• liwa

Andras graviditet gör mig ledsen

känner igen mig i era berättelser. Vi har försökt i 2,5 år och startade vår IVF resa i december 2011. Hittills 3 FET men inget pluss. Under vår IVF har jag fått inte mindre än 7 gravidbesked från vänner och familj. Båda mina närmsta grannar är högravida. Men det som är jobbigast av allt är att min lillasyster är gravid. Det gör att jag liksom inte kommer undan. Jag vill ju inte sluta umgås med min syster och andra vänner men det blir plågsamt påtagligt emellanåt. Senast igår fick jag frågan. " hur känns det att bli moster, måste vara jättekul.." Kändes som ett slag i magen, jag fick anstränga mig för att hålla god min. Jag vet jag ska vara glad för andras skull och det är jag väl men det känns väldigt tufft med alla dessa gravida med sina ultraljudsbilder, symptom och bebiskläder runt mig just nu.

• liwa

Matilda 03- samma dilemma här. Kommer 3 st gravida hit på midsommar, varav en är min lillasyster i 6:e månaden och de andra två mina höggravida grannar.

Det är väldigt mycket övning på att hålla god min just nu, vilket som sagt tar enormt mycket energi. Det verkar inte finnas någon hejd på prövningar just nu.Jag fick precis ett graviditetsbesked till- min kollega som lyckades på första försöket såklart.. Övar mig på att säga "ååh vad kul, grattis" och verkligen låta glad. För visst unnar jag andra att vara glada och jag är glada för deras skull men... ja ni vet ju vad jag menar.

glad midsommar på er alla!

Svar på tråden Andras graviditet gör mig ledsen