• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-02-05 21:41:17 följande:

Jaa! Snälla Cinas kropp.. Se till att det blir lite tidigare

Hmm.. Jag vet inte riktigt.. Ska in på kontroll på måndag så då kanske jag vet lite mer. Har nog gjort äp på stimdag 14 nånting innan så då blir det runt den 14 som äp blir sen får ju resultatet tala för sig självt. Vi får se!

Ha en fin kväll och helg!

Kram

:).

Å så får du till en blastocyst så blir det riktigt bra :). Skulle vi synka så får vi har något så vi vet vilka vi är i väntrummet typ en stor hatt eller något :p.

Ha en fin helg du med!
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-01-27 16:44:59 följande:

Välkommen tillbaka! Var är du i processen nu? Jag sks göra min skrapning på tisdag nästa vecka och då börja med antibiotika.

Gick det bra för dig?

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-06 18:58:51 följande:

En väninna berättade att hon väntar sitt andra barn. Bara ni förstår hur jag känner just nu.

Jätteglad för hennes skull verkligen men det känns alltid lite extra i hjärtat..

Stackars henne.. Hon bävade för att berätta för mig då hon vet hur svårt vi har det.

Hon sa även att min berättelse har fått henne att öppna ögonen och att man inte ska ta något för givet. Gulligt av henne..

Kram <3. Vet exakt hur du känner, fick samma besked av en vän förra helgen.. Jag hade precis börjat tänka positiva tankar från förra försöket så kom det som en våg över en.. Även om man är glad för deras skull så smärtar det så :(.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-06 20:33:42 följande:

Exakt så.

Hon har haft det så att hon bara behövt tänka tanken på att vilja bli gravid så har hon typ blivit det.

Ja ja.. Hela världen kan ju inte stanna upp bara för att det är jobbet för en annan.

Nu får vi bara ta oss samman och kämpa tills vi också är där!!!

Tur att hon berättade nu när jag är inne i en behandling. Lättare att tänka att jag kanske också är det snart.

Hade varit mycket värre att få veta efter en misslyckad behandling.

Haha! Kom att tänka på synen av oss sittandes i ett väntrum med en skitstor hatt

Tror det var samma här för de fick tidigarelägga sitt bröllop några månader..

Absolut, jag jobbar hårt på att tänka positivt men det är tufft.

Jag kom på nu att vi inte går på samma ställe längre.. Tillfälligt strömavbrott i knoppen ;). Hi hi Tänk vad kul vi hade kunnat ha annars och vilken stämningshöjare i väntrummet ;).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-07 10:26:45 följande:

Men god dag yxskaft ;-D haha! Jag tänkte inte heller på det!!

Ha ha.. Jag trodde du spelade med för att vara snäll ;)
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-07 14:45:57 följande:

Det gick helt ok, gjorde ganska ont men jag överlevde. Jag har även börjat med antibiotika. Är på dag 26 idag, beräknar mens om någon dag och då ska komma tillbaka på ett vul för att se så min äggstockar är i vila. Jag hade haft äl nu i onsdags när jag blev skrapad. Men på den andra äggstocken hade jag en blåsa på 22 mm som måste återbildas om jag ska få börja med sprutorna. Åh är så jäkla trött på att vänta nu :(

Då vart det två check på dig :). Riskerar den att mogna annars och förstöra för det hela eller vad kan den hitta på? Suck om du ska behöva vänta en cykel till.. :(
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-08 12:06:04 följande:

Var inne på vul.. Konstigt.. Antingen får jag bara några enstaka äggblåsor eller jättemånga! Det var hur många som helst nu. Hon räknade inte ens. Istället för att jag skulle börja med 300 enheter menopur så ska jag ta 112,5 istället. Vill inte bli överstimulerad.

Så att jag inte känt något eller mått dåligt har verkligen inte betytt att det inte har hänt någonting!

Har dessutom åkt på världens jäkla förkylning. Hoppas nu att äggen mognar så det inte blir som förra gången med en himla massa omogna

Hoppsan, den gav effekt! Du ska se att de har stenkoll på dig och att det kommer blir en bra skörd med fina ägg :).

Det är det som är det lustiga med allt, inga tecken/ uteblivna tecken kan ses som bevis på gott och ont. Skönt att du sluppit migränen.

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-08 22:18:24 följande:

Oj, vad kul med många ägg Pusheen! Jag håller tummarna. Vi ska också testa menopur. Vill bara komma igång jag med. Har också åkt på en brakförkylming:(

Då går vi i väntans tider Cina! Mens och ägglossning.

Jepps, återigen... :)
    Mella79 skrev 2016-02-09 16:23:02 följande:

Va på rmc idag ! De hittade en cysta igen som de punkterade ! Planerad start med sprutor den 17! Känner mig ganska likgiltig inför försöket ! Orkar inte ens hoppas ! Så tråkigt ! Det är en tröttsam och likgiltig känsla att gång på gång gå på ultraljud titta på den mörka skärmen och bara titta på äggblåsor och cystor ! Att den skärmen skulle visa något annat ön sånt känns så långt långt borta ! Såå många som får se något levande något som växer på den skärmen men det kanske inte är min lott! Ledsen att skriva så negativa tankar men är det någon som förstår mig så är det ni... Så har ni en bra dag så skit i mitt inlägg läs inte de. Ens ! Men har ni en dålig dag ska ni veta att ni inte är ensamma !

Vill bara krama dig hårt! Ibland är de djupa dalarna väldigt djupa å jag känner såväl igen rädslan :(. Även om det låter klyschigt så är du i ditt svagaste ögonblicket starkare än många andra och kommer ha kraft att ta dig igenom detta.

Kram!
  • Cina84
    frkvilljunu skrev 2016-02-11 10:45:56 följande:

Känner så väl igen mig!!!

Jag börjar spruta den 18 så vi kommer ligga väldigt lika. Mår skit av synarelan just nu. gick bra fram till jag fick blödning sen kom den konstanta huvudvärken som ett brev på posten.

Lika mycket som jag bara vill att tiden ska rusa så jag får veta om det går denna gång önskar jag att den står still här och nu för att slippa den sjuka känslobergochdalbanan som kommer...just här och nu är det liksom inget som kan gå fel...

Du skriver precis som jag känner! Den tiden efter återföring.. Man vill inte tänka alls samtidigt som man vill tänka positivt och så kommer de negativa tankarna in.. Tänk om man hade kunnat få något magiskt piller för art stänga av hjärnan då ;),
    Pusheen skrev 2016-02-12 17:12:59 följande:

Cina, vi kommer nog ligga ganska lika ändå. OM jag ens kommer få tillbaks något!! Äp blir nog på onsdag nästa vecka det det ut som. Men jag ser ut att ligga nära överstimulering så efter äp kanske det bli totalfrys kallade hon det.. Får helt enkelt se hur det blir.

Blåsorna har inte vuxit på sig som de vill och de vågar inte höja menopuren mer för då ka det bara explodera.. Hon ville ge det ett par dagar till och hoppas på att de växer till sig lagom mycket. Vill verkligen inte bli överstimulerad! Segt också om allt måste frysas för att sen få det tillbaks vid ett annat tillfälle. Mest rädd för att det inte ska klara av att frysas in.. Har ju aldrig ens haft något att frysa.

Ja ja.. Det blir säkert bra!

Kram

Så tråkigt för dig om de fryser allt :( men bra att de är försiktiga och inte riskerar något, överstimulering är inget att leka med har jag hört. Blir det nytt ultraljud innan du tar ovitrellen?

Kram :) (håller tummar och tår för att äggen skärper till sig)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-14 13:36:41 följande:

Ja precis, nytt ultraljud imorgon så får vi hoppas att många är redo att plockas. Fast inte för många.. Gah! Läst lite om överstimulering.. Låter inge vidare alls! :-S

Saken är den att om allt ser bra ut och risken för överstimulering är mindre så ska jag ta både ovitrell och nåt som heter suprefact. Ny metod för att äggen verkligen ska mogna.

Men om de tror att jag blir överstimulerad så ska jag bara ta suprefact och de fryser då alltihop.

Jag var ingen lätt patient sa de. Nej, varför skulle jag vara det?

Antingen för mycket eller för lite.

Ah okej men då ska du väl ändå få till en bra skörd oavsett utgång :). Befruktar de äggen innan de fryser dem om du riskerar överstim?

Hi hi ja varför ;).

Lycka till imorgon!

Nope ingen undersökning innan, jag ska bara vänta in äl. Förra cykeln kom den på dag 14 vilket är imorgon och månaden innan på dag 18 så någongång denna vecka ska det slå om förhoppningsvis :). Nervöst men jag har bestämt mig för att göra allt för att tänka positivt! (Får se hur länge jag klarar det.).

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö