• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-01-27 20:30:34 följande:
    Det enda man kan göra är att slicka sina sår, vila och fortsätta. Man vet aldrig var du kan finna din kärlek. Det fanns en här på tråden som fick aldrig svar, så träffade han en kvinna i vekligheten.
    Det fanns en kvinna i tråden som aldrig fick svar heller, och också fann en man i verkligheten.
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-27 16:40:53 följande:
    Tack. Är bara här tillfälligt. 

Men varför håller du på och bytar hela tiden, det är förvirrande.
  • Anonym

jag fattar inte alls problemet med att dejta flera, så länge man inte har fysisk närkontakt med dem?

• Anonym
    Apollo skrev 2013-01-27 23:51:52 följande:
    Jag tycker det är ganska oseriöst och jag skulle släppa en tjej som gjorde det omedelbart om jag var medveten om det.

Det finns säkert både killar och tjejer som tycker det är helt okej, precis som det finns både killar och tjejer som tycker ONS är helt fantastiskt. Det är inte min grej, jag fokuserar på en person och om det inte fungerar och man upptäcker det innan man fått känslor så är det ju bara att hoppa vidare. 

Det som är jobbigt är om man fått känslor för någon och det skiter sig, jag brukar inte släppa så fort då... men nu skriver jag här istället. Men det är hur jag är, så länge allt gått juste till så kan man iallafall försöka trycka undan känslor osv. Det finns ingen fördel med något annat tillväga gångsätt. 

Du låter lite nere?
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-28 01:07:59 följande:
    Jag tror främst du ska gå på din känsla och inte på vad andra tycker, känns det bra för dig så är det inget du behöver oroa dig för tror jag.

Jag är nog definitivt en väldigt dålig "mall" för hur killar tänker och agerar :-P

Får önska dig lycka till iallafall. 

Men så kan du inte tänka, det är inget fel att ha otur ibland som alla har.
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-27 23:51:52 följande:
    Jag tycker det är ganska oseriöst och jag skulle släppa en tjej som gjorde det omedelbart om jag var medveten om det.

Det finns säkert både killar och tjejer som tycker det är helt okej, precis som det finns både killar och tjejer som tycker ONS är helt fantastiskt. Det är inte min grej, jag fokuserar på en person och om det inte fungerar och man upptäcker det innan man fått känslor så är det ju bara att hoppa vidare. 

Det som är jobbigt är om man fått känslor för någon och det skiter sig, jag brukar inte släppa så fort då... men nu skriver jag här istället. Men det är hur jag är, så länge allt gått juste till så kan man iallafall försöka trycka undan känslor osv. Det finns ingen fördel med något annat tillväga gångsätt. 
    Fast jag förstår faktiskt inte alls. Kan du bara ha en kompis åt taget då också? För du har ju faktiskt ingen aning om hur du kommer att tycka om tjejen du dejtar... men det kanske beror på hur man ser det. För min del bygger jag inte direkt några luftslott om att "det här är mannen i mitt liv" så länge man bara skriver mail och träffas för en fika, utan då ser jag det som en vänskap som byggs. Sen kanske den blir mer, stannar som vänskap, eller rinner ut i sanden, men den gör det inte omöjligt att träffa andra människor samtidigt.
  • Anonym
    Psykbryt skrev 2013-01-28 09:49:44 följande:
    Hur många mail på  ett ungefär brukar fylla din inbox en normal dag på HP?

Förstår att tjejer blir fullkomligt mailbombade jämfört med de flesta av oss "vanliga" killar (dvs vi som inte ser ut som fotomodeller och har värsta vältränade kroppen). 
    Nej, det blir inte alla tjejer. Jag får 1-2 mail i veckan.
  • Anonym
    Psykbryt skrev 2013-01-28 09:37:58 följande:
    Jag tror att du precis som jag Apollo har en lite mer traditionell syn på dejting än vad som tycks vara den gängse standarden idag.

Om ni orkar läsa den här artikeln så beskriver den hur dejtandet håller på att förändras:
    www.nytimes.com/2013/01/13/fashion/the-end-of...&

Men "dejting" i allmänhet är väl en väldigt ny företeelse i Sverige? När jag var yngre var det något jag bara såg i amerikanska filmer. Vete fan hur man hookade upp i Sverige, men det var väl genom spriten?
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-28 00:09:53 följande:
    Det hör nog till min person. Men så klart är man ju inte jätteglad när känslorna inte räcker till när man haft kontakt för någon som man efter ett tag fått mycket känslor för. Men jag är sådan och det är bara att acceptera, men du har rätt att jag inte är superglad men det är inte enbart av den anledningen, även om den är stor. Det händer bara en heldel otrevligasaker i livet just nu. Men jag försöker väl säga mina åsikter här istället, så kanske man kan vara till nytta istället för att tjura någonstans (Sen kanske mina åsikter är totalt värdelösa med tanke på mitt trackrekord vad det gäller det här ämnet )

Det låter nästan som om du blevet av med jobbet eller nån dött. Har du nån att prata med? Man kanske inte ska dejta när man e nere tycker ja.
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-28 15:22:27 följande:
    Jag dejtar inte, jag skriver bara

Skriver du här när du mår dåligt? Blir det inte fel lite då ibland? Internet är jobbigt nog när man mår bra, tänker jag.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!