• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

MrC skrev 2012-12-04 17:01:28 följande:
    En kompis ringde mig och frågade om jag vill ha en äkta blinddate. Han har dejtat en kvinna en tag och träffat några av hennes vänner. En av hennes kvinnliga vänner frågade min kompis om han inte hade någon singelkompis som vill gå på blinddate med henne. Av någon konstig anledning kom han att tänka på mig! Förvånad Så nu har jag en blinddate bokad imorgon kl 16:00 på en pub/krog i city. Jag ska vara där kl 16:00, flugan ska vara igenkänningstecknet och jag ska köpa en cider till mig själv och en Hof till henne. Sen ska jag bara sitta där och vänta på att hon ska komma fram till mig.

Vad tror ni? Varit på blinddate någon gång?

Min kompis beskriver henne som "petite" och från Norrland. Egentligen föredrar jag lite kurvigare kvinnor, men en blinddate kan väl vara kul?
    MrC skrev 2012-12-05 17:46:22 följande:
    Vädergudarna ville inte att vi skulle ses idag. Så vi får se om det blir senare.

Haha, jag undrar vad min kompis har sagt om mig...för nu är min blinddate på mig som tusan och vill träffas imorgon på morgonen. Polarn hade lämnat ut mitt telenummer också.
    Har jag fått mig en stalker på halsen?
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 19:11:38 följande:

Berätta om hur det var!
    Ytligt som tusan och endast det typiska "stockholmssamtalet".
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-05 19:41:39 följande:
    Äh, det vet du väl inte förrän du träffat henne? 
    Nu har vi bokat frukostdejt imorgon. Frukostdejt har jag aldrig varit på. Och om allt annat inte fungerat så kanske detta är grejen?
    En liten rolig parentes; jag ringde upp henne och hon frågade efter 1 min om jag var från Piteå. Då hörde jag att hennes dialekt smög sig på också...-Jo, och du är från Skellefteå hör jag.
    Hehe. Hon bor tydligen i Täby, så det är ju nära mig i Sollentuna.
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 20:24:35 följande:

Oj, bor du i Sollentuna... Vad kul he he he he he
    Whaaat? Gissar att du bor här också?
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 21:09:28 följande:

He he he he he japp :)
    Ojsan, om du ser mig i centrum så lova att hälsa.
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 21:32:28 följande:

Nja...är nog mer i Stinsen i så fall,  bor i norra Sollentuna :)
    Jora, Stinsen är bra. Jag bor i Edsberg, så Stinsen är närmare egentligen.
    Vi ses där då vid cafeét Flört
  • MrC
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-05 23:19:12 följande:
    Haha! Jag är utflyttad Skelleftebo. Undrar om detta är någon jag känner?
    Kanske. Förnamnet börjar på A och efternamnet på H. Inga klockor ringer?
  • MrC
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-05 23:53:13 följande:
    Alltså, hur litet tror du att Skellefteå är? Det bor faktiskt typ 75 000 där!
    Hallå! Jag är från Piteå juh...
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-06 11:23:53 följande:

Jag bor i Rotebro mot Norrviken sjön, underbart ställe :)
    Hmmmm cafeét säger du....det finns ju verkligen bara ett cafeé ställe på Stinsen ;) Antar iofs du menar cafeét ovanför Teknikmagasinet Flört
    Så visst säg en dag och tid, skulle ju faktiskt vara kul att ses över en kaffe. Om du pallar med en fika med en 46 åring vill säga...ha ha ha ha ha

Jag har bott i Rotebro, "brandhuset" vid Vårdcentralen. April 2009-juni 2011.
    Var faktiskt till Stinsen idag, Clas Olsson...
    Jag pallar inte kaffe, men te går bra. Nu på måndag kl 15:00?
  • MrC
    MrC skrev 2012-12-05 19:58:04 följande:
    Nu har vi bokat frukostdejt imorgon. Frukostdejt har jag aldrig varit på. Och om allt annat inte fungerat så kanske detta är grejen?
    En liten rolig parentes; jag ringde upp henne och hon frågade efter 1 min om jag var från Piteå. Då hörde jag att hennes dialekt smög sig på också...-Jo, och du är från Skellefteå hör jag.
    Hehe. Hon bor tydligen i Täby, så det är ju nära mig i Sollentuna.
    Update! Frukostdejten blev en lunchdejt.
    Herregud vilken trevlig människa. Glad Så klart, hon var ju från Norrland.
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-06 16:05:34 följande:

Ok, tja jag bor på andra sidan motorvägen :) Rotsunda Gård.
    Visserligen har jag jobbat hemma igår, idag och troligtvis imorgon. Men normalt jobbar jag i Farsta och slutar
    mellan 16.00-17.00. Blir svårt att hinna till 15.00.
    Självklart får du dricka te medan jag stjälper i mig kaffe...ok ok sippar kaffe.

Jag kan åka in till Stinsen på vägen hem någon dag men då blir det som sagt runt 17-tiden.
    Men om du jobbar hemma imorgon så kan vi ses på Stinsen då? 15:00 imorgon?
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-06 16:07:30 följande:
    Vad kul! Så klart hon var trevlig :) Vi norrlänningar/jämtar är ju kända för hur jäkla trevliga och goa vi är.
    Sen att en del är som en sengångare håller vi tyst om Glad
    Inte att de bara är trevliga, de är oftast snygga också. Glad Jag har en rolig historia att berätta om snygga norrlänningar. Påminn mig imorgon.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!