• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

diana0101 skrev 2012-12-10 11:28:34 följande:

Det gör du! Jag har mina tankar som hjälper mig i väntan och det är att december kommer ju gå av bara farten med hela julen och nyår! Det är eg bara januari som känns dryg för mig för sen i februari sätter vi igång ju Jag tycker oxå ofta att det går rätt snabbt mellan mensarna, som att man nästan precis hade det (även om jag har 28 dgr) så när jag tänker på hur många mensar det är kvar så är det ju eg bara två och sen på den tredje ska jag sätta igång Ja det är jag det men jag försöker även att boka in saker att göra för att det känns som att tiden går snabbare då.
    Ja det är väl samma här, har två mensar och vid den tredje så ska jag börja spruta... Å tänker jag så så känns det inte så hemskt. Men när jag tänker veckor så är det så sjukt långt.
    Men julen är bara två veckor iväg och sen är jag ledig en vecka och då är det nyår... Sen e det bara två månader kvar... Så absolut, det kommer nog gå hyfsat. Men det känns skit att behöva vänta så mycket! Det tar på krafterna liksom....
  • Sindyrella1983
    Försöker1 skrev 2012-12-11 15:38:36 följande:
    Sessan: Lycka till imorgon! Jag har alltid fått vänta länge i telefonen, blivit bortkopplad flera gånger.

Äntligen kom mensen, men hur jag än räknar kan jag omöjligt börja spruta förrän vecka 2. Funderar om jag ska ringa redan nu och meddela eller vänta till vecka 1, jag vill verkligen inte behöva köa igen.

Maybe: hoppas det går bra!

Men vad jobbigt, hoppas verkligen dom kan få in dig ändå, det drar ju ut på tiden väldigt mycket annars...
  • Sindyrella1983

Nu är det en vecka närmre sprutstart.. .Så "bara" 11 veckor kvar.
    Ska försöka släppa detta ett tag.. Jag blir knäpp på att bara tänka framåt på IVF. Tycker att det är lätt att glömma bort att leva i nuet. Som tur är så är det snart jul och nyår, vilket jag riktigt längtar till Glad

• Sindyrella1983

Jag passar på att önska alla God Jul Tomte Ska försöka pausa lite jag oxå... Känner att detta börjar ta överhanden och det vill jag inte.

Många kramar!!

• Sindyrella1983

Nu är det ca 8 veckor kvar till vår start (om min menscykel håller sig normal)... Men fy vad tiden går långsamt! Hur gör ni för att få väntan att gå snabbare?
    Är ni som jag som tänker på detta varje vaken timme?

• Sindyrella1983

Min mens lyser såklart med sin frånvaro... bara för att allt ska ta ännu längre tid till sprutstart har iallafall påbörjat ett lapptäcke som jag ska ge bort i doppresent. Det kanske kan skingra tankarna en stund...

• Sindyrella1983

Jag sitter och väntar på min mens, som såklart, är försenad... Det är så frustrerande att alltid ha en mens som man kan ställa klockan efter och nu när jag behöver att den håller sin cykel i två månader, ja DÅ är den sen!
    Det innebär att det bara hela tiden tar längre tid till det är dags att börja spruta... =(

• Sindyrella1983

Fick ändra min sprutstart till v 10 (istället för 9) eftersom min mens fick för sig att flytta sig i tre dagar denna gången. Men enligt sköterskan jag pratade med så var det bättre plats för ÄP v 12 så det blev egentligen bättre! Så det är att gilla läget att det blir lite senare. Men så får det vara. Så 8 veckor kvar till start ungefär.

Väntar på första möte:
    Pärla84

Spraystart:
    Iovvan - v.1
    Libra1 - v.10

Sprutstart:
    Mjeja - 2 Jan
    Försöker1 - 10 jan 
    Iovvan - v.3
    Änglahår - v.4
    Hoppfull2013 - v.5
    Sessan 83 K - v.7
    Diana0101 - v.8
    Rosenäng - v.9
    Sindyrella1983  - v.10
    Libra1 - v.13

VUL:
    Mjeja - 9 Jan
    Försöker - 14 jan

Äggplock:
    Försöker - v.3
    Mjeja - v.5
    Iovvan - v.5
    Änglahår - v.6
    Tizzle - v.7
    Jessicaaa -v.7
    Hoppfull2013 - v.7
    Diana0101- v. 10
    Minimi85 - v.10
    Rosenäng - v.11
    Sindyrella1983 - v.12
    Libra1 - v.15

ET/FET:
    TheMrs81 - ca v.3
    Tany - v.4

Testdag:

Ruvare:

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla
    Tant Groda
    Cornelia95
    Malphie
    Annanax
    Maybe

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1
    Tany
    Bollaloll
    Jessicaaa
    Hoppfull2013
    Strandhem
    Walkwithme
    Mimmie01

IVF försök ( färskt och frysa )
    Tany - 1
    Karin13 - 3 (Gravid)
    Fridalilla - 2 (Gravid)
    Libra1- 3
    Malphie - 1 (Gravid)
    Tant Groda - 1(Gravid)
    Försöker1 - 2
    Sessan 83 K - 1
    TheMrs81 - 1
    Bollaloll - 1
    Mjeja - 1
    Jessicaaa - 1
    Hoppfull2013 - 1
    Cornelia95 - 1 (Gravid)
    Maybe - 2 (Gravid)
    Mimmie01 - 4
    Strandhem - 1
    Änglahår - 1
    Annanax - 5 (Gravid)
    Tizzle - 1
    Iovvan -1
    Diana0101- 1
    Sindyrella1983 -1
    Rosenäng -1

• Sindyrella1983
    Libra1 skrev 2013-01-11 09:24:33 följande:
    Lycka till! :)

Jag pratade med Britt igår och jag får inte göra en äggledarspolning. Förstår inte varför. Ja ja. Får kanske ta det privat sen då. Skulle bara kännas bra att veta om det finns passage eller inte. Men förstår att det inte är deras "problem". Jag kör ju IVF där.

Kan du inte få göra det på "vanliga" gyn??
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö