• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Negativt..... Så strecken var bara inbillning och kroppen spelar mig ett spratt.. Jävla skit :(. Ska ringa dit där idag och fråga varför kroppen gör såhär? gjorde ju ivf försöket i februari så det ska väl inte finnas mågra hormoner kvar efter det?!?

• Cina84
    Kajo skrev 2015-05-07 08:40:07 följande:

Tråkigt!! Jag skickar kraft! Har mensen inte kommit? Kanske du behöver vänta någon dag till? Hur som helst vet jag att det känns skit! Och det är helt ok att det får känns skit! Styrkekram

Tack kajo! Det värmer. Jo jag får ge det någon dag sen får jag börja ladda om.. Igen.. Nope ingen mens och ingen antydan till det heller.. Får höra vad RMC har att säga i eftermiddag.
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-05-07 09:40:40 följande:

Åh vad tråkigt! Men konstigt att du inte fått mens. Det finns ju en liten chans att du är en sådan som plusar sent och behöver några dagar till. Annars får du hitta ny styrka och gå på det igen, det kommer funka till slut!

Tack för uppmuntran :). Tror dessvärre bara kroppen kluddar.. Jag ska höra av mig till RMC på fredag om inte mensen kommit. Så får vi kolla upp det hela.

Jo det kommer nog gå, men när det blir negativt på sticka har jag så lätt för att tänka att det aldrig kommer att gå.. Jag deppar någon dag sen kommer jag upp igen.
    Fröken Smilla skrev 2015-05-07 10:15:26 följande:

Skittråkigt Cina! Många kramar <3

Tack smilla :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-05-07 17:18:28 följande:

Hej igen tjejer. Har varit under isen totalt efter beskedet om cellförändringar så jag har inte orkat kika in här.

Ska på provtagning imorgon så ni kan väl hålla en extra tumme för mig. Har gjort det en gång för kanske tio år sedan och det är så fruktansvärt obehagligt när de knipsar av bitar från livmodertappen :(

Hoppas på att få besked snabbt om hur det ser ut och att det kan försvinna eller behandlas så vi får fortsätta med ivfen snart igen.

Usch det låter Smärtsamt :(. Håller tummarna och kommer tänka på dig imorgon! Kram
  • Cina84

En fråga, måste man skicka in nytt godkännande av upptining av ägg varje gång man ska höra ett FET?

• Cina84
    Kajo skrev 2015-05-09 21:42:58 följande:

Ja, det måste man. Har mensen kommit?

Tack för svaret, då vet jag det :). Trodde lappen gällde för samtliga ägg.

Ja nu har den kommit igång så imorgon ringer jag och säger att vi vill köra på igen.

Sköterskan jag pratade med för någon dag sen sa att det skulle gå bra. Tittade dock på rmc sida på Facebook och där skriver de att måga vill komma till nu så det kan finnas väntetid... Får jag inte göra nu så hinner vi inte göra något innan de stängerför sem. Tanken på att vi kanske får vänta Ger mig ångest!! :(.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-05-11 08:27:58 följande:

Tack för alla hållna tummar! Det hjälpte för det var inte alls lika hemskt som sist. Det kändes knappt faktiskt och gynekologen som jag träffade var underbar. Hon blev uppriktigt ledsen och förstod ingenting om varför vi inte fick fortsätta med ivfen. Jag har små förändringar som ligger latent typ och kan komma av stress osv. Inget som på något sätt skulle vara riskfyllt vid en graviditet. Hon tog dock vävnadsprov och jag tänker invänta svaret på det tills jag ringer rmc och tjatar på att vi ska få köra på ändå så har jag lite mer kött på benen. Bara att hoppas att vävnadsprovet visar samma som gyn sa. Hon sa även att jag kunde hänvisa rmc till henne om de undrade något så skulle hon "försvara" mig. Så himla gulligt. Det finns bra människor med där ute och ibland har man turen att träffa en av dem :) En liten gnista av hopp tändes igen men det lär ju ändå inte bli förrän efter sommaren..

Jag är glad om det blir i år faktiskt..

Kram på er!

Skönt för dig att det gick bra :). Vilken lättnad för dig. Superbra att hon ställer upp ifall det skulle behövas! Vilken fin människa! Men om allt är bra Med vävnadsprovet borde ni väl få köra på så fort som möjligt? Och i och med att nu sa så oöm dett andra finns det väl inget underlag för annat? Håller på dig!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-05-15 19:08:59 följande:

Ja men det kan man ju verkligen tycka! Försöker att inte hoppas på allt för mycket innan jag har fått provsvaren men hoppas verkligen att rmc går med på att köra ändå. Detta är sånt som försvinner av sig självt och det vet man ju inte hur länge det kan ta.. Ska jag vänta tills det är helt borta så kan det ju ta hur länge som helst innan vi får göra ivf igen. Ja ja.. Den som lever får se. Redan gått en vecka sedan nu.. Ett par veckor till sen vet vi :)

Hängt med lite dåligt; hur går det för dig?

Det låter klokt att vänta på proverna så har du än mer kött på benen när du ringer dem. I och med att det inte ska påverka känns det ju bara som slöseri med tid att vänta på att det ska gå bort. Bara på dem sen ;)

För mig händer inte så mycket än. Ska börja med ältesten i slutet av veckan så då drar det igång. Är mästare på att oroa mig över saker jag inte kan påverka men denna gång ska jag göra allt för att inte hamna där!.. Lättare sagt än gjort men men..
  • Cina84

Då är det väl min tur att fråga alla hur det går? ;).

Själv tänker jag börja en dag tidigare med älstickorna så imorgon börjas det! :)

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-05-22 10:41:59 följande:

Vad kul Cina84. Så länge det händer något i rätt riktning så är man ju glad oavsett vad det är :)

Jag inväntar provsvar.. Två veckor idag och hon sa att det kunde ta några veckor. Segt!

Jepps. Nu ska det bara bli omslag med ;).

Ska du få besked via brev eller samtal? Är det via brev kan du säkert få svar tidigare genom att ringa dit. Det har jag gjort någongång.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö