• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2015-04-24 19:49:15 följande:

När jag använde crinone vid våra ET kom mensen efter att jag slutade med crinone så ska inte ropa hej. Men då började jag med dem redan dagen efter plocket. Nu har jag börjat med dem 5 dagar senare. Hoppas såklart på graviditet men är väldigt skeptisk. Vi har två blastisar kvar i frysen. Sen en sista ivf kvar på rmc. Men tror inte vi hinner med det innan semestern. Hur mår du? Jag ska faktiskt träffa en psykolog på måndag. Känner att jag behöver prata av mig. Kram till alla här i tråden som kämpar! Det är kamp det här.

Okej. Då förstår jag att du inte vågar ta ut något i förskott. Håller tummarna för er! :).

Jo jag mår bra. Vågar inte riktigt analysera det jag känner men försöker hålla mig positiv. Men tankarna har gått upp och mer sen allt började. Bitterhet, orättvisa och sorg har ibland nästan tagit över och jag har emellanåt tänkt att det nog inte varit så dumt att prata med någon men jag har inte gjort det. Tror du gör helt rätt i att prata med någon! Bara för att få lätta på trycket! Du får berätta sen vad du tyckte om det.

Kram
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-26 22:37:58 följande:

Hej! Det går ok, men jag håller nog på att leta efter tecken och känner efter för mycket hela tiden. I helgen har jag haft molvärk/spänningar nere i magen, ilningar i sidan, lätt illamående, trötthet (fast inte så farligt), värmevallningar och huvudvärk från och till. Ena stunden tänker jag att det är något och nästa tänker jag att det antagligen är för tidigt och bara biverkningar av Crinonen och skensymptom. Någon som vet vad crinonen kan ge?

Återstår att se om den pushar mensen åt något håll, om den nu tänker komma alls vilket jag ju hoppas att den inte gör

Hur går det för dig?

Jag känner igen mig! Känner saker men vet inte om det är tecken eller ej. Har Som en konstigt känsla i kroppen.. Tar inga hormoner men tanken kan ju alltid spela en ett spratt ;).

Det är verkligen nervösa dagar som kommer nu. Vill ju knappt gå på toa för jag är rädd att jag ska få rosa på papperet..
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-29 07:49:55 följande:

Ja, ja kan fortfarande inte andas ut, trots att jag plussade i dag (!!)

Hoppas att det rosa håller sig borta och att du får se två streck på stickan du med!

Ååhh grattis!!! :D

Jag hoppas så på det med!! <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-04-29 08:01:41 följande:

Jag testade mig igår och det va negativt:( så nu väntar jag på mensen. Nya tag helt enkelt. Usch är trött på detta nu.

Kram
  • Cina84

Tog ett gravtest idag som visar på ett ytterst otydligt streck nästan inte synligt men dock ett streck. Kan det vara ett tecken eller ingenting? Är på ruvardag 10 nu i en ostimulerad cykel. Kommer testa igen om någon dag men kan inte låta bli att slänga IT frågan här..

• Cina84
    Lala81 skrev 2015-05-03 18:26:06 följande:

Spännande! Har du testat igen? Jag har inte stenkoll men har hört m det är ett streck så säger de ju att det betyder graviditet oavsett hur svagt det är  (när du inte har hållt på och mixtrat med hormoner) Hoppas på ett starkare streck de närmaste dagarna nu då!!

Kajo skrev 2015-05-05 14:29:12 följande:

Hur har det gått??

Vågar knappt säga något men än ingen mens.. Testdag är på torsdag... Är lika nervös så fort jag känner något.. Vill tro men tänker samtidigt att kroppen ändå kanske spelar mig ett spratt..

Kajo, hur har det gått för dig? Är du igång igen?
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-05-05 16:57:05 följande:

Jag ska hålla alla tummar och tår! Du hade testat en gång och fått ett runt streck?!

Jag har precis blött klart. Jag kommer va i väg med jobbet 2 veckor på raken så antagligen kommer jag inte kunna få tillbaka något embryo denna månaden. Jag känner mig lite uppgiven just nu. Funderar på att testa akupunktur. Nu har jag 2 ET och 2 FET bakom mig. Är lite inne på att gå över till privat klinik när jag använt min två sista frysembryo. Vi får se!

Tack! :). Jag testade i fredags och i söndags och fick sketans tunna streck, nästan inte synliga så som sagt så vet jag inte om det räknas..

Skickar en kram!

Jag har hört talas om de som provat det och även zonterapi. Båda ska ju läka ut kroppen så det är ju inget som skadar.

Kändes det bra hos psykologen?
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-05-05 19:04:52 följande:

Är här inne och läser lite då och då, vill så gärna att det lyckas för er allihopa! Håller alla tummar och tår för dig nu Cina!

Tack Smilla! :)

Å det går bra för dig? Växer då det knakar ;)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-05-05 19:39:05 följande:

Ja det knakar verkligen är i vecka 18 och ska på RUL på torsdag. Är massa nervös! Men samtidigt väldigt nyfiken. Jag hoppas så innerligt att ni snart får uppleva detta! Hoppas verkligen att ditt streck blir starkare och starkare :)

Härligt :). Vad är Rul?
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-05-05 21:59:54 följande:

Rutinultraljud, det är det stora ultraljudet man gör runt denna veckan där de mäter allt osv. Det är då de kan upptäcka missbildningar. Men det är ju endast en väldigt liten procent som har det, och än så länge har allt gått bra, så det gör nog detta också. Men det är först efter torsdag som jag verkligen kommer slappna av och börja köpa grejer.

Såklart.. Trög man är ;).måste vara riktigt spännande att få se lill* livet :D. Då blir det kansle till att handla något på vägen hem ;)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö