Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Aha, då får man hoppas man får några ägg till frysen vid nästa försök ;) Tycker det är bra, ska inte vara ågon klassfråga att kunna få barn :)
Aha, då får man hoppas man får några ägg till frysen vid nästa försök ;) Tycker det är bra, ska inte vara ågon klassfråga att kunna få barn :)
"i studien följdes nästan tusen kvinnor under deras IVF-behandling på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Sannolikheten att få barn var 35 procent efter en behandling, 52 procent efter två behandlingar och 63 procent efter tre behandlingar. Chansen var något större om kvinnan var under 35 år."
Fick fram detta :)
Enligt studier från USA och Storbritannien är det större chans att bli gravid efter återföring av blastocyst. Speciellt i Storbritannien börjar man dessutom också gå mot att endast sätta tillbaka ett embryo, istället för två, som nu är normen i Sverige då man inte se någon större skillnad på antal graviditeter, och så slipper man flerbördsfödslar.
Jag ska försöka hitta studien från Storbritannien, den var statlig så kändes väldigt tillförlitlig
Här är den! Den gäller siffror för 2011 men verkar vara den senast de presenterat. Jag tyckte allt var intressant, men de tar även upp blastocyster
www.hfea.gov.uk/docs/HFEA_Fertility_Trends_and_Figures_2011_-_Annual_Register_Report.pdf
Fröken smilla hur går det för dig? har du lärt känna Ulrik än ;). Ingen trevlig typ ;). Tänk, nu är det inte så himla lång tid kvar tills du får se liten :).
Alltså, jag är lite trögtänkt numera, vad/vem är Ulrik? ;)
Allt går bra än så länge. Har lite mer molvärk idag än vanligtvis så nu nojar jag om det. Man får inte en lugn stund... Längtar tills vi får se plutten, och förhoppningsvis ett tickande hjärta.
Hur mår du, har du fått nån info från rmc?
Ahaaaa
Vi brukar säga att man kör Gustavsbergsbussen
Men jag har varken träffat Ulrik eller kört Gustavsbergsbussen jag blev dock, pinsamt nog, åksjuk av att sitta på min stol på jobb! Den är lättsnurrad och gungar också så nu får jag sitta på en vanlig hård stol haha!
Ja just, du har ju inte kommit till testdagen ännu. Så himla lång tid att vänta... Jag tror du får en eskimå. Då slipper du ju iaf alla sprutorna.
Nejdå, det låter vettigt kommer att följa er här så länge ni är kvar!
(Mina kollegor fick också ett gott skratt kan jag lova )
När vi hade embryo i frysen var man tvungen att använda dem innan man fick göra hela behandlingar igen. Det var för 2 månader sen så det kanske är ändrat.
Tänk egentligen vilken situation vi är i. Vi har tre försök(en del får inte ens så många) att få till något så värdefullt som ett barn i våra liv sen har vi "fått" våra chanser.. Lite så känns det som.. Om det nya systemet går igenom ser det lite ljusare ut men det är långt ifrån perfekt. Klart att jag inser att det kanske måste finnas ett tak på antal försök men det bör vara mer än 3....