• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-16 22:38:01 följande:
    Första gången hete han "fiberrik", andra gånger "fiberrikt" och sista minns jag inte.... samma??
    Hahaa!! han har varit inne hos mig också! Han mailade med mig dock, men jag minns inga detaljer, det här var ett år sen eller så...
  • Anonym
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-17 15:25:09 följande:
    Jag har väl landat i ett en snabb inloggning från hans sida efteråt är ok, men inte om han verkar vara online konstant. Och efter en par dejter har jag oftast pausat mitt konto och skulle uppskatta om han gjorde detsamma. Skulle ifrågasätta (öppet eller bara för mig själv) hur pass seriös han var, annars, faktiskt. Tycker att det är rimligt att han får avsluta ev. påbörjade samtal på ett schysst sätt och att han får ta någon dejt att känna efter om jag är rätt, men vet han inte efter typ 3 dejter så är jag nog inte rätt. 
    hur definierar du då "dejt"?

Förresten, en fråga till alla i tråden: hur har era tidigare förhållanden startat? Alla mina har börjat med att vi har varit vänner först, så jag har lite svårt för det här "dejtandet", och att man ska veta väldigt tidigt om man vill vara med någon eller inte. Samma med mitt nuvarande förhållande, vi var vänner och sen blev det mer...
  • Anonym
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-17 16:51:39 följande:
    För mig är en dejt när man planerar in att ses/hitta på något med någon som man eventuellt har ett romantiskt intresse för (undantaget "kompisdejt" som blir självförklarande i sammanhanget). 

Har ingen mall för hur tidigare förhållanden har startat. Träffade ett ex på krogen, två genom gemensamma bekanta, två på jobbet (olika arbetsplatser haha), och nu senast på nätet. Men ser inte mina vänner som potentiella pojkvänner, om vi inte är i lära-känna-varandra-stadiet. Resonerar så att hade vi haft den typen av intresse för varandra, så hade det hänt något redan, och det har det ju inte. 
    fast förhållanden ändras ju! Jag går verkligen inte runt och tänker på mina vänner som potentiella partner, men ibland har det bara blivit så ändå, med tiden ser man andra saker hos den andre...
  • Anonym

men om man ständigt möter personer som behandlar en illa är det väl inte _bara_ otur, utan det beror ju på något att man dras till såna män och att såna dras till en? Alla kan givetvis falla för fel person, men om det är ett återkommande tema beror det väl troligen på något hos en själv som väljer såna personer, och blir vald av såna personer? Eller vad tror ni?

• Anonym
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-19 21:28:26 följande:
    haha, tänkte bara att (tycker jag) om man går hem till killen är det ganska svårt säga nej om man nu kommer på att man inte vill ha sex. Tryggare hemmavid :)
    Va? Om man inte vill ha sex säger man väl nej, varför skulle det spela roll var man är..?
  • Anonym
    Tusse85 skrev 2013-01-19 21:32:41 följande:
    Nä jag säger nog nej vart jag än är :)

velar som tusan... samtidigt som jag känner att arslet sjunker ner i soffan alltmer och tanken att ställa mig och sminka mig känns extremt jobbigt.... men så har man de där "tänk om" :P
    Men varför sminka dig? Varför inte göra något du INTE brukar göra och visa dig som du är. Inte sexiga snygga Tusse utan vanliga tjejen Tusse. Tror att det skulle kunna vara ett intressant experiment för dig...
  • Anonym

men tusse, inte tror du väl att det var DÄRFÖR han såg dig som en kk? Det kanske inte var så bra av olika anledningar, men att hålla på sig bara av princip tycker jag låter urdumt...

• Anonym
    Anonym ((är också där)) skrev 2013-01-19 21:49:21 följande:
    Nu kommer jag framstå som hemskt lättfotad. Men i alla mina tre långvariga relationer, har jag legat på första daten. Så det går uppenbarligen att få till det även så.
    Döremot så visade sig ju ingen av dem vara den rätta i längden, så jag borde kanske göra de motsatta: inte ligga på första daten, oavsett hur attraherad jag än är..,
    Jag fattar inte det här! ÄR tjejer idag fortfarande rädda för att ses som "lättfotade" alltså? Det är sorgligt...

Jag vill inte alltid ha sex på första dejten, men inte sjutton är det för att jag ska ses som lättfotad iaf...
  • Anonym
    KungligtSnygg skrev 2013-01-19 22:37:39 följande:
    Men om jag ska vara ärlig så tror jag visst nog att jag omedvetet tänker att en kille som har sex med mig på första dejten..har det även med andra. Vad betyder lättfotad egentligen? Jag kan fortfarande vilja träffa honom så klart.. men det kan vara skönt att lära känna varandra innan..och det kan göra mig orolig om han har nya tjejer hela tiden. Varför skulle han då välja mig bland alla snyggingar? Jag är kanske lite söt, men någon är alltid sötare. Lite så känner jag. så jobbigt.
    Jo, visst är det logiskt att tänka sig att en kille som har sex med dig på första dejten säkert kan ha sex på första dejten med andra också. Men varför skulle han ha nya tjejer hela tiden för att ni har sex på första dejten? Det har ju inte överhuvudtaget med varandra att göra.

Själv tål jag inte Elaine heller, det är kul att man är så olika, och inspireras av så olika människor!
  • Anonym
    Afrodite79 skrev 2013-01-19 22:46:45 följande:
    Men hur skulle det kännas om säg att du vill träffa killen igen, o han inte hör av sig (alltså att ni sexat första dejten )?? Alt om du vill träffas igen och säg att ni inte haft sex första dejt? Kan du se någon skillnaden i dessa 2?

Nu frågar du inte mig, men för min del är en "känslomässig investering" inte bara en fråga om sex eller inte. Att ligga och hångla i en timme ser jag som mer intimt än fem minuters sex liksom...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!