• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2016-03-24 19:16:11 följande:

Jag har också gått och det funkade ! Hon finns i Lomma ! Riktigt duktig !

Tack för tipset! Hur många gånger gick du då? :)
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-03-24 20:19:29 följande:

10 gånger det var för att min kropp var helt i obalans !

Okej. Kollade närmare på den jag hittade i Ängelholm och bokade faktiskt en tid nästa vecka :). Tror jag får satsa på här i närheten ändå om det kan komma att behövas fler beh. än jag kommer göra besök ner till Malmö. Men tack ändå!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-05 18:52:40 följande:

Jag är i vecka 10.

Förstår att du bröt ihop men det kommer säkert gå bra när ni kollar den igen!

Lyssnade de bara efter hjärtljud eller tittade de med ultraljud om de kunde se hjärtat slå?

Läst att man inte kan höra hjärtat förrän långt senare.

Cina vännen, hur går det för dig? Måste väl vara dags nu igen? Tänker på dig <3

Hej fina :).

Ja du, det är faktiskt så att jag drar igång med ett nytt försök imorgon :). Vädjar till alla sorters väsen här i universum att det blir mitt sista försök!

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-06 21:33:04 följande:

Jag har också tänkt på dig! Lycka till nu, jag ska också vädja till alla sorters väsen att det är denna gången det går för dig!<3

Då är det sprutstart imorgon? Kram

Pusheen skrev 2016-04-06 21:44:34 följande:

Åh vad skönt att du är igång! Håller tummarna så de blir blå!! Håll oss uppdaterade hur det går. Ska tänka på dig!

Kram

Tack <3 <3.

Jag tar tacksamt emot era tummar!! Jepps kajo, imorgon tar jag första gonal f sprutan. Jag ska hålla er uppdaterade och jag kommer säkert att fiska lite styrka och hopp hos er allteftersom.

Kram på er och de små liven i magarna :).
  • Cina84

Då är första sprutan tagen! Jag får ju säga att det var en aningen smidigare att ta gonal än Menopur. Nu gäller det bara att ta sig igenom detta.. igen.. Jag tar tacksamt emot alla tips som kan underlätta det hela för jag tror att det kommer bli tufft.

Kram på er <3

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-07 22:14:03 följande:

Härligt att du är igång! Är det första gången med Gonal? Det är smidigt värre

Du kommer klara detta galant!

Kram!

Tack för peppen :D.

Jepps första gången. Det kommer ju vara himla skönt att slippa mixtra med någon spruta, bara att vrida upp!

Kram!
    olssonJenny skrev 2016-04-08 17:20:18 följande:

Ååå va kul grattis!!

Menopuren är jobbig tycker de va trögare o sticka med den ,gonal-f bara slinker ner i skinnet. Men de tycker ja skulle köra både gonal-f och Menopur denna omgång! Sniffstart imorgon!

Tack :)

Ja den känns lite lättare att trycka in å det är alltid skönt. Värre är det med orgalutranen.. Men den oroar vi oss för senare ;).

Åh! Kul att du också får köra igång igen :).

Kram!
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-04-07 22:22:23 följande:

Försöker skaka av mig känslan att jag har blivit ogravid ! Helt sjukt att det här aldrig tar slut !

Kram! <3
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-09 09:32:13 följande:

[quote=76515824][quote-nick]Cina84 skrev

Ja den känns lite lättare att trycka in å det är alltid skönt. Värre är det med orgalutranen.. Men den oroar vi oss för senare ;).

Åh! Kul att du också får köra igång igen :).

Kram!

Som tur är har ja inte behövt ta orgalutranen, inte en chans att jag hade klarat sticka i låret! De var så Sköterskan som visa sticktecknik fick tvinga mej bara när de gällde gonal nålen. Hon sa vi avbryter här om du inte klarar detta o både du och ja vill inte de innerst inne, så de va bara att sticka.

Men rädslan att misslyckas än en gång gör sej påmind. Ja bröt ihop igår bara för ja inte hitta Näsprayen som så vackert stod mitt framför mej i kylen. Man blir knäpp o sjukt stressad av detta..

Har du fått vecka för planerat uttag?[/quote]

Ibland behöver man någon som säger till en ;). Det kan du vara glad för att du slipper, den liksom måste tryckas in :/. Dock tar jag den i magen å det måste vara lite lättare än i låret.

Jag känner igen mig! När jag skulle ta första sprutan nu så kom de negativa tankarna över mig :(. Men jag har börjat gå hos en terapeut och har fått lite verktyg att använda mig av som jag tycker jag kan plocka fram. jag har även börjat gå till en akupunktör för att stressa ner kroppen och ev få den till att ta emot embryot lättare. Jag tycker att kombin av detta har stressat ner mig. Men jag fasar ändå för ruvningen!

Vi får kämpa! <3
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-11 09:02:49 följande:

[/quote]

Ibland behöver man någon som säger till en ;). Det kan du vara glad för att du slipper, den liksom måste tryckas in :/. Dock tar jag den i magen å det måste vara lite lättare än i låret.

Jag känner igen mig! När jag skulle ta första n nu så kom de negativa tankarna över mig :(. Men jag har börjat gå hos en terapeut och har fått lite verktyg att använda mig av som jag tycker jag kan plocka fram. jag har även börjat gå till en akupunktör för att stressa ner kroppen och ev få den till att ta emot embryot lättare. Jag tycker att kombin av detta har stressat ner mig. Men jag fasar ändå för ruvningen!

Vi får kämpa! <3

Ja ruvningen är nog den mest jobbiga perioden tycker ja.. Men även den dagen man skall ringa till labbet o få reda på om de blev någon befruktning! Ja har fått så många råd ang akupunktur o annat så ja beställde de mej helt enkelt för att köra på yoga! Och köpa nån avslappningscd. Fick även tips att dricka potatis avkok men va de skulle göra för att de skulle fästa lättare begriper ja inte. Låter bara äckligt..

Fick tid förra v för äggultraljud den 4 på morgonen men känner ja mina äggisar rätt så blir de på lördagen med!

Sänder happy tankar till dej[/quote]

Tack fina :). Skickar en massa till dig med! Yoga tror jag också är bra! Jag kör mindfullness på kvällen för att varva ner och jag däckar hur snabbt som helst :).

Potatisavkok..låter.. Gott.. ;).

skönt att du har en dag så du vet lite var du är i planeringen. Jag ska in på vul på onsdag och går allt som det ska så blir det äp nästa vecka.

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-11 22:23:46 följande:

Tack fina :). Skickar en massa till dig med! Yoga tror jag också är bra! Jag kör mindfullness på kvällen för att varva ner och jag däckar hur snabbt som helst :).

Potatisavkok..låter.. Gott.. ;).

skönt att du har en dag så du vet lite var du är i planeringen. Jag ska in på vul på onsdag och går allt som det ska så blir det äp nästa vecka.

Kram

Provade potatisavkok idag... jag kan lika gärna dricka en spann grus!! Fy Sören!

Åå va kul håller alla tummar på bra tillväxt!! Kram[/quote]

Ha ha.. Det låter.. Som att jag hoppar det ;). Fick tipset om tomatjuice som skulle ha samma effekt. Tror jag provar det istället :).

Tack! Hoppas där är många (inte för många dock) blåsor med ägg.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö