• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2016-02-24 10:16:12 följande:

Exakt samma hände oss också. Påväg till kliniken när de ringde. Kärlek till Dig <3

Jag säger absolut inte att det inte är jobbigt att ruva. Klart det är det. Hela processen är jobbig. Men om man nu ska rangordna så tycker jag att ruvningen är långt ifrån värst.

Kram!

Så kan man se på saken. Jag vill bara lyfta en tanke. Måste man rangordna? Har inte varje individ rätt att äga sina egna känslor och få lov att få lov att känna som den vill utan att få sina känslor bedömda? Ska man rangordna så är där ju alltid någon som har det värre.. ;)
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-02-23 22:15:51 följande:

Jag börjar bli nervös ! Har hållit mig väldigt lugn fram tills nu men nu närma det sig vårt sista försök och vi har aldrig kommit längre än äggklock! Aldrig någon återföring ! Det gör sååå ont och det är så ledsamt! Hur kommer detta att sluta ! Jag läste någon som skrev att det är ovanligt att man lyckad på sin första återföring ! Att få ruva känns som en dröm ! En avlägsen dröm

Kram <3. Så jäkla tufft, inte konstigt att du börjar bli nervös. Jag hoppas så att du får tillbaka ett embryo!
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-02-24 18:17:39 följande:

Det är absolut ingen som ska behöva rangordna !drt man själv går genom är alltid jobbigast och det är för att man genomlider det själv!Men bara för att få perspektiv och distans till det man genomlider själv kan det vara bra att göra andras historier! Men absolut inget som ska rangordnas! Vi sitter i samma våg allihopa alla har drt tufft!

Håller helt med dig om vikten av att ta in andras historier. Annars är det lätt att man snöar in sig helt i sitt eget.

Kram
  • Cina84
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 09:47:34 följande:

Så ledsen och besviken!

Kommer in för vul och det första läkaren säger - ja ditt blodprov visade lite lågt värde därför du fick höja dosen.

Ursäkta? Jag har INTE FÅTT VETA ATT JAG SKULLE HÖJA!!! ingen ringde som de skulle om det var något.ingen info på mina vårdkontakter. ingenting.

vul visade 1 stackars blåsa som var typ 12 13.

nä 2 dagars höjning kanske inte hade hunnit göra någon jätte skillnad . så trött och besviken. fy fan vad detta sliter på psyket på en.

Ett sånt misstag är inte ok! Denna process kostar pengar, tid och främst en massa energi så det får inte lov att ske sådana misstag! :(. Jag håller helt med pusheen, om det inte går vägen denna gång då ska det inte heller räknas som ett försök. Jag tycker nog att det bör anmälas för att det ska redas ut var det gått fel och åtgärdas så att det inte händer igen.

Massa kramar till dig <3
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-25 15:50:53 följande:

Det kommer absolut gillas som ett försök om det går hela vägen till ÄP. Går det inte dit så gills det ändå inte som ett försök. Då är det "bara" tiden och känslorna som får ta smällen.

Fastän det blivit misstag?
    frkvilljunu skrev 2016-02-25 16:00:03 följande:

Jag ska spruta med 300 nu två dagar och sen nytt ul. fördelen med långt protokoll menade läkaren var att man har lite fler dagar på sig att kunna stimulera eftersom man stängt av sin egen ägglossning.har inte tänkt på det tidigare.

Förra försöket fick vi avbryta för att bara 1 blåsa växte till sig och de få andra som jag haft på gång vid de första ul hade gått ner i storlek när vi kom in på tredje.

.

Än är det ju inte kört men känns rätt motigt - kollade i journalen från sist och det var samma blåsa då som växte som nu eller jag får det till det första på vänster. så är ju rätt rädd för att det ska bli på samma sätt. och jag vet att jag målar fan på väggen lite för snabbt nu men tankarna far ju dit - undrar i såna fall om det överhuvudtaget kommer vara lönt att försöka mer...

Skitdag blev det och ja hela grejen med att de inte ringt var både läkare och sjuksköterska jätteupprörda över och skulle reda ut. Jag är sur som bara den för att det blev så , räcker med problem att fundera över som man har liksom men det går ju inte att få ogjort så i det långa loppet spelar det ju ingen roll för mig så här i efterhand.

Okej, är inte hemma på långt protokoll men då finns det chans att det rättar till sig. Håller tummarna :).

Ah okej men vad bra! Ja det är ju klart att de måste blivit, de vill såklart inte heller att det ska hända.
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-25 17:02:41 följande:

Det blev 13 ägg idag. Känns som ett tåg kört över mig.

Jag tänkte precis fråga. Det bar nu en bra skörd, grattis :D.

Vila och låt sambon ta hand om dig lite extra nu.

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-25 16:26:33 följande:

Ja alltså, jag gissar ju bara. Men jag antar ju att om de lyckas få tillräckligt många och stora äggblåsor så att det kan bli äggplock, så kommer de ju mena att det inte spelade någon roll att de behövde stimulera en extra dag. För så är det ju faktiskt egentligen. Risken finns ju nu att det inte bli något alls, men om dosen höjs nu och man stimulerar fler dagar och det växer som det ska.. Då påverkar ju inte det mer än att det kunde ha blivit färre dagar, typ. Förstår ni hur jag menar?

Ja men jag hänger med.
  • Cina84

Då är jag ruvare igen men jag vet inte riktigt hur jag känner mig.. Jag är såklart glad men rädslan för att det återigen ska gå åt skogen gnager i mig. Men jag ska försöka mota bort den tanken och tillåta mig att må bra.

Trevlig helg på er alla <3

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö