• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 16:47:16 följande:

Okej, jag förstår. De har egentligen som "regel" att inte sätta in två om man inte gjort minst två återföringen. Men vi fick ju inget tillbaka vårt första försök, då inget av de befruktade äggen delade sig som de skulle. Så egentligen faller vi inte in i den kategorin. Men dr K (som jag antar det är samma du menar.. ) sa att man kan göra undantag. Men beror helt på vilken läkare man får. Så nu får vi bara hoppas på att det finns två ägg som är dugliga att sättas in och att vi får rätt läkare den dagen det är dags.

Jo, han förvarnade mig om det med. Han var helt med på banan men kunde inte garantera att alla ansåg lika. hoppas äggen sköter sig och att du får en förstående läkare som ser till ditt önskemål.

Lycka till!

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 17:30:54 följande:

Tack snälla. Stort lycka till du också. Kram!

Tack <3
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-22 20:09:42 följande:

Äh fasen, nu hann du före! Skulle bara ta en dusch sen skriva och gratta dig till ruvarstatusen!!

Härligt!! Nu är det din tur. Känner det på mig!

Hoppas att du får samma känsla som jag med två.. Mycket lugnare. Tar inte den ena så kanske den andra gör det eller så blir det dubbel lycka!

Stoooort lycka till nu. Du måste uppdatera

Ta hand om dig ordentligt nu och ta det lugnt och låt mannen skämma bort dig

Kram <3

Hi hi Yeah ;). Jag blev helt nojig och tänkte att du inte sett det.

Hoppas hoppas att din känsla är rätt<3.

Jag tänker att jag borde tänka så, får se om jag lyckas med det ;). Jag ska göra allt för att hålla mig lugn, om inget annat så får jag fokusera på hundvalpen som kommer till världen nästa vecka :).

Jag ska uppdatera :). Förresten så börjar det nog vända med magen som tur är. Var ganska ynklig inatt.

Kram på dig och fröet :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-22 21:51:47 följande:

Vet du vad, jag tänkte på dig och "hundaffären" idag på väg från jobbet i bilen och undrade om och när det skulle bli av och hur det skulle bli med bebis och hund. Sen såg jag gulliga bilder framför mig av en söt Jack Russel som älskar sin bebis och vaktar den.

Dagens sanning är det!

Kram!

<3 <3 <3

Nu fick jag en tår i ögat. Tänk om du är en person som kan se in i framtiden <3.

Ha el fin kväll!

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-22 21:14:00 följande:

Va glad jag blir för din skull!! Hoppas de tar båda:)

Har börjat gå upp i vikt denna omgång av hormoner och är skit rädd att de skall bli mög o att ja inte får göra det.. nä ush ja får sluta nojji mej o hoppas ja blir ruvare vecka 20!

Det är lätt sagt att försöka koppla bort de tankarna. Något jag har fått lära mig är att det är ok att känna oro men att försöka att inte äga känslan om du förstår mig. Samt att försöka tänka "hur sannolikt är det att det går bra/dåligt?" Ibland kan det hjälpa för då får man lite perspektiv på det hela, kanske.

Du ska bli ruvare!

Kram!
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-22 22:30:50 följande:

Woop woop!! Fick du tillbaka två embryon idag? Jag har tänkt på dig. Åh håller alla tummar att det blir din tur nu Cina! Grattis grattis! Bamsekram

Tack fina kajo för alla tummar<3!

Jepps det fick jag :D. Så nu får vi se!

Kram!
  • Cina84

Min vanliga tur.. Det blir ingen valp från det stället vi hade som nummer 1. Det visade sig att hon inte hade några i magen.. Jag har mailat den andra kenneln så får vi se om det har gått vägen där. Som det kan gå..

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-23 13:56:50 följande:

Men åh!

Förlåt men är det inte lite tragikomiskt? Till och med hunden hade fertilitetsproblem..

Men du, det är säkert meningen ändå. Ni kommer säkert få en jättefin valp från det andra stället och när ni har den hemma så kommer ni aldrig ångra att det inte blev från stället nummer 1. Ni kommer älska den över allt annat

Förstår ändå känslan. Ni vill inte vänta till nästa löp?

Kram!

Jo det var lite så jag tänkte med... Äpplet faller inte långt från trädet ;),

Ja vi får se om det har lyckats där,det återstår att se, förhoppningsvis!

Det är egentligen inte hunden i sig som gör att jag är deppig( jo till viss del såklart) det var mest att jag behövde något positivt att ha framför mig.

Hon har en annan hund som ska löpa i dagarna men det blir helt fel men vår semester. Ja ja vi får se.

Hoppas innerligt att b1 och b2 stannar kvar!

Kram :)
  • Cina84

Hallå ja, jag igen..Tiken på det andra stället har inte löpt enligt planerna så hon bär inte heller på några valpar. Börjar känna lite att det är universum som säger att vi nog inte ska satsa på hund, att något annat väntar oss <3 (väljer att tro det)

Hoppas ni har en fin kväll!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö