Papito skrev 2013-01-26 12:36:27 följande:
Håller med A-männen....föredrar ett nej tack. Jag skrattar ofta när ni berättar om mailen ni får, står ofta helt frågande till att en man tror att det kommer att funka på det sättet. Det gör jag för att jag själv anstränger mig lite mer, jag läser profilen, jag knyter an till VAD jag gillar, skriver lite utanför boxen så att man märker vilken typ av person jag är. Det blir inga megaromaner men ändå lite längre än tre meningar.
Då är det klart att det känns surt att ansträngningen inte ens är värd ett nej tack.
Ibland, när man har en kass period, kan jag nästan tänka "skyll er själva för at ni bara får svar från grottmänniskor, ni har själva skapat situationen".
Lite så faktiskt. Jag är ganska verbal, gillar att både babbla och skriva och ändå kan jag tappa lusten. Då kan jag förstå andra män som inte har "ordintresset", att de ger upp & inte anstränger sig. Många tjejer klagar ofta på det, att killen inte ansträngt sig och ni tappar lust, kraft och hopp emellanåt..men tänk då på alla män som kanske får svar på typ ett av tio mail, trots ansträngning att skriva något annat än ett standardbrev..det måste ni kunna förstå också, att det är jäkligt energikrävande och tröstlöst, att man tappar sugen och faller in i mallen.
Försök tänka er in i den situationen.
Så ja, jag föredrar ett hövligt nej tack, trots att jag inte har kort (skriver givetvis inte till de som ber om att man inte ska skriva utan kort).
Men det är ju också så att ni män troligen mailar samma tjejer... Jag är tjej, inte särskilt snygg, och får 1-2 mail i veckan, max. Jag svarar på alla mail.