• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-19 23:49:53 följande:
    Haha skapat värsta grejen här ju! "Köra en tusse", "tusse-stil", "det bor en tusse i oss alla"... det är lite knäppt om man känner sig stolt va? ;D hahaha
    Nä, det är väl inte konstigt att känna sig stolt, du har ju uppenbarligen gjort intryck på folk.
  • Anonym
    Tusse85 skrev 2013-01-20 00:27:45 följande:
    Men asså, hur hanterar ni andra att en kille börjar prata sex innan ni ens träffats?? För eftersom jag nu ska ha en seriös relation så vill jag inte att killar ska snacka sex med mig innan. Och då när killarna gör de så förklarar jag snällt att nej jag tänker inte snacka sex för jag är inte ute efter en kk utan något seriöst... och då verkar ju killarna istället se det som en utmaning att få mig att snacka vilket gör mig riktigt irriterad.

För med denna kille jag skulle träffat ikväll började iaf efter ett tag "locka" med att han kunde ge mig massage osv om jag kom över osv... och jag sa nej osv, men ändå så fortsätter han SAMTIDIGT som han oxå håller med om att han inte vill ha en kk. Suck suck suck.
    Och nej de är inte heller en halvsunkig 20-åring som är desperat efter sex utan här snackar vi om en kille som är 30+ och dessutom är regionschef över en butikskedja som finns i de flesta städer.... men förutom det faktum att han blev lite kvällskåt så verkar han väldigt lockande... han beskriver sig själv som pratglad, charmig och social... dvs perfekt för tusse ;)
    Det har aldrig hänt mig... fan vad lustigt det där är. Det är inte så många som dras till mig tror jag, och de som gör det är nog andra personer än såna som pratar sex på en gång. Det är intressant att tänka sig vilken olik bild av verkligheten alla har, beroende på hur de blir bemötta av människor de träffar. Och att man nästan alltid vill ha det man inte har. Jag skulle gärna bli behandlad som ett "sexobjekt" ibland t ex, men det händer liksom inte...
  • Anonym
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-20 00:47:05 följande:
    å jag har lite svårt bestämma mig för vad jag tycker om en ny bekantskap, Endast mailat och chattat lite grann. Han är kul, skriver bra, lite rapp sådär, gillas:) men ändå är det nåt som gör mig tveksam.... alla andra jag haft kontakt med har jag rätt snabbt kunnat avgöra om jag ville fortsätta eller inte men den här är svår....får väl fortsätta nån dag till kanske.
    Varför inte träffa honom på någon neutral plats och ta det från där? Är väl onödigt att avbryta helt och hållet innan du har mer information?
  • Anonym
    KungligtSnygg skrev 2013-01-20 12:56:10 följande:
    Har jag gett dig uppfattningen att jag inte tål Elaine?
    Nej, jag ber om ursäkt, jag uttryckte mig helt fel. Jag förstår ju att DU gillar Elaine, och tycker det är intressant att man kan uppfatta en människa så väldigt olika!
  • Anonym
    Papito skrev 2013-01-20 13:57:02 följande:
    Nja, håller inte med om första stycket. Finns många män som är blyga, osäkra eller kanske inte tror att de har en chans.
    Själv är jag inte blyg, tvärtom jag är ganska framåt och vågar chansa rätt mycket men visst har även jag haft situationer och förälskelser som jag missat för att jag inte riktigt vågat blotta mig. Framförallt om det är någon man umgås med till vardags eller då och då (jobb, kompis, bekant i kompiskretsen etc), då vill man liksom inte riskera att behöva leva med det i vardagen.

Och det där med att män måste vara jägaren, den som uppvaktar...vi blir minst lika smickrade och glada om en tjej tar första steget och visar att hon tycker om oss eller tycker vi är snygga.

Sen finns det alltid undantag som tror att de måste följa någon manlig jargong de sett på tv...men det är bara att sålla bort såna män.
    Det var väl det rainbow skrev? OM mannen har tillräckligt med självförtroende, men som du skriver finns det ju många män som inte har det.
  • Anonym
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-20 17:55:24 följande:
    Men, jag skrev ju "om de är självsäkra/har nog självinsikt"...just för att det finns de som inte har den självsäkerheten.

Har tjejkompisar som aldrig skulle få för sig att dejta en kille som inte jagat dem först. Men det är ingen generell regel, en del tjejer gillar att jaga och faller inte alls för intensiv uppvaktning.  
    Ja, det är konstigt hur starkt såna där grejer kan sitta. Jag anser mig vara superfeminist, och ändå känns det lite konstigt att jag och min kille är tillsammans på grund av att jag "jagade" honom...
  • Anonym
    Papito skrev 2013-01-20 18:35:29 följande:
    Varför känner ni så?
    Det är ju superattraktivt med en tjej som vill ha mig så mycket att hon faktiskt är den som jagar. Samma med övriga initiativ, en flickvän som vågar trycka upp mig mot dörren och släta av mig då och då är också jäkligt uppfriskande Tungan ute

Sen gillar jag att jaga, känslan när man vet att man brutit igenom hennes kompakta mur, då, när man vet att hon inte kan låta bli att le eller charmas...den är underbar! SkrattandeTungan uteSkrattande

Sen är det inte alltid hon faller fullt ut, kanske stannar vid en flirt (oftast, väldigt mycket oftast) men det är nästan skit samma, när första riktiga leendet kommer...då är mission completed Cool

Tja, av samma anledning som du tycker det är superattraktivt med en tjej som vill ha dig, så tycker jag att det är superattraktivt med en kille som vill ha mig. Är liksom inte så snygg, så det är ju verkligen en självförtroendeboost om någon är intresserad. Nu när min kille gillar mig känns det liiiite som om det är Stockholmssyndromet som talar.
  • Anonym
    Afrodite79 skrev 2013-01-23 09:52:51 följande:
    Äsch, skit i att kolla in andra brudar. Jämför dig inte med dom. Du är den du är. Och ska bli vald för det.
    Hear, hear!
  • Anonym
    Psykbryt skrev 2013-01-23 10:19:55 följande:
    Jo, svårt att förklara. Men jag fattar hur du menar! Får väl fila lite på min presentation på HP och se om det ger resultat. Min nuvarande är nog en anings sarkastisk... och det vet man ju att det är många som inte begriper sig på satir och sarkasm.
    Men då är frågan: Vill du ha någon som inte begriper sig på sarkasm? Allt beror ju på vad man är ute efter. En "urvattnad" presentation kanske kan fånga fler, men då kanske den där speciella tjejen inte ser den. Det är väl inte ett renodlat val mellan kvantitet och kvalitet, men kanske lite åt det hållet ändå?
  • Anonym
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-23 11:20:29 följande:

Klart att det inte är helt lätt, men försök förmedla en känsla för vem du är istället för att bara beskriva dig själv upp och ned. och en sak till; klaga inte på hur svårt det är att skriva presentationen "Oj oj, det här var svårt men vist, nu kör vi..."och börja inte med att ursäkta att du är på en nätdejtingsida "Jag vet inte om det här med nätdejting är för mig, men..." :-P
    Ja, gud vad trött man blir på de där: "Ja, det är ju så svårt att beskriva sig i skrift..."!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!