• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rakoärlig) skrev 2012-11-28 12:48:25 följande:
    Var på en dejt i fredags med en tjej, som jag tyckte var jättetrevlig och mysig. Vi åt på restaurang och efteråt föreslog hon en fika, som vi gick vidare till. Vi pratade rätt så länge. Vi bokade inte in en andra dejt, men hon drog upp om att träffas i hennes stad nästa gång....

Senare på kvällen skickade jag ett sms o tackade för kvällen, och sa att jag gärna träffas igen. Hon svarade och tackade också. Igår hörde jag av mig via sms, och frågade om hon var ledig i helgen. Men hon skulle jobba.

Vad tycker ni? Ska jag avvakta nu som kille, eller höra av mig i nästa vecka, och fråga om hon vill träffas en andra gång? Om nu inte hon gjort det....

Dessa dejtingregler, urk, föredrar raka puckar. Men då skrämmer man väl bort personen...

Bollen ligger hos henne. Hon kommer att höra av sig på söndag senast, ska vi slå vad? Glad
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-28 14:08:53 följande:
    Jag tror inte att du ska grubbla ihjäl dig över det där. Har förvisso en del tjejkompisar som tycker att killen alltid ska bjuda, men de hade heller inte föreslagit fika efter maten då. 

Gillar man någon så gör man det förhoppningsvis även om han inte pröjsar rubbet...även om jag absolut uppskattar det som en fin gest ifall han bjuder (men då bjuder jag helst tillbaka redan samma kväll). 
    Jag bjuder aldrig på första dejten. Varför?
    För att ingen ska känna att hon/han står i skuld och jag vill inte bli utnyttjad. Någon enstaka gång har jag fått höra att hon inte har råd, men dejta inte då för helvete! En fika måste man ha råd med om man ska dejta.
  • MrC
    cajsasmamma skrev 2012-11-28 17:43:35 följande:
    Du bjöd ju mig på en kryssning första dejten :-P
    Kryssningen var gratis och jag var ändå tvungen att åka. Men jag bjöd dig och Cajsa till Turkiet sen också. Så snål är jag väl inte? Glad
  • MrC
    cajsasmamma skrev 2012-11-28 17:43:35 följande:
    Du bjöd ju mig på en kryssning första dejten :-P
    Eller så har jag lärt mig av misstaget? Flört (nej det var inget misstag, ångrar inte en sekund. Du fick ju fotmassage!)
  • MrC
    Carlito skrev 2012-11-28 21:35:35 följande:
    Hej alla!

Måste fråga killlar och män, hur mycket orkar ni gå in för det?

Har försökt lite på Happypancake och Mötesplatsen, kontaktat en del jag har varit intresserade av sådana jag skulle kunna tänka mig in IRL och de som vanligtvis kan vara intresserade av mig. No luck kan man lindrigt säga, vad ska man göra, dra ner brallorna totalt? Hur mycket ni bjuder ni upp? Sälj och åter sälj eller vad gör ni som "lyckas" enligt dejtings alla regeler och kosnter.

Jag orkar inte vara annorlunda en IRL, har väl aldrig haft problem med att få tjejer, orkar inte bara med krogen längre.
    Har inte för avsikt att ändra mig heller eller mitt beteende på nätet.

Så.....hur är det för er, gör ni annorlunda än IRL, intressant att veta.....

Ha de alla! 

Du jag upplever att det är ni kvinnor som inte är seriösa. Vågar ni inte binda er? När har ni lekt färdigt?
    Ställ din fråga till HerrKavaj i hans tråd, han har svaret på allt.
  • MrC
    singel pappa83 skrev 2012-11-29 08:57:10 följande:
    Tänker aldrig ha en bild på min son på en dejting sida, förstår inte poängen, jag smyger inte med att jag har barn, tvärt om. Skriver det först så folk som inte är intreserade kan kila vidare! 
    Jag har ju en bil oxå, ska den oxå va med på bild? ;)  om jag nu är stolt över den dvs! 
    Good point.
    Jag har på HP en bild på mig och min dotter, men den är låst/privat. Typ ingen har sett den.
    Man läser ofta profiltexter där tjejerna/kvinnorna faktiskt gnäller på killar/män som inte har bilder på sig själva, men en massa bilder på sina hundar, bilar, MC's eller att de poserar med bar överkropp.
  • MrC
    singel pappa83 skrev 2012-12-02 16:18:53 följande:
    Ni tjejer behöver ju liksom inte göra lite mycket som vi killar, räcker med att du ger han rätt blickar så löser det nog sig ska du se ;) 
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-02 17:26:43 följande:
    Suck. Det ÄR inte så. Vi har det precis lika jobbigt som ni med att få till det.

Om ni syftar på att få ligga så är det fel. Alla får ligga om de vill, jag är ett bevis på detta.
    Problemet för mig är att jag bara får ligga med de som bara vill ligga, jag vill mera.
    Men, vafan. Vill de bara ligga så säg det då för fan så jag slipper blanda in känslor! haha
  • MrC
    Xmag skrev 2012-12-02 21:26:27 följande:
    Ha ha, ett typ exempel på att ignorerar man ett problem så löser det sig själv! =) Grattis
    Hahaha!!!
  • MrC
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-03 00:00:42 följande:

Haha, "jag är ett bevis på detta". Jo, de flesta får nog ligga om de verkligen går in för det. Men precis som du vill jag också ha mer! Jag tror jag vet vad jag gör för fel dock, jag dras, fortfarande nog och väldigt omoget av mig, till fel killar. Ickeseriösa sådana. Sen är jag ju inte helt hopplös, låter ju inte någon trampa på mig eller utnyttja mig med det går ju åt en jäkla massa energi till att ändå hoppas och sen hålla på och säga nej och så knappt kunna stå emot och bla bla. Men det GÅR ju inte att hålla på att titta åt fel håll längre, åren går... Det är inte utan att jag känner mig lite som prinsessan på glasberget såhär när jag numera bor högst upp i en fastighet .

Träffade för övrigt på min ungkarlsgranne i dag för första gången och fick inga bra vibbar alls, han började genast att högljutt prata skit om dem som bor under. Huu. Där har ni ett tips killar om ni vill göra er intressanta: Klaga ALDRIG, snacka inte skit om någon och visa inga som helst aggressiva tendenser under de åtminstone första gångerna ni dejtar .
    Hehe tack för tipset. Jag ska verkligen tänka på detta. När jag tänker efter så gör jag nog mina misstag...
  • MrC
    singel pappa83 skrev 2012-12-03 20:56:55 följande:
    Hur många här inne är med på någon av dom större betal dejting sidorna ? som match,firstdate osv ? 
    Är det värt pengarna ?
    Känns som dom gratis sidor som finns där finns lite väl många fejk profiler osv..

Man lär sig snabbt vilka som är fejk och inte.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!