• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-03-20 08:17:31 följande:

Hur går det för dig? Tänker på dig!

All lycka till er imorgon när ni får se hjärtslagen <3.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-20 21:42:05 följande:

[quote=76459773][quote-nick]Cina84 skrev 2016-03-20 21:19:03 följande:[/quote-nick]All lycka till er imorgon när ni får se hjärtslagen <3.

Kram[/a

Åh, fina fina vännen <3

Tack så mycket! Kliniken ringde förra veckan och frågade om vi kunde byta tid till tisdagen istället för de hade fått in akuta grejer.. Jag gick med på det så det blir till att vänta en dag extra. Ångrar det nu

Hoppas att du mår bra efter omständigheterna.. Blir det en liten valp efter föräldrarna som ni träffade? Vilken ras? Nyfiken!

Kram kram

Åh vad segt, även om det är en dag så är det ju ändå ännu en! Kan tänka mig att du är otålig och lite nervös, äntligen ska du få se det du längtat så länge efter <3.

Det är okej med mig, laddar inför nästa försök som förhoppningsvis blir om en ca 2 veckor.. Jag är lite nervös då jag har telefontid imorgon och ska se till så jag får prova prednidolon och trombyl. Håll tummarna för att jag får igenom det!

Gullig du är, som det det ut så ska vi ta valp av de första vi träffade( om den nu får valpar). Så i juli blir vi förhoppningsvis föräldrar till en liten jack russel :). Jag är väldigt förväntansfull och samtidigt lite nervös men det ska nog gå bra :).

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-21 08:41:22 följande:

Jag är jättenervös! Känns som att man väntar på en dom. Jag har inte vågat hoppas eller tro på att jag verkligen är gravid.. Eller jag har inte tillåtit mig själv att ta in det riktigt. Om allt går bra imorgon så har jag lovat mig själv att slappna av. Sen kanske berätta för någon på jobbet för just nu så blir jag blixtarg på den som ber mig göra mer än jag borde.

Åh, vad skönt att du får dra igång igen snart. Jag lovar att hålla tummarna stenhårt om du gör det för mig med

Jag har tid kl 14 imorgon. (Gåshud nu och magknip)

Åh, jack russel :) Då blir det fart och fläkt! Vad kul att ha något sådant att se fram emot.

Skönt att kunna avleda negativa tankar och tänka på något positivt och roligt som ska hända som är något heeelt annat!

När jag misslyckades på vårt första försök så tog jag kycklingar på mina hönor Då fick jag fullt upp med det istället.

Sen ska man ju givetvis inte skaffa bara för att rädda sig själv men det fattar du ju att jag inte menar

Kram <3

Jag förstår hur du tänker, när ni får se hjärtanen så är det ju bevisat en gång för alla att det har gått vägen.

Då väntar jag med spänning på uppdatering imorgon :).

Jag förstår helt klart vad du menar :). Det ska bli kul och jag tror verkligen vi behöver det nu. Vi har velat fram och tillbaka i några år om vi ska skaffa och nu kändes det som att det är dags. Jo det blir nog fart i huset men tiken är väldans lugn av sig och pappan likaså så vi hoppas på att den får ärva det :).

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-03-22 08:31:52 följande:

Jag är gravid ! Vågar inte tro det riktigt ! Har tagit 3 tester!

Åh, grattis!! Måste vara en otrolig lättnad.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-22 15:55:58 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag fått se ett litet hjärta slå!! Känns helt overkligt! Hur kan det finnas två hjärtan i min kropp som slår just nu? Heeelt sjukt men också helt underbart!

NU kan jag gå med på att jag är hundra procent gravid

Det blir en bebis och den var i rätt storlek med åldern. So far so good

Många kramar till er mina fina vänner och superhjältar som kämpar!

Så skönt för dig att allt såg bra ut. Då kan du börja njuta nu :).

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-22 19:22:34 följande:

Jag är i vecka 7 (6+6) imorgon blir det ju 7+0 och då blir det ju vecka 8 så knasigt som de räknar!

Bebben är 8,33 mm lång. Helt galet att den kan ha hjärta som slår när den är så liten!

Jag tänke ringa och skriva in mig på mvc imorgon. Kliniken bad mig tänka över vart jag skrev in mig. Man får ju välja själv vart man vill gå. Jag tänker nog ändå ta så nära hemmet som möjligt. Man kan ju träffa andra mammor och kanske bilda bekantskaper och då är det ju skönt att bo nära.

Man kan alltid byta om man inte trivs.

Förstår att du längtar Kajo, det var helt fantastiskt. "Var det verkligen i min kropp som den där levande saken fanns i?" -Jo det var det ju faktiskt. Helt otroligt!

Tänker så på dig Cina, det ska du veta. Håller mina tummar så de blir blå nu för dig!

Men du!! Hur gick det med samtalet idag???

Phew.. Glömde ju nästan det!

Kraaam

Hi hi gulliga du :).

Dina ord betyder mycket för mig<3. Ja, det gick väl sisådär. Jag fick inte igenom det här med att ta prednisolon, det är för lite forskning bakom det för att de ska tro på det.. (Tagit kontakt med min endokriolog som ska undersöka saken vidare) Angående trombyl så trodde han inte jag var i behov av det men jag ska ta ett blodprov för att vara på den säkra sidan. Skulle det visa något så får jag trombyl, annars inte. Han tror mest på att det bara är äggen som Haft något inre fel och att det bara är att härda ut. Kanske att vi får till guldägget nästa gång.. Hoppas!!

Kram
  • Cina84

Glömde skriva att jag var hos en akupunktör idag som misstänker att jag kan ha föroreningar i kroppen som stör och att mina äggstockar behöver lite mineraler för att bli än bättre. Så jag ska börja knapra lite såna piller och några för att druva ut föroreningarna så lite förändringar blir det dock inför nästa försök. Bra sådana förhoppningsvis.

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-22 20:36:10 följande:

Hmm okej..

Skönt att du ska få göra blodprov åtminstone och få veta ordentligt.

Jag tror på akupunktur. Jag har blivit hjälpt av det mot migränen.

Har du kollat upp kinesiska örter? Jag var lite inne på det ett tag.

Hittade ganska intressanta saker ang det när jag kollade runt.

Min massör tipsade om olika örter och det finns alldeles säkert något som kan boosta dina äggstockar om det är det som behövs. Men bra att testa en sak i taget så man vet vad som funkar och inte

Det låter som att du har en plan, det är ju riktigt bra!

Låt tiden gå fort nu så du kan få dra igång igen!

Kram!

Men det låter ju bra att det hjälpte dig :), då finns det hopp. Jag tror att kroppen många gånger kan läka sig själv om den bara får lite hjälp eller jag vill tro det. kinesiska örter är faktiskt något jag inte (hör och häpna) inte googlat om ;). Jag satsar på de tabletterna jag fått nu men jag ska helt klart kolla upp det! Tack för tipset!

Jo jag tycker också att det känns som en okej plan å kan bara hålla med dig om att jag vill att tiden ska gå!!

För din del hoppas jag att du nu kan luta dig tillbaka och tillåta dig att njuta av tiden som kommer och att du inte kommer må för dåligt :).

(P.s Fram till att jag gör er sällskap så hoppas jag att att du och kajo kanske kikar in här lite då och då och kollar läget :).)

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-22 21:37:40 följande:

Kolla upp det så kan du ha en reservplan

Men du kommer inte behöva den för nu ska det funka!!

Ska försöka att njuta nu. Vill gärna komma över v 12.. Ja ja.. Alltid är det något

Självklart kommer jag att hänga här för att se så att allt går som det ska för dig!!

Kram <3

Jag hoppas verkligen att du har rätt<3.

Jo det är klart, hela tiden är det delmål som ska passeras för att man ska kunna koppla av än lite mer. Tänk sen när livet är utanför magen! Då blir det nog rynka i pannan ;).
    Kajo skrev 2016-03-22 22:00:12 följande:

Jag skrev ju innan att jag skulle ta en paus från FL men det går inte att låta bli och följa er.

Har du provat skrapning Cina? Vi gjorde ju det nu inför detta försöket. Det kan ju vara värt att prova!

Jag är i vecka 6 (5+4) och har en massa krämpor.

Jag lyfte tanken om att bli skrapad men doktorn ansåg att det inte fanns behov av det så det blev bara antibiotika. Får se Hur nästa försök går annars är kanske det också något att ta upp igen.

Nu kan jag inte låta bli att le :). Kul att ni vill stanna kvar. Även om jag hade förstått er så om ni velat lämna allt detta så värmer det.

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-03-24 09:20:56 följande:

har också blivit tipsad att gå på det där, en bekant som berättade att hennes två barn blev till genom ivf och hon hade gått på akupunktur båda gångerna o då hade ggen fäst direkt, jag själv är skeptisk till det men ger de ng ett försök, var gick du Cina84

Vad spännande, tänk om det kan få vara så enkelt att det bara behövs lite extra kärlek( läs plågande med nålar ;) ). Jag provade nu hemma på min ort men var inte riktigt imponerad av honom.. jag tror att jag ska prova antingen i Malmö ( tips mottages gärna!) i samband med att jag ändå är där på vul eller återföring annars har jag hittat en i Ängelholm som ger intrycket av att vara bra. Har du någon du har spanat in än du ska prova hos? Var håller den till isåfall?

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö