Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag blir inte heller klok på det.

Ni är ju ett stenhårt gäng måste jag tillägga! Fan vad ni sågade honom!
    Men det bekräftar ju ändå känslan jag har.

rainbow: Fråga honom om hans värderingar inom vissa områden då. Rakt ut. Om det är sånt som är viktigt för dig. Det tycker jag.  

Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 15:38:19 följande:
    Och jag vet inte om man behöver tillägga, om man rest, hört av sig och inte får något svar. Så hade ingen ursäkt i världen ändrat hur besviken jag varit på den personen. Blir man sjuk osv så kan man meddela det.... helst innan någon åkt någonstans. Jag har som tur är inte varit med om det, men jag blev ganska besviken en gång när jag var på affärsresa och hörde av mig till exet och hon inte alls var intresserad av att komma hem för att vi skulle ses över helgen. Men som sagt jag var så djävlars naiv och förlåtande i det förhållandet. Och jag ångrar mig fortfarande varje dag att jag inte bara bad henne fara åt helvete efter de första 3-4 gångerna hon gjorde mig besviken. Istället blev det bara att jag var sur i någon dag... Sedan så blev det på något konstigt vänster alltid mitt fel i slutändan så jag bad om ursäkt för att jag förväntat mig något av henne.
    Menar du mig nu?
    Vi hade bestämt plats men inte tid. Och ingen av oss hörde av oss till varandra för att bestämma tid, så hans "vi hade ju bestämt" är en lögn.  
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 15:55:07 följande:
    Påstår han att ni hade bestämt? Haha. Vilken tid då?
    Det kan han inte säga!
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 16:07:35 följande:
    Fia, det med åldern vet jag inte riktigt, personligen så tycker jag 21-22 är ganska ungt, men egentligen är det som dom säger en siffra. Iövrigt handlar det om mognad och inställning. Utseendemässigt så tror de flesta jag är betydligt yngre än vad jag är, ibland känns det nästan förolämpande när någon tror man är 24 men isjälva verket är man 32... fast det är nästan värre på systemet när man får vissa leg 9 av 10 gånger för att dom är osäkra man är över 20. Men hur som helst så länge det fungerar personlighetsmässigt så har jag egentligen inga problem med ålder, sen ska jag väl erkänna att jag ser hellre neråt i åldrarna än uppåt, men det har mer med att göra att jag inte vill känna mig stressad ifall tjejen skulle få för sig att vilja ha barn osv för att inte tala om hur betydligt mer frekvent det är att det redan finns barn i bilden när man kollar på ungefär samma ålder eller uppåt. Inget fel med det men jag blirpersonligen osäker om jag är vuxen nog att hantera det. Iövrigt så kan jag inte uttala mig om skillnader, jag har av erfarenhet bara varit tillsammans med en person som var väldigt olik mig på många sätt, men jag tyckte vi fungerade ihop ändå. Uppenbarligen var det inte ömsesidigt, sen kan jag väl erkänna att det stundtals kändes väldigt destruktivt men inte värre än att vara utan den person jag älskade, men det räckte inte och jag har lärt mig att man inte ensam kan hålla ihop något om inte vilja är ömsesidig. Spelar ingen roll hur mycket man ställer upp osv man gör det bara svårare för den andra att våga säga som det är. Och trots allt är det vad man vill veta, man kan inte styra känslor, men att vara ärlig och uppriktig är något man har kontroll över och har man sådan förståelse att man vet att det inte är vad man vill så kan iallafall inte jag förstå varför man låtsas som något annat för att någon gång bara utan förvarning döda allt.
    Nähä du. Som gammal systembolagsarbetare kan jag meddela att man ska ta leg på de som man tror är under 30!
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 16:16:30 följande:
    Det är ganska sjukt med tanke på att gränsen är 20, och den legala gränsen för alkoholkonsumption är 18.
    Men det är just eftersom det är väldigt svårt att se skillnad på åldern ibland. 
    Jag har ju tagit leg på folk som är runt 40.
    Och jag får visa leg iaf 8 gånger av 10 när jag handlar nu.  Och då blir jag 35 snart.

rainbow: Jag upplever att det är väldigt stora grejer du undrar över. Och väsentligheter. Fråga det du behöver veta är mitt råd. Du behöver ju inte lägga med en tidsplan för saker, men att höra sig för vad folk vill och resonerar är ju inget konstigt. 

Jag är inte heller (surprise surprise) med på det här med att ha sex enbart i reproduceringssyfte.
    Jag har två barn. Jag vill inte ha fler. Ska jag aldrig mer få ha sex då? Fast jag skyddar mig, och även honom?
    Nej det funkar inte för mig. Absolut inte.
    Och sex är ju liksom kittet i en relation. Barn däremot är en stor prövning. En älskad prövning, men en enorm prövning på förhållandet. Skaffar man barn med en person man inte har bra sex med slutar det med vänskap, man blir föräldrar till gemensamma barn. Inget mer. Det händer allt för många. Även mig i mitt långa förhållande.    

Unikum: Jag är helt med på vad du säger om "driv" bakom frågorna. Jag tycker att man ska intressera sig för personen man pratar med, komma på spontana följdfrågor etc. Annars är det ganska meningslöst att fortsätta. Samtidigt vet jag själv att ibland är jag inte på topp när jag får mail, jag kanske är väldigt trött och orkar inte vara snabbtänkt. Då riskerar man ju att åka ut med huvudet före innan man ens fått en chans. 
    Det kan helt klart vara en fråga om ålder. Jag är 34 och många som jag pratar med är i ungefär samma ålder. Förutom alla 22-26 åringar som har bestämt sig för att ÄLDRE tjejer är så häftiga och som absolut ska stöta på mig. *suckar* Om de iaf kunde låta bli att skriva att jag är äldre.... jag känner mig redo för hemmet liksom! 

Det finns många knäppa killar på HP, helt klart. Och några få guldkorn.  
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-14 07:22:21 följande:
    Det finns rätt många knäppa tjejer också kan jag intyga.
    Du, jag tror dig! 

Han jag inte hade dejt med i förrgår gör mig irriterad. Han håller på och skickar sms om att han verkligen vill lära känna mig och han ber så mycket om ursäkt för att han inte gjorde det innan etc. Och jag vill bara kräkas på honom. Det känns inte äkta. För i nästa andetag frågar han hur jag jobbar nästa vecka, och när jag svarade att jag har barnen då sa han "ja men de går på dagis och skola, vi kanske kan ses på dagen". Eh nej. Jag JOBBAR! Och då har han ju bråttom ändå. Mupp.

Xmag skrev 2012-09-14 09:23:46 följande:
    LMFS, klipp! Du verkar trots allt vara lite intresserad/nyfiken/smickrad men inser att han är fel, vilket förmodligen är rätt känsla. Om du fortsätter att kommunicera kommer det ta din tid och energi och leda till mer frustration. Du inser ju att det inte leder dit du vill. Släpp honom och sluta svara.
    Du har rätt. Helt rätt. Jag ska inte svara honom mer. Eller så svarar jag med en klippning liksom. 
    Jag vill ju inte egentligen.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!