• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

AnnaSara84 skrev 2015-02-16 16:12:45 följande:

Då var jag också ruvare! Testdag 4/3. Har satt tillbaka en 5-dagars blastocyst från frysen idag. Håller tummarna för att denna vill stanna kvar. Verkar vara en ivrig och stark krabat iaf, både klara nedfrysning och upptining och den var redan på väg ut från sitt skal, hoppas att det bådar gott Jag frågade läkaren om de kunde kolla att allt såg bra ut (tex slemhinnan mm) och att jag verkligen haft ägglossning enligt plan eftersom jag var osäker men det ville läkaren inte göra. konstigt tycker jag. Han sa att de aldrig gör det och att det är lika för alla kvinnor. Var optimistisk var rådet jag fick. Lätt att säga, han har nog aldrig ruvat förut

Vad kul för dig :). Det måste väl ändå vara ett bra tecken! koppla nu bara av och tänk inte på det... ;). Är det första frysförsöket?
  • Cina84
    Kerstin skrev 2015-02-16 16:53:37 följande:

Lycka till!

Har testdag 1/3, har bestämt mig för att inte räkna ner. Otroligt jobbigt att vänta. Dock är jag väldigt positiv denna gången, tror på att det är min tur nu.

Vilken positiv energi du sprider när du skriver så :). Det smittar av sig :). Håller tummarna för att det är din tur!
  • Cina84
    AnnaSara84 skrev 2015-02-16 19:43:56 följande:

Ska försöka koppla av, känns på något sätt ändå lättare denna gången Det är första frysförsöket, har gjort ett färskförsök innan.

Skojade lite bara :). Att inte tänka på det man helst av allt vill känns som omöjligt ;). Vad skönt att det känns lättare. Jag hoppas jag känner så med.
  • Cina84
    lomma76 skrev 2015-02-19 17:53:44 följande:

Hej

Hur har det gått för er? Du har väl haft din testdag?

Igår fick jag blödning, känns som en misslyckande.

Men försöker vara realistisk och se det som ett första försök.

Får snällt vänta till den 25/2 då det är vår officiella testdag.

Det gick helt åt skogen.. Ringde in i tisdags och meddelade dem resultatet så nästa gång blir det FET ostimulerad cykel.

Jag vet hur du känner dig, det är tungt :(. Men precis som du säger så var det första försöket. Andra ska det väl gå vägen för oss :).

Men man vet aldrig, kanske du bara blöder idag och sen inget mer. Då finns det fortfarande chans. Vilken dag är du på?
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-20 12:18:10 följande:

Tänker på er alla. Var på zonterapi för andra gången nu, frågade om man kan få lite värk i äggstockarna / livmodern och om man hade det var det ett gått tecken på att det hjälper.. Skönt, första gången man vill känna något där inne :p

Själva tanken på att kunna självläka kroppen är ganska häftigt! Jag tänkte gå några gånger igen innan det är dags för nästa försök.
  • Cina84
    lomma76 skrev 2015-02-21 09:44:43 följande:

Det är nog kört för oss. Blöder fortfarande, är nog mensen.

Vår testdag är om 4 dagar och sedan får vi börja om från början igen...Fick inga ägg in i frysen.

Har du fått nåt datum eller måste man vänta in mensen?

Kram <3.

Cirka två dagar efter att jag ringt in fick vi papper om att det är FET som gäller för oss nästa gång. Det stod inget datum bara att vi måste meddela dem ungefär en månad innan nästa planerat försök. Jag tror att det är så att ni kan få försöka igen på kommande mens om ni vill. Har för mig att man bara behöver vila kroppen en cykel alltså den som nu inte gick vägen.
  • Cina84
    lomma76 skrev 2015-02-21 11:24:29 följande:

Tack.

Får ringa RMC på onsdag på vår testdag.

Ska ni hoppa på det nu direkt eller ska ni avvakta?

Jag tror att vi hoppar på så fort vi kan. Vill ju detta så mycket.

Ha en skön helg.

Kram

Vi satsar på att göra nästa försök i april. Om vi satsar i mars och det skulle lyckas så skille liten isåfall komma någongång mellan jul och nyår det vill vi bespara den lille ;). Har vi väntat i några år så spelar en månad mer inte så mycket. Sen vet man ju aldrig det kanske tar sig á naturel i mars ;) å det tackar vi för isåfall :).

Tack detsamma :)
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-02-22 19:14:28 följande:

Funderade också på det.. ska man köra nu i början på Mars eller vänta tills början på April, men vill gärna åka till släkten i Grekland och fira påsk, och vill inte vänta tills Maj :P

Då känns det som det får bli en december plutt för dig ;). Kör på, jag håller tummarna :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-02-22 21:38:48 följande:

Hallå igen :) Hållt mig lite på avstånd.. Försöker hitta motivation och göra lite annat.. Vi får försöka igen nu i mars men vi är inne på samma spår.. Vi har bestämt oss för att vänta en månad till precis som ni Cina84. Den skulle oxå titta ut runt jul och nyår. Jättesegt att vänta i två månader!!

Lomma76, så himla tråkigt att det inte ville ta sig.. Vi fortsätter kämpa tillsammans! <3

välkommen tillbaka :). Ja det är segt att vänta. Som tur är åker vi på lite semester nu snart så då går tiden lite tills det är dags igen. så får vi se om vi har turen på vår sida denna gång men det ska vi väl ändå ha ;).
  • Cina84

Måste bara skriva av mig.. Fick precis ett sms om att det ska anordnas en babyshower för min sambos lillasyster.. Det kändes :(. Ännu en påminnelse om vad jag inte har än. Kan inte allt bara lösa sig!

Hoppas att forskningen går framåt kring ivf så att människor i vår situation inte behöver gå igenom misslyckade försök utan lyckas på första.. Drömtänk kanske men inte omöjligt!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö