• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-23 11:26:32 följande:
    Ja jag kanske borde skita i det men det är väl för att jag är lite osäker och är orolig för vad de ska tycka om mig när vi ses.

Men du har väl sett andra människor i ditt liv? Förstår inte riktigt hur du menar nu
  • Anonym
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-23 12:06:08 följande:

Jag menar att de kanske har fått fel bild av mig än den jag är i verkligheten och hur jag ser ut.
    Men varför ska du då se andra tjejers presentationer? Du har ju ingen aning om hur de är i verkligheten heller?
  • Anonym

Jag förstår inte heller riktigt varför man ska skriva till folk om man ändå inte tänker dejta... Det är ju troligen för att de vill dejta som de skriver till dig, eller hur?

• Anonym
    modesto skrev 2013-01-23 15:46:05 följande:
    Skit i andras protester och gör vad du vill, det är ditt liv, ingen vet bättre än dig vad du behöver och när.
    Nu talar jag INTE om Tusse, utan bara om det du skriver... visst är det så, men inte alltid? I så fall skulle ju ingen fastna i destruktiva relationer, bli misshandlade (mer än en gång) och liknande...
  • Anonym

Att nätdejta funkar inte så bra för mig... I verkliga livet är mest unga killar intresserad av mig, men på nätet mest 15 år äldre, eller mer, män.  Verkar som att killar i min egen ålder är upptagna? Jag är 33.

• Anonym
    ander25k skrev 2013-01-24 22:31:00 följande:
    Bugar och bockar Glad
    "Norrlänning" ska inte ha versal, och "mångfasetterad" är den rekommenderade stavningen. *språkpolisa lite till*
  • Anonym
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-24 22:03:27 följande:

Nej men precis... hur speciell känner man sig då?

Nu har killen i fråga avancerat till att ställa fyra stycken frågor och dessutom berättat en sak om sig själv. Hela 32 ord i senaste mailet, ska man behöva läsa såå långa meddelanden?
    Men det spelar ju ingen roll om han läst profilen eller inte. Jag tycker inte en profil säger någonting alls om en människa. Vem skriver "jag är en oärlig lögnare som bara tänker på mig själv"? tex? Sedan om de gillar att gå i skogen och äta god mat, kolla på film, kultur, träffa väner - det gör ju ALLA..och båda fötterna på jorden etc.. Ja, det skulle ändå kunna vara vem som helst. Tills man ses vet man inget alls tycker jag. inte ens fotot stämmer särskilt bra. :)
  • Anonym
    Papito skrev 2013-01-26 12:36:27 följande:

Håller med A-männen....föredrar ett nej tack. Jag skrattar ofta när ni berättar om mailen ni får, står ofta helt frågande till att en man tror att det kommer att funka på det sättet. Det gör jag för att jag själv anstränger mig lite mer, jag läser profilen, jag knyter an till VAD jag gillar, skriver lite utanför boxen så att man märker vilken typ av person jag är. Det blir inga megaromaner men ändå lite längre än tre meningar.
    Då är det klart att det känns surt att ansträngningen inte ens är värd ett nej tack.
    Ibland, när man har en kass period, kan jag nästan tänka "skyll er själva för at ni bara får svar från grottmänniskor, ni har själva skapat situationen".

Lite så faktiskt. Jag är ganska verbal, gillar att både babbla och skriva och ändå kan jag tappa lusten. Då kan jag förstå andra män som inte har "ordintresset", att de ger upp & inte anstränger sig. Många tjejer klagar ofta på det, att killen inte ansträngt sig och ni tappar lust, kraft och hopp emellanåt..men tänk då på alla män som kanske får svar på typ ett av tio mail, trots ansträngning att skriva något annat än ett standardbrev..det måste ni kunna förstå också, att det är jäkligt energikrävande och tröstlöst, att man tappar sugen och faller in i mallen.

Försök tänka er in i den situationen.

Så ja, jag föredrar ett hövligt nej tack, trots att jag inte har kort (skriver givetvis inte till de som ber om att man inte ska skriva utan kort).
    Men det är ju också så att ni män troligen mailar samma tjejer... Jag är tjej, inte särskilt snygg, och får 1-2 mail i veckan, max. Jag svarar på alla mail.
  • Anonym
    Apollo skrev 2013-01-27 13:28:10 följande:
    Så har det hänt något intressant här senaste tiden eller står alla och stampar på samma ställe som tidigare?
    Inte alla i alla fall!  Jag (fast jag bara skrivit som anonym tidigare i tråden) har träffat en kille sen typ en månad, och vi har det fantastiskt ihop. Vi träffades IRL dock, genom ett gemensamt intresse. Ljuvligt är det!
  • Anonym
    Angelven skrev 2013-01-27 19:35:34 följande:
    Apollo, det är ett experiment

jag försökte se på rent skoj om ett opersonligt massmail fungerar bättre än de personliga halvlånga många av oss killar normalt skriver och inte får svar på. 
    ...och tjejer. Visst, det är kanske generellt svårare för killar, men det finns MÅNGA killar som inte svarar på mail iaf!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!