• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag går ju inte ens på behandling än, men jag kan känna samma sak emellanåt. Jag har kommit fram till att för mig handlar det om att bearbeta att det inte blev som jag hade tänkt mig. Min tanke var ju att skaffa barn utan hjälp, ha roligt under tiden och njuta av att försöka bli gravid.
    Nu har det vänts till att ligga på ett sjukhus och att en läkare ska se till att jag blir gravid... Därför har jag den känslan, att det inte blev som jag ville.

Sen tror jag att lyckan för ett barn aldrig kan vara större än för oss som ofta kanske längtat och kämpat lite längre och lite mer än många andra....

• Sindyrella1983

Nu har jag mailat RMC och talat om att vi kan komma med kort varsel om möjlighet till detta uppkommer, men samtidigt betonat att jag förstår om dom inte arbetar så med återbud och att dom har hög belastning och att jag inte vill tjata.... Tror ni dom ser mig som tjatig?? Fick lite dåligt samvete när jag mailat....

• Sindyrella1983
    Rosenäng skrev 2012-11-11 08:13:30 följande:
    Hej Mjeja, välkommen hit :)

Jag hade ett väldigt glädjande brev i postlådan igår (har inte tömt på några dagar),
    vi har fått kallelsen till första mötet!  
    Så himla kul och oväntat, vår remiss inkom till RMC 28/9 och vi har vårt första möte 26/11! 
    Alltså bara om 2 veckor! Vi hade inte räknat med att få komma förens slutet på jan.

De skriver även i kallelsen att det kan vara lång kö till att starta behandling, men som det verkar för andra i tråden kanske chanserna är goda för att starta under dec/jan.
    Kan inte förstå att det äntligen börjar bli dax :)

Åhh va skönt för er!! Det ger mig lite mer hopp!! Vår remiss kom till RMC den 4/10... Hoppas att vi oxå kan få en tid innan nyår då kanske istället för i februari....
  • Sindyrella1983
    Tant Groda skrev 2012-11-12 13:44:47 följande:
    Jag är gravid!! Helt chockad! Första UL på makens 29årsdag
    Grattis!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Sindyrella1983
    Rosenäng skrev 2012-11-12 12:28:53 följande:
    Håller tummar och tår Tant Groda!

Sindyrella, hoppas att vi alla på listan får starta tillsammans, er remiss inkom alltså en vecka efter oss.
    Håll utkik i postlådan i dagarna Skrattande

Ja det ska jag absolut göra! Hoppas hoppas!!
  • Sindyrella1983

Nu har vi fått vår kallelse!!!! Den 6 december ska vi på första läkarbesöket och info på kliniken!!! Solig Jag är så fantastiskt glad och det känns helt underbart!!!

• Sindyrella1983

Ja det var längesedan jag kände mig såhär tillfreds med tillvaron. Det tog två månader från att dom tog emot remissen tills vår tid är Glad Sen kanske det dröjer tills jag får starta behandligen....men det får man ju ta....

• Sindyrella1983
    TheMrs81 skrev 2012-11-19 10:53:39 följande:

Jag tar det som ett gott tecken då

Härligt! Då är du snart igång!
    Ja men det lär väl ta ett tag innan själva behandlingen startar?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö