• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Lala81 skrev 2015-04-16 20:24:07 följande:

Det har gått bra so far. 10 befruktade ägg som ska växa till sig till på måndag, så jag får tillbaka ett 5-dagars då förhoppningsvis. Det känns galet att vi just nu är potentiella 10- barnsföräldrar Det är längre än vad vi kommit någonsin förut (vad vi vet) så oavsett vad som händer sen så får vi vara glada för det.

När är det dags för besked om hur upptiningen har gått och återföring för dig?

Åh bad kul för er. De säger att chansen är lite större med en blastocyst :). Ja du, en 10 hade väl inte varit så dumt :p

De tinar inte ägget förrän någon timme innan vi ska vara på plats, så här händer det inget mer förrän på tisdag. Har en positiv känsla i kroppen faktist. Vi skämtar lite om att det nog blir tvillingar för oss ;)
  • Cina84
    louisemostert skrev 2015-04-17 07:45:55 följande:

Har gjort två ÄP, sista gjordes igår, tyvärr bara 3 ägg så idag får vi reda på om det blir insättning imorgon. Fråga: igår fick jag mycket medicin pga smärta. Gäller det samma sak för insättning, kan det göra ont? Första ÄP som gjordes gav inga ägg så har aldrig kommit såhär långt kan man säga.

Ber till Gud att detta fungerar!!

Någon som haft många äggblåsor men inte så många ägg?

Kram!

Insättningen kändes inte alls för mig heller. Det är som pipett med en lång snabel som bara släpper av embryot på rätt plats. Lycka till!
  • Cina84
    louisemostert skrev 2015-04-17 19:49:43 följande:

Våra ägg blev tyvärr inte befruktade. Fick ut tre men bara ett var OK men det gick inte alls :(

Är det någon här som haft problem och inte fått ut så många ägg? Så orolig nu :(

Kram!

Ring ner och prata med dem det är nog det bästa rådet jag kan ge dig.
  • Cina84

Börjar bli nervös nu inför morgondagen. Så många tankar som rullar i huvudet. Tänk om äggen inte klarar upptiningen.. Tänk om det inte tar sig nu heller.. Tänk om jag aldrig blir gravid.. Jobbigt jobbigt! Ibland skulle man vilja sia in i framtiden..

• Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-21 08:38:27 följande:

Jag förstår hur du känner, men det kommer säkert att gå bra! Om det är flera så klarar sig säkert något i alla fall. Jag ska hålla tummarna : )

Gjorde insättning igår och vi fick åtminstone 2 till frysen. Så nu är det bara den långa väntetiden kvar. De har satt testdag 6 maj, men eftersom mensen är beräknad i slutet av april så tänker jag att jag ska testa på valborg om den inte har kommit innan dess. Längre kan jag nog inte hålla mig ; )

Hoppas att vi är ruvare tillsammans snart!

Blastosen klarade upptiningen och ligger nu mysigt inbäddad hos mig :). Så nu är jag också ruvare igen :D. Testdag 7 maj.
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-21 19:26:55 följande:

Wow, grattis vad kul! Kändes det bra? Tror du att du kan hålla dig till testdag? Vi får peppa varandra här när det blir för olidligt

Tack :). Det gick bra, kändes lite mer denna gång men ändå inte farligt. Jag ska försöka låta bli men eftersom bim är runt en vecka innan testdagen så får jag nog veta det oavsett
  • Cina84

tusan råkade komma åt skicka.. ;)

hi hi, ja vi får stötta och uppmuntra varandra :)

• Cina84

Håller också tummarna för er :)

clin skrev 2015-04-21 20:04:55 följande:

Nu e de dags för mig igen. Tredje gången o denna gången långa med menopur 112,5. Problemet vi haft innan är att embryona dör på dag 2-3. Kört korta med menopur o gonalf. Tror på detta o ska börja i mitten på maj. ???? håller tummarna för er som fått insatt. Kram

• Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-23 14:58:12 följande:

Vi fick precis brev om att det blev fem blastocyster till frysen Hade aldrig vågat hoppas på så många.

Otroligt skönt att ha backup om det inte skulle ta sig den här gången (även om jag ju verkligen hoppas att det gör det!)

Men den här ruvartiden är hemsk, vill bara spola fram tiden till testdag. Tur att vi ska åka iväg i helgen så att jag får lite annat att tänka på.

Kämpa på alla därute som är i liknande situation!

Det är ju jättebra!! Vad kul för er :).

Hur går det förresten med ruvningen? Ha så kul på ert äventyr i helgen :)
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-04-24 19:27:44 följande:

ag ska testa mig på onsdag. Har ni använt crinone tidigare, om ni gjorde det upplevde ni att crinone höll tillbaka mensen? Jag hade tidig äl denna gången och väldigt mkt brunt innan så läkaren ville jag skulle ta crinone även om det är en ostimulerad cykel. Jag borde fått mens nu egentligen med tanke på att äl va den 6/4. Vad har ni för erfarenhet av crinone?

Jag tog crinone vårt första försök ET. Det dom hände mig var att mensen kom tidigare än den brukar ( 3dgr ca). Jag tror det är väldigt individuellt hur man reagera på den. Har läst om de som inte får, precis som du beskriver mens förrän de slutat med crinonen.

Det känns väl som att du borde fått mensen, tänk du är kanske gravid :).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö