• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

diana0101 skrev 2012-11-19 23:12:06 följande:
    Sindyrella1983: Då kan vi följa varandra! Vi har vårt första möte bara någon dag precis innan er!

Jag blev oxå så himla glad när jag såg att det var från Region Skåne, det bara sprattlade i hela kroppen. Möjligen oroar jag mig lite för att vi ska behöva vänta länge tills vi får starta behandlingen. Jag är införstådd med att det inte händer något före januari iaf men inte har de väl första mötet så mycket som ett par månader innan det är dags eller vad tror du?

Några frågor till er som genomgår eller genomgått behandling: Vi ska alltså på vårt första möte om två veckor och vad jag förstår, så får vi då reda på vilken behandling jag ska genomgå. Är det något särskilt som kan vara bra att känna till ang behandlingsform om man nu skulle få någon valmöjlighet av något slag? Något jag ska se till att fråga, veta, ifrågasätta eller kräva? Jag tänker om det är något som ni i efterhand tänkt på eller som ni fått göra om pga av deras bristande information eller liknande...? 
    Kul att våra möten är så nära!!

Ja den känslan var helt obeskrivlig, stod i köket och hoppade och skrek av glädje när jag öppnade brevet Glad Är också lite orolig för hur lång tid det tar innan själva behandlingen startar. Men januari hade ju varit bra, men det hade inte förvånat mig om det dröjer lite till... Jag vågar inte gissa riktigt alls. Det beror väl på om dom väljer långt eller kort protokoll oxå, då börjar man i olika delar av cykeln om jag fattade det rätt....
  • Sindyrella1983
    Försöker1 skrev 2012-11-20 11:29:46 följande:
    Sindyrella: På första IVF mötet bestäms vecka för ÄP, vilken tur ni haft med kön, i våras köade jag 3,5 månader till första mötet!
    Va skönt att det bestäms reda på första mötet, det känns ju ändå bra. Även om det kan vara ett tag fram tills dess. Jag vill ju gärna ha datum eller iallafall veckor att gå efter Glad
  • Sindyrella1983

Åhh jag känner mig som ett barn som väntar på jultomten.... idag är det 2 veckor till vårt första möte på RMC! Jag är såååå förväntansfull, vill bara att tiden ska gå snabbt snabbt snabbt!!Glad

• Sindyrella1983
    Rosenäng skrev 2012-11-22 13:10:56 följande:
    Jag känner som du :) Kan inte bärga mig tills på måndag! Speciellt idag efter alla babyboom-bomber på FB...  

=) Du måste berätta allt sen =) Jag är så nyfiken på vad som händer och när man får börja behandling....
  • Sindyrella1983
    diana0101 skrev 2012-12-03 19:16:16 följande:

Hej alla!

Nu har vi varit på vårt första möte. Det blir det korta protokollet och jag har sprutstart i v 8 och Äp v 10. Är glad för att det verkar gå rätt snabbt när man väl sätter igång med det korta protokollet.

Skulle någon vilja lära mig hur man gör den här listan. Jag har försökt själv tidigare men då kom hela listan i långa rader efter varandra.

Hur känns det nu? Känns det långt bort till starten?

I övermorgon är det min tur att komma dit... Hoppas på bra besked och vill gärna kör igång direkt, men det förstår jag ju att det inte kommer hända =)
  • Sindyrella1983
    Pärla84 skrev 2012-12-05 06:53:02 följande:
    Godmorgon! Tänkte bara höra varför ni fick/får göra ivf? Här får vi göra det pga av att min man har endast 1 miljon spermier per ml.
    Jag har opererat bort båda mina äggledare efter två utomkveds... Så därför går det inte på naturlig väg längre.
  • Sindyrella1983

Vi var på första mötet igår. Kör igång med korta protokollet i v 9 och ÄP v 11... Känns som en hel evighet men ändå skönt att veta att det är på gång, det är skönt att veta vilken vecka Glad

• Sindyrella1983

Fy vad väntan är jobbig!!! Det e bara 3-4 dagar sedan vi var på RMC och fick veta att vi startar v 9... Men herregud, dessa dagar känns som en evighet. Vet verkligen inte hur jag ska hålla humöret uppe i mer än 11 veckor till.... Obestämd

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö