• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-02-13 08:59:47 följande:
    Jupp, börjar inse det. Tråkigt för hon och hennes intressen är en väldigt bra match.

Att det skall vara så svårt:

"Sökes - fikasugen tjej som har hittat sig själv, städat sin garderob på gamla skelett och bor inom en timmes avstånd med möjlighet att träffas mer än 1 ggr i månaden så inte tokmånga aktiviteter på gång...

Du bör vara söt, rik, smart, besöka ett gy ibland och ha bra ironisk humor ..." 
    Vad hände med kåt glad och tacksam?
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Isnogood skrev 2013-08-29 17:35:43 följande:

Drömmer
     Nej då, för det K A N faktiskt vara så att någon missade några av de andra, så då kan det vara bra med att upprepa sitt önskemål
    Önskemål?
    Nej nej. Här har vi inga önskemål. Vi ställer KRAV! Alla här inne är KRAVmärkta!
    Skrattande
  • MrC
    Ensammor skrev 2013-08-29 20:07:09 följande:
    Då har jag som KRAV att någon tar med mig ut på dejt i helgen! Hahahaha
    Rimliga krav. Återkom med rapport sen.
    Isnogood skrev 2013-08-29 20:13:17 följande:
    Attans så tjatiga alla är i kväll

FL stammar.
  • MrC

Jag var på dejt idag, vilket jävla bottenskrap.
    Hon såg okej ut, 33 år, läkare, inga barn, bor mitt i stan. Men hon hade sambo. Hon bor med en man på 70 år, som hon älskar. Men han vill inte ha barn, så hon var ute efter en man för att göra henne gravid och helst för delat föräldraskap. GLÖM DET!
    Tack och hej.

Fan kunde hon inte säga det före?
    Nåja, maten var god :)

• MrC
    nelly82 skrev 2013-09-16 12:29:54 följande:

Skumt! =(

Jag ska på dejt med en partysvensk i veckan =) 
    Hur känns det då?

Jag är inte partysvensk, så det var inte med mig iaf. :)
  • MrC
    nelly82 skrev 2013-09-16 14:05:14 följande:
    Vet inte helt! När jag flyttade hit sa jag att jag aldrig skulle dejta en svensk, men när vi sågs på singelfesten var han väldigt charmig, så då e det väl på sin plats med en riktig dejt =) Tror iofs inte han är en partysvensk, det är bara roligt att använda det ordet!
    Bor du i Norge eller Danmark alltså?
  • MrC
    nelly82 skrev 2013-09-16 15:41:45 följande:

norge =)
    Min plan var att flytta till Norge om ca 1 år. Vi får se om den planen håller.

Nåväl. Kör hårt!
  • MrC
    Angelven skrev 2013-09-16 20:52:31 följande:
    Holy moses on a cow .... 

Hmm.... jag dejtade en läkartjej i den åldern två gånger i somras - kanske samma Vi hann inte så långt som att diskutera så

Det där är nog bland det knäppare jag hört - imponerad
    Haha. Jo, hmmm jag är nog knäpp ibland också, ingen tvekan om den saken. Men det här tog nog priset. Jag skulle inte ens våga ha henne som tillfällig älskarinna, man vet ju inte liksom om... *brrr*
  • MrC
    JM1980 skrev 2013-09-17 08:03:18 följande:
    Herregud vilka jäkla människor de finns!!Förvånad
    Hehe men det är bra med Ufon. Då vet man att man lever liksom. Haha.
    xSpinell skrev 2013-09-17 12:13:10 följande:
    Men om hon hade sagt något , så hade du säkerligen inte dejtat (eller har jag fel)Drömmer

Men det är ju alltid roligt med en liten överraskning , när man ses för första gångenFörvånadSkål
    Hade hon sagt hur det var på telefon så hade jag tackat nej och sagt att det inte är mig hon söker, så hade vi kunnat använda de där timmarna till något roligare.

• MrC
    xSpinell skrev 2013-09-18 20:06:25 följande:
    Ja men du skulle väll ändå äta lite den där dagen också , så vad gjorde det
    Fick du ju lite sällskap under middan , det kan ju vara trevligt ...Glad
    Poäng där. Dessutom har jag ett restaurangkort två-för-en, så det kvittade liksom ändå.
  • MrC
    ulfsas skrev 2013-09-23 11:44:33 följande:
    Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

I kassakön på ICA, har aldrig provat. Vet inte om det är rätt forum för ragg.
    Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.
    Kompisars kompisar?
    Det är bra för att då är du "okejad" av din kompis. Därför är det bra att t ex ha många kvinnliga kompisar. Dumpa aldrig kvinnliga kompisar bara för att du inte fick ligga med dom eller av någon annan orsak. Kompisar är alltid bra.

Att vara social är A och O. Man fixar det inte om man inte är social. Har man svårt för det och är blyg är det den biten man först måste jobba på.
  • MrC
    modesto skrev 2013-09-23 12:55:03 följande:
    För övrigt behöver man inte vara social med alla för att skaffa sig en relation. Jag är inte social i den meningen att jag har många vänner och rik socialt liv. Jag är ganska blyg och folkskydd men hade aldrig haft det svårt att träffa någon eller ha relationer och skulle föredra min "osociala" typ hos min partner, att vi  ska bara fokusera på varandra när vi ses och slipper nattliv, fester, krogar och alla stora sammankomster. Jag tror att internet passar mest för folk som mig.
    Med social menar jag här att om någon gör ett kontaktförsök att man inte springer och gömmer sig direkt.
    Visst, lika barn leka bäst.

Till listan på "raggställen" kan man lägga till danskurser. Det tror jag är bra.
    I Stockholm tror jag även det finns speciella för singlar endast.

För mig har nätet fungerat bäst de senaste 15 åren. (eller inte eftersom alla förhållanden tagit slut)
    ulfsas skrev 2013-09-23 12:44:02 följande:

Jag hänger ute i Stockholms nattliv och på nätet mest. 
    Jag är som dig Ulf, Stockholms nattliv och nätet.
    Jag har några manliga vänner i Stockholm som är singlar. Vi kanske borde bilda ett gäng (kompisgäng med singelkillar) och dra ut och ragga/stötta varandra?
    Jag kan få ihop 2-3 st till. Du?
    Kanske lättare att hitta tjejgäng då? Jag tror jag vet ett...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!