• Kvitter

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Caspianne: grattis! Och vad kul att veta könet! Iallafall att kanske veta! BM har säkert rätt! Vad kul. Ja det är ett stort häftigt steg att göra graviditeten helt offentlig! Men jag har spekulerar lite i embryots mognad. Killar mognar snabbare i embryostadiet har jag läst. Därför är det lite vanligare att få pojkar vid ivf. För att man oftast sätter tillbaka den som kommit längst i mognad på dag två. Men både denna och förra gången mognade vårt embryo väldigt långsamt. Så jag tror lite på en flicka här gången också. Men som sagt, bara spekulationer!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter

Netz: att bada badkar hemma är inga problem! Jag blev till och med ombedd att ta ett varm bad när jag hade värkar förra graviditeten. Däremot ska an väl vara försiktigt med offentliga bubbelpooler och sånt pga av bakterierisk.

• Kvitter

Pölsan : vi har en flicka sedan tidigare. Också hon mognade långsamt som embryo. Både denna och förra gången fick vi långtidsodla embryot eftersom det var så slött i delningen.. Så därför känner jag mig så säker på att det är en flicka därinne denna gången också. Men det behöver ju verkligen inte bli så. Därför vill jag gärna veta. Så att jag inte är för inställd på flicka och så kommer det en pojke. Annars är jag glad för vad som! Kille eller tjej spelar ingen roll.

• Kvitter

Grattis idamarie och jmelb till lyckade RUL!! Vad härligt! Och vilken fin bild!!

Idag frågade fröken på dotterns dagis om vi väntar en till! Så nu går tydligen inte magen att dölja längre..

Men jag är för tillfället ganska nojjig efter att ha känt bebisen väldigt ofta dom senaste veckorna har det varit helt stilla i flera dagar! Det gör mig så grymt nervös! När ska man börja känna bebis varje dag?

• Kvitter

Det där med vagn tycker jag också är svår. Vi har både en emmaljunga kombivagn och en brio sulky till dottern. Men hon använder mest emmaljungan pga att hon fortfarande sover dagligen i den. Problemet är ju bara att det vagnen var det ju meningen att den nya bebisen ska ha! Syskonvagn känns lite onödigt eftersom jag inte vet hur länge till dottern kommer vilja sitta i vagn. och det är en dyr utgift om den inte kommer att användas.
    Men hur gör man till och från dagis om man inte har en syskonvagn och dottern vägrar att gå? Fundera på att bara köpa en ståbräda till att börja med. Skulle det inte funka så får vi nog överväga syskonvagn ändå. Eller bebisen i bärsele.

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Mondial_Duo_Combi-18.html

Denna har vi och jag kan varmt rekommendera den. Ifall man inte vill ha en cityvagn med snurrhjul. Stor och rymlig. Särskilt när man som vår dotter fortfarande sover i den på dagtid! Den har en lång användningstid!

Till annat; nu har båda jag och till och med mannen känt sparkar på utsidan av magen! Så mysigt! Ska till MVC imorgon. Hoppas på att få lyssna på hjärtljud!

• Kvitter

Jmelb: jag länkade till den vi har. En emmaljunga mondial skillnaden på combi och duo är väl att duon har mjuklift i samma del som det man använder som sittdel senare? I combin som vi har är det både en liggdel och sedan en sittdel man byter till. Combin blir mycket högre tycker jag. I en duovagn ligger bebisen ganska lågt är min erfarenhet. Plus att vagn med mjuklift inte är lika rymlig. När man får vinterbarn som vi kommer få så ska man ju få plats med åkpåse och overall också! Men detta är bara mina åsikter. Kan hålla med om att emmaljungan är lite stor och tung men inte värre än att man klarar av det!

• Kvitter

Ullared är verkligen toppen! Men tycker inte att dom har jättemycket bebiskläder. Men annat, som sängkläder, spjälsängsskydd, badbaljor, skötbäddar och en massa sånt kan man tjäna mycket på att handla i Ullared! Vi ska lätt dit när det börjar närma sig!
    Nu har ju vi redan också det mesta som behövs sen lilltjejen men lite nytt är alltid kul!

Har börjat känna mig väldigt gravid och trött och klumpig nu! Inte alls lika roligt med gravidmage andra gången faktiskt! Det rör sig ofta i magen nu och mannen har till och med kunnat känna utanpå. Detta är ju såklart lika mysigt denna gången!
    Halsbrännan har redan kommit. Förra gången klarade jag mig till vecka 30 ungefär. Blää.. det är sånt man gärna vill slippa!

Har fått redan på att vi får göra nästa UL i vecka 32. 10 veckor kvar med andra ord!

Och förresten, välkommen Poussin!

• Kvitter

längtar74: förra gången kom det runt vecka 30 och höll i sig till dottern var ute.

• Kvitter

Netz: förragången fick vi bild även vid ultraljudet i vecka 35. Så varför skulle ni inte få i vecka 20? Dock vsr det en ansiktsbild men det hade väl ni med kunnat få. Bilden vi fick denna gången i vecka 18 var bara halvkroppsbild. Låter lite märkligt tycker jag.

Här är moderkakan i bakvägg och jag måste säga att det är väldig skillnad på rörelserna man känner denna gången mot förra gången då moderkakan var i framvägg. Har känt sedan vecka 15 nu och det blir starkare och starkare. Dock väldigt olika hur mycket det rör sig från dag till dag!

• Kvitter

På väg till mvc för glukosbelastningen! Det är verkligen urjobbigt att inte få äta innan! Vet inte hur jag ska klara mig i två timmar till!

Fler som gjort den ännu? Här är den obligatorisk.

25+1 nu, herregud vad riden går!

Susanba: jag har ganska mycket rörelser men fortfarande ganska lätta puffar bara. Har märkt att bebisen helst ligger och kickar innåt. Kanske din ocjså gör det! Längtar efter lite hårdare puttar inifrån!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?