Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine
    modesto skrev 2012-09-13 13:22:41 följande:

”Vill inte leva om mitt liv. Jag vill ju gå vidare.”

Intressant fras, jag undrar bara varför så många vill just ”leva om sitt liv”, skaffa ett ”bo ihop” förhållande som för en del inte fungerar alls. Det är bara en reflektion, efter allt jag brukar läsa här på Fl. Många skulle vinna på att söka ett särbo förhållande men ändå söker de sig till samma gamla mall som inte fungerade förr och ”lever om sitt liv”. Tunnelseende? Man tror att om man är kär så Måste man flytta ihop till slut.

Där håller jag med dig. Jag är inte säker på att jag vill bo ihop med någon igen. Jag har gjort det, och det har sina fördelar. Men även sina nackdelar. Men jag tror att många tänker att det "ska vara så". 
    modesto skrev 2012-09-13 13:25:50 följande:
    man ska kanske diskutera allt som är riktigt viktigt redan innan man träffas? det tycker jag i alla fall. tycker man att det ekonomiska är oviktigt behöver man inte diskutera det alls
    Fast det blir så pretentiöst då kan jag tycka? Så... bestämt. 

Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
    modesto skrev 2012-09-13 13:41:17 följande:

Jag låter kanske pretentiös för att jag känner att jag har ett liv som jag vill ha och inte vill ändra på det. Kärleken får bara komma som en extra krydda, inte någonting som ändrar mitt liv.

Då är vi nog olika. Jag vill inte ändra allt i mitt liv, men jag ser gärna att kärleken kommer som en storm och slänger upp båten på land och huset till havs.  
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-13 13:54:33 följande:
    Tänker likadant. Tror även att om man är helt orubblig och förväntar sig att den man träffar ska komma in och varken synas eller höras så får man nog svårt att uppfylla andra kriterier på självständighet och intellektuell kapacitet. 

Träffade en kille för ett tag sedan som uppenbart hade en bild av hur jag skulle "vara". Ruggigt avtändande med någon som nästan på förhand hade bestämt vilken färg på sockarna jag skulle föredra. Nu raljerar jag lite men den kille som inte är mer flexibel än att han kan vara öppen för att jag tar plats i förhållandet med egna intressen och mål är inget för mig. Bättre att en sådan kille träffar en viljelös trofétjej i så fall.
    Nej precis. Att det finns en tom hylla som ska fyllas med någons grejer och sen är det bra med det. Rätta in sig i ledet. 
    En av fördelarna att träffa någon är ju att jag per automatik lär mig nya saker, min värld blir större, jag kommer hamna på ställen jag aldrig varit förut, prata med människor jag aldrig skulle ha träffat annars.
    De delarna gillar jag verkligen.  
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:17:46 följande:
    Jag har märkt en tendens och är lite fundersam över den. Hur kommer det sig egentligen att så många singeltjejer har katt? Det är ytterst få singelkillar som verkar ha det och dom få som jag vet har något djur har hund. Märkligt fenomen.
    Det finns gott om singelkillar som också har katt kan jag säga! Men fler som har hund.
    Jag tror att det handlar om en arbetsfråga. Många killar jobbar med lite "friare" grejer, sitter kanske inte på kontor lika ofta som tjejer, och kan därför ha hunden med sig.
    Tjejer jobbar ju oftare som pappersslavar och behöver ett djur som klarar sig själv.

Jag är ju den ultimata singeltjejen, jag jobbar liksom som volontär på ett hem för övergivna katter! Det du!  
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:36:38 följande:
    Jag gillar båda djurtyperna och personligen skulle jag nog aldrig kunna ha något annat än en katt själv, hundar kräver för mycket ompysslande och regelbundna promenader. Jag jobbar även på en annan ort så jag kan inte ta mig hem vid lunch eller så och gå ut och gå även om jag hypotetiskt orkat allt annat. Jag har nog en svag lutning åt kattdjur egentligen för jag gillar deras självständighet. Hundar känns ibland som deras liv enbart kretsar runt att äta, men nåja.
    Jag är uppvuxen med hund och skulle gärna ha det igen, men mitt arbete tillåter det inte. 
    Vill ha en Rhodesian Ridgeback, det är riktiga hundar! :) 
    Xmag skrev 2012-09-13 14:44:55 följande:
    I bland är det trots allt skönt att vara allergisk. Man har bra argument att säga nej när barnen vill ha hund...:)
    Det är då man åker på att skaffa ödla eller nåt istället!

Min brorsa har två ödlor. En agam av något slag, och en leguan. Den lilla är ju aptråkig. Ligger under sin värmelampa och fiser hela dagarna. Den stora är lite roligare iaf. Den blir typ sur om inte min brorsa kommer och hälsar när han kommer hem. Om hans sambo bara kommer dit blir den också sur. 
    Dessutom har den rymt. Det är ju roligt när 1,5 meter ödla är på rymmen!
    Och helst ska den ligga PÅ min brorsas huvud när han kollar på tv.  

Ja just det. Dejting.
    Han jag skulle träffa igår hörde av sig idag. Undrade varför jag inte dök upp. Så jag sa att vi inte bestämt tid?!
    Och så sa jag att han känns oseriös, att han inte ens försökt lära känna mig. Då bad han så mycket om ursäkt och sa att han verkligen vill lära känna mig.
    Hm.
    Vad säger ni? 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!