Angelven skrev 2013-01-29 10:02:55 följande:
Jag har väl lärt mig av erfarenhet, att de tjejer som inte visar bild har anledning att inte göra det - det är sällan jag vill fortsätta mail'a efter att ha sett bilden.
Ytlig ? Kanske det. Men den tjej som säger emot här i tråden, upp till bevis, "me, you, blinddate?" brukar vara mitt svar - inga riktiga napp hittils på den, men
Jag har inget emot att någon kollega eller bekant ser mig - killarna lär ju inte se mig och om en söt kvinnlig singel-kollega ser mig så kanske hon bypass'ar hela mail'andet på HP
Det lär ju knappast vara någon bekant som kommer fram och säger "Gud vad skämmigt, du är på HP och raggar, det är ju jättepinsamt att vara där ..." - för hur skulle de sett mig
?
Till mig skrev du "me, you, blinddate?" just när jag påpekade att utseendet tyvärr ÄR det viktiga för många killar, så nu vet jag inte hur du tänker...
Som ful tjej blir man ganska självförtroendedippad kan jag säga. Inte 10-20 mail om dagen som "alla andra" tjejer får, inte en massa bekräftelse hela tiden. Jag la ner nätdejting just därför.