volvofru skrev 2012-02-12 09:26:21 följande:
Hej!
Vågar knappt skriva här... har testat postivit efter 8 ivf försök. Men två tidigare graviditeter har slutat med ma, så även om man hoppas, är man endast försiktigt optimistisk att det skall gå hela vägen.
Spännande att ni har fått tider för UL! I Halmstad har de märkliga rutiner så jag kan bara ringa ca 1vecka innan jag är i vecka 8 för att få en akuttid. De gör inga UL tidgare.
Jättegrattis!! Vilka kämpar ni är som tagit er igenom 8 stycken ivf:er!! Grattis! Vi håller tummarna!
JJmelb skrev 2012-02-12 08:50:00 följande:
Självklart får du vara med
Välkommen!
Hur mår du nu?? jag ska på vul 1/3..
Själv mår jag sådär... magen har börjat spöka rejält.. det sägs ju att man kan bli förstoppad under graviditet, men jag har det precis tvärtom.. känner mig nästan magsjuk.. och har ont i magen.
Jag minns att jag var stenhård i magen min förra graviditet, men denna gången märker jag ingenting av krånglig mage. Varken åt det ena eller andra hållet.
Men fruktansvärt svullen vissa dagar. Jeans som går på ena dagen går inte alls att knäppa dagen efter men nästa dag igen kan dom passa!
Trött som bara den. Somnar tidigt i soffan varje kväll! Och lite illamående dygnet runt från och till!
Ska bli spännande med vul. Rädslan för MF finns ju där hela tiden och min skräck är att det dör men att det inte kommer någon blödning direkt.