooort hus och bara är två????" Och så svarar man att det kommer när det kommer. Saken är ju egentligen den att vi försökt länge nu och det vill sig inte :( Men det kan jag inte berätta för "folk" eftersom min sambo vill hålla det privat och det måste jag ju respektera. Så jag får snällt fortsätta att slingra mig.

Härom veckan fick jag till och med en kommentar av en släkting att vi börjar bli för gamla för första barnet ( vi är unga båda två, 28 & 35 år.) Om de visste hur mycket såna kommentarer sårade, gjorde att man kände sig oduglig.. Det räcker med den gången i månaden när man får kvitto på att man än en gång misslyckats.
    Visst blir man ledsen.
    Det som är jobbigt tycer jag är att jag nog mer vill vara öppen om det men inte min sambo. (Någon som har samma problem?) Nu har jag avslöjat en del genom bloggen men alla läser ju inte den o jag vill j uegentligen få ut mer...

• GakkenLive
    Nicali skrev 2012-04-04 20:30:10 följande:
    Idag snäste jag ifrån när en på jobbet sa gav mig kommentaren MEN NI FÅR VÄL SKAFFA EGNA BARN när jag berättade hur roligt jag tycker det är med "pojk" som vi är kontaktfamilj åt Då sa jag snabbt barn är väl inget man bara skaffar!!! De är en gåva!
    Att folk kan vara SÅ korkade!!!
  • GakkenLive

Påmminner mig om en bekant som fick tre barn på typ lika många år som nu  - hon VET om allt ÄNDÅ så kom det...;
    "Inga barn än?"

Jag svarade; Nej jag är fortfarande ofrivilligt barnlös...

O ja ,min bästa vän, som nyss har fått barn kläckte ur sig; "Jag trodde det du var gladare nu (min ledsamhet över allt) ...jag trodde det hade försvunnit ..."

Vadå försvunnit....?!?! Jag fattar inte hur folk tänker!

• GakkenLive

... i dag fick jag veta att grannen är gravid.Fasen. Nu får man inte ens lugn o ro i själen i sitt egna område. Utan blir påtvingad även hemma...det räcker med alla jäkla bebisbilder o annat på fb...
    Elakt?Ja....men just nu skiter jag i det.
    =(

• GakkenLive
    Sofia1981 skrev 2012-06-05 07:44:54 följande:
    Hej alla måste få skriva av mig, allt känns skit just nu, jag och min sambo hat försökt att få barn i ca två år, började med pergotime i dec för att få ÄL , har visat ÄL dom två sista mån men inget + börjar må riktigt dåligt då alla Mina vänner har elle ska ha barn, hade en vän utan barn men fick reda på i dag att hon med ska ha barn , varför är allt så orättvist?? Känns skit att man inte kan glädjas för ens vänner, nån som har tips på hur man kan förtränga allt och försöka vara lite glad ??
    Kram.
    Ja du. Jag vill med ha tips....
    Funderar ärligt på psykologhjälp....
    Ska se om jag kan ta mig en runda till min gynekolog på fredag. Tycker det här är jobbigt. 
  • GakkenLive
    Matilda03 skrev 2012-06-18 11:46:54 följande:
    Nu är det ju snart midsommar och då ska jag träffa min svägerska som är gravid. Känns sådär när man själv just har fått beskedet att trippelkur pergo inte gav äl och nu är det semesterstängt på kliniken och jag vet inte hur behandlingen kommer fortsätta sen.

Hur brukar ni göra när ni kommer i en sån situation som jag kommer göra på fredag? Hur tänker ni?  
    Kram.
    Jag vet inte. Jag fick ju veta att grannen är gravid  av min sambo (som var hemligt) o nu på över två veckor har jag inte närmat mig staketet ens...
    Jag har däremot en kollega jag träffar (hon är sjukskriven).  Men hon babblar inte om sin gravida mage hela tiden.Så det är väl skönt...
    Tycker det själv är jobbigt, om det blir jobbigt så tycker jag bara att du gör som du känner för om du nu bestämmer dig för att fira med dem. Hoppas din man/sambo är så pass förstående om du tar en nypa luft,eller tom vill gå hem (vet ju inte var ni är). Du måste ju tänka på dig med.
    Lycka till.  
Svar på tråden Andras graviditet gör mig ledsen