• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Idag kom mensen 15dgr senare än vanligt.. Fick lite hopp om att det kanske hade gått vägen... Varför ja det varan enkelt. Nu när tänkte ringa till rmc läste jag på lappen igen och inser att jag har tolkat den fel. Jag har skickat in godkännandet av att tina upp äggen men tolkat att jag ska ringa dit och planera upplägget i anslutning till denna mens.. Men det var i anslutning till min förra mens.. Så nu är det antagligen kört för oss att kunna höra FET i april :(. Skit!!

• Cina84
    Cina84 skrev 2015-03-28 09:30:11 följande:

Idag kom mensen 15dgr senare än vanligt.. Fick lite hopp om att det kanske hade gått vägen... Varför ja det varan enkelt. Nu när tänkte ringa till rmc läste jag på lappen igen och inser att jag har tolkat den fel. Jag har skickat in godkännandet av att tina upp äggen men tolkat att jag ska ringa dit och planera upplägget i anslutning till denna mens.. Men det var i anslutning till min förra mens.. Så nu är det antagligen kört för oss att kunna höra FET i april :(. Skit!!

Jag tänkte fel
  • Cina84
    Tiana skrev 2015-03-29 15:16:31 följande:

Lämnar tråden och IVF bakom oss. Jag har för dåliga ägg för att det ska fungera. Går vidare till äggdonation, om vi nu får göra det. 

Lycka till alla ni som kämpar vidare. En dag är det er tur.

Kämpa på du med!
  • Cina84
    sandishhh skrev 2015-03-31 09:00:50 följande:

Och så kom mensen... Tur vi pker ill. Grekland på söndag.. :) ett försök kvar, mitt problem är ju uppenbarligen att det inte vill fästa/stanna kvar, så borde kanske begära att få mer stöd från ex crinone nu tar jag bara e gång per dag... nej får bli lite paus och försöka igen efter sommaren, sista gratis försöket.. då jävlar ska st funka ;)

Ha en trevlig semester och njut av lugnet för nästa år är det säkert slut med det ;). Tänk jag bara längtar efter att få få må illa och annat som man kan råka ut för som gravid.. Lite tokig ;).
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-01 17:09:20 följande:

Tråkigt att höra! Hoppas att det löste sig med missförståndet på något sätt så att ni ändå får göra ett försök den här månaden. Det är så frustrerande när man märker att det har blivit fel någonstans. Det verkar ju vara en hel del att hålla reda på i det här ; ) Själv sitter jag på nålar och väntar på klartecken om jag ska börja med sprutorna den här månaden. Hann precis få mens innan påskledigheten, nu hoppas jag bara att de hinner ringa tillbaka också. Nu när vi har kommit in i det vill man ju bara att allt ska hända på en gång!

sandishhh skrev 2015-04-02 21:58:55 följande:

Haha jag med jag vill spy ;) tänkte testa akupunktur denna gång ist men mer intensivare och börja innan sommaren:) hur går det för dig?

• Cina84

Alltså vad det ska hoppa så jag trycker fel.. Jo det går bra. Jag blev helt snurrig i och med att mensen blev så försenad. Trodde jag hade missat att ringa men det hade jag inte. När jag ringde till rmc så blev jag glatt överraskad när de sa att det var okej att köra nytt försök redan denna cykel :D. Trodde man var tvungen att vänta en vanlig blödning det var man inte. Så nästa vecka ska jag börja med ältest som förhoppningsvis ger utslag.. återföring blir runt den 20e om nu bara ägget vill överleva upptiningen..Men å andra sidan, jag och sambon gillar värme så det borde väl den också göra ;). Ena delen av hjärnan säger att det kommer gå denna gång men den andra bara säger att det aldrig kommer gå.. Något tips på vad man kan göra för att få bort det?? ;)

• Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-03 12:01:12 följande:

Här är det snabba puckar, jag ska börja med sprutorna i kväll. Nervöst!

Är det någon som har koll på det här med folsyran. Jag hade beställt märket Tillvval från apoteket sen tidigare, men där står det att varje tablett är 500 ug (typ, nån konstig symbol). Är det samma sak som 0,5 mg som en rekomenderas ta?

Tacksam för svar!

Du kan se stt efter första sprutan så kommer du inte tycka det är så läskigt. Kör du på menopur?

Jag vill ha det till att det är damma mängd bara skrivet på olika "språk" ;)

Lycka till :)
  • Cina84
    89Madeleine skrev 2015-04-04 09:31:27 följande:

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

Vet du om alla kan se vilka grupper man är med i på Facebook?
  • Cina84
    89Madeleine skrev 2015-04-04 22:35:56 följande:

Jag vet inte. Dock så kan folk som Inte är med i gruppen läsa inläggen

Jag undrar mest för att jag inte vill att folk ska veta att vi går igenom det. Jag har endast berättat för några få. När det sen har lyckats så kan jag dela med mig till fler. Hade varit skönt med ett forum till att skriva eller få veta mer i :).
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-03 12:01:12 följande:

Här är det snabba puckar, jag ska börja med sprutorna i kväll. Nervöst!

Är det någon som har koll på det här med folsyran. Jag hade beställt märket Tillvval från apoteket sen tidigare, men där står det att varje tablett är 500 ug (typ, nån konstig symbol). Är det samma sak som 0,5 mg som en rekomenderas ta?

Tacksam för svar!

Hur har det gått med sprutorna? Jag gick på menopur, vilka hade rätt snälla nålar ;).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö