• Matilda03

Andras graviditet gör mig ledsen

Känner igen mig i det flera skriver. Jag är själv väldigt ledsen idag efter att av en slump träffat på en granne (som vi har hyrt bostad av tidigare, så vi är bekanta) och nu visade det sig att hon är gravid! Så typiskt, varför just nu när allt känns så mörkt för vår del och vi kämpar hela tiden.. Känns mycket jobbigare än när svägerskan visade sig vara gravid för ett par månader sen, jag vill att hemmet är en frizon där jag inte riskerar att stöta på nån jag känner som är gravid så fort jag går ut i trädgården eller tar en promenad längs vägen

• Matilda03
    GakkenLive skrev 2012-06-01 21:13:47 följande:
    ... i dag fick jag veta att grannen är gravid.Fasen. Nu får man inte ens lugn o ro i själen i sitt egna område. Utan blir påtvingad även hemma...det räcker med alla jäkla bebisbilder o annat på fb...
    Elakt?Ja....men just nu skiter jag i det.
    =(

Precis samma som jag råkade ut för för ett tag sen.Vet hur det känns, kram till dig!
  • Matilda03

Nu är det ju snart midsommar och då ska jag träffa min svägerska som är gravid. Känns sådär när man själv just har fått beskedet att trippelkur pergo inte gav äl och nu är det semesterstängt på kliniken och jag vet inte hur behandlingen kommer fortsätta sen.

Hur brukar ni göra när ni kommer i en sån situation som jag kommer göra på fredag? Hur tänker ni?  

• Matilda03

Tack, jag hoppas det går bra. Men jag vill bara inte åka dit och bryta ihop mitt framför henne o känna mig dum mot alla. Den risken vill jag inte ta, men jag tror ändå inte att det kommer hända så jag åker nog dit och försöker hantera det på bästa vis.

• Matilda03
    liwa skrev 2012-06-18 20:23:29 följande:
    Matilda 03- samma dilemma här. Kommer 3 st gravida hit på midsommar, varav en är min lillasyster i 6:e månaden och de andra två mina höggravida grannar.

Det är väldigt mycket övning på att hålla god min just nu, vilket som sagt tar enormt mycket energi. Det verkar inte finnas någon hejd på prövningar just nu.Jag fick precis ett graviditetsbesked till- min kollega som lyckades på första försöket såklart.. Övar mig på att säga "ååh vad kul, grattis" och verkligen låta glad. För visst unnar jag andra att vara glada och jag är glada för deras skull men... ja ni vet ju vad jag menar.

glad midsommar på er alla!
    Jobbigt! Hoppas det går bra o glad midsommar!
Svar på tråden Andras graviditet gör mig ledsen