• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-28 23:08:15 följande:
    Jo, men han försöker fortfarande övertala mig om att jag inte skulle vara en älskarinna utan att han tror man kan känna kärlek till flera.

Otur att han föreslog detta för tusse dock som älskar att diskutera så mailen är riktigt roande just nu ;)

Kan man inte det? Polyamori kallas det för.
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-29 10:02:55 följande:
    Jag har väl lärt mig av erfarenhet, att de tjejer som inte visar bild har anledning att inte göra det - det är sällan jag vill fortsätta mail'a efter att ha sett bilden.

Ytlig ? Kanske det. Men den tjej som säger emot här i tråden, upp till bevis, "me, you, blinddate?" brukar vara mitt svar - inga riktiga napp hittils på den, men  OskyldigDrömmerOskyldig

Jag har inget emot att någon kollega eller bekant ser mig - killarna lär ju inte se mig och om en söt kvinnlig singel-kollega ser mig så kanske hon bypass'ar hela mail'andet på HP

Det lär ju knappast vara någon bekant som kommer fram och säger "Gud vad skämmigt, du är på HP och raggar, det är ju jättepinsamt att vara där ..." - för hur skulle de sett mig
    Till mig skrev du "me, you, blinddate?" just när jag påpekade att utseendet tyvärr ÄR det viktiga för många killar, så nu vet jag inte hur du tänker... Tungan ute

Som ful tjej blir man ganska självförtroendedippad kan jag säga. Inte 10-20 mail om dagen som "alla andra" tjejer får, inte en massa bekräftelse hela tiden. Jag la ner nätdejting just därför.
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-29 14:43:46 följande:
    Precis så - att det är lika viktigt för dig - jag har ju inte fått den där blinddaten eller hur ? För du vill veta hur jag ser ut först ...
    Nej, faktiskt inte. Jag hade definitivt kunnat gå på blinddate utan att veta hur du ser ut!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-29 15:22:37 följande:
    Nej, faktiskt inte. Jag hade definitivt kunnat gå på blinddate utan att veta hur du ser ut!

Och jag "hade definitivt kunnat" bestiga Mount Everest
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-29 16:03:28 följande:

Och jag "hade definitivt kunnat" bestiga Mount Everest
    Tja, vad ska jag säga, jag kan ju knappast få dig att tro mig oavsett vad? Det är synd att jag bor långt bort och inte längre är singel, men om min nyfunna relation går i kras lovar jag att ta mig till Sthlm och blinddejta angelven bara för att visa er.
  • Anonym
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-29 17:26:54 följande:
    Låter inte användarnamnet "mammaspojke999" väldigt lockande?

Ungefär som Bengt24cm.
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-29 22:24:32 följande:
    Ingen i den här tråden var någon jag syftade på.Tänker inte gå in på vem/vilka jag syftar på, det var snarare hur ni skulle reagerat jag var intresserad av.

Jag reagerar uppenbarligen med att bli förbannad och det ganska mycket också. Men nåja jag ska väl för en gångskull göra vad jag borde gjort sedan länge, rycka på axlarna och låta idioterna hållas. Jag bara undrar om det är så att det är en osund reaktion att bli arg i det läget...

En liknelse är följande konversation...

"Du tycker om orange"

Var på jag svarar: "Nej så är det inte alls, jag tycker om blå", 

-"en del personer säger du tycker om orange"

Jag: "jaså? hur ska de veta vad jag tycker om?"

-"de har väl sett vad du har för färgsmak"

Jag: "de har fel iallafall, jag gillar marinblått"

-"du är ju färgblind om du verkligen tycker det du gillar är marinblått" 

Och vid det laget är jag ganska upprörd. Men skitsamma jag bryr mig inte mer, vill dessa personer tro det så får de väl- jag tänker inte lägga mer energi på att varken dementera eller diskutera med döva öron. 

De kanske har läst något du skrivit i någon annan tråd under något av dina andra nick och baserar det de tror på på det? Du är ju lite ökänd på FamiljeLiv.
  • Anonym
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-29 21:41:34 följande:
    jag har lite svårt förstå att man inte har bild faktiskt....det är ändå en del i helheten. Jag har inga dolda bilder heller. De bilder som finns i albumet kan jag stå för och tycker inte det spelar nån roll vem som ser dem
    Då ser du antagligen normalbra ut, och har nog svårt att förstå hur svårt och jobbigt det kan vara om man är riktigt ful. Jag kan definitivt förstå om man vill "charma" någon med sin personlighet innan man visar en bild. Sen finns det givetvis en massa andra skäl också till varför en del inte har bilder...
  • Anonym
    Papito skrev 2013-01-30 18:12:36 följande:

Okej okej okej okej....nu känner jag ett behov av att bromsa lite i spekulationerna....man måste inte vara ful för att inte vilja ha bild
    Jag har sagt det förut, jag är inte i snyggfacket....men tror och hoppas att jag inte är ful heller. Jag ser okej ut helt enkelt, varken mer eller mindre vill jag tro. Att jag personligen valt bort bild beror på andra saker. Jag tycker att det känns lite utlämnande, sen skriver jag mycket och är en ganska öppen person så jag vill inte ha bild också...är ganska mån om min integritet trots att jag är en öppen person. Utöver det så dejtade jag inte riktigt heller när jag la upp profilerna, var mest inne för att kolla läget. Så jag hade inte bråttom eller panik, tänkte att det får bli som det blir. När jag väl dejtade lite blev det bökigt med mailande så jag la in ett låst kort...men som sagt, tror inte alls att huvudanledningen till att folk inte har kort beror på att de anser sig fula.
    Det skrev jag ju också, att det finns andra anledningar! Ingen skugga ska falla över dig!
  • Anonym
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 15:49:11 följande:
    Menade bara att min drömtjej inte följer någon mall, visst hade det varit skönt å träffa en tjej som inte har barn, men ärligt talat så bryr ja inte mig, älskar man bara den personen så övervinner det alla dina "problem" 

Jag är dessutom bevis på att även om tjej VILL ha barn så betyder d inte att hon är beredd på vad det innebär! 

Ja, om man älskar personen övervinner det en massa problem (inte alla!) men om man får välja INNAN man älskar en person kanske man inte väljer någon som medför de problemen? Det tycker jag inte är så konstigt...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!