30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Längtar74: tack för peppen. Jo det är ju så att symptomen kan variera. Men man nojjar ju ändå!
Längtar74: tack för peppen. Jo det är ju så att symptomen kan variera. Men man nojjar ju ändå!
Varit på hälsosamtal nu på mvc. Gud så meningslöst! Fick i stort sett bara fylla i papper på alkoholvanor! Inget ultraljud idag däremot blir det ett den 4 april! Känns som en evighet dit. BM praktiskt taget lovade att allt var bra där inne. (hur hon nu kunde göra det!?
Längtar74: GRATTIS!! Vad härligt att där var ett litet hjärta! Ett par dagar hit eller dit spelar ju ingen roll. Bebisarna kommer ju ändå aldrig på utsatt dag! (hörde att bara 5% föder på bf-dagen!)
Undviken ni tunga lyft nu när vi är gravida? Hur är det med det egentligen? Ska man låta bli att lyfta tungt eller är det nått jag bara fått för mig?
Jag undviker iallafall att lyfta dotterns vagn i och ur bilen nu för tiden. Det får mannen göra.
Curly: Massor av kramar till er! Ta hand om varandra och ta nya tag när ni känner er redo!
caspianne: Uppdatera gärna hur ditt hälsosamtal var! Kanske är olika var man bor. Här sa hon hela tiden -det tar vi på inskrivningen, eller -det tar vi på läkarbesöket!
Fattar inte varför inskrivningen inte kunde vara samtidigt som hälsosamtalet. Men nu vet jag iallafall att jag inte bör dricka eller röka under graviditeten!
Susanba: nej vad jobbigt! Förstår absolut din oro! Men det är säkert ingen fara. Så länge du inte störtblöder så är nog allt ok! Yrsel och orkeslös kan man ju känna sig som gravid! Håller tummarna på att du slipper se mer oroväckande flytningar!!
Lowa77: nej nej nej! Lider med er! Ta hand om er och samla massa kraft till ett nytt försök! kramar!!
Rikolin:: Var har du tagit vägen??
Tycker det är så många som det gått dåligt för nu! Så orättvist! Och nervös blir man. Vad är det som säger att det kommer sluta bra för oss? Jag är jätte nervös inför vul i vecka 13! Tänk om det är dött? Tycker tyvärr att det verkar vara vanligt att kroppen inte fattar och stöter bort fostret!
Nej vi bestämde oss för att inte göra kub. Pratade med BM på hälsosamtalet om det och hon tyckte inte vi låg i någon riskzoon. Men det var helt frivilligt sa hon. Jag är också rädd för vad siffrorna kommer visa. det är ju bara en sannolikhet och man kan ju aldrig riktigt veta ändå.
Detta vul är bara för att MVC här har som rutin att erbjuda oss med ivf-graviditeter ett läkarbesök. Där ingår ett vul.
Känner igen det med den otäcka smaken i munnen. Precis som förra graviditeten har jag nu fått dille på att borsta tänderna. Borstar så fort jag kommer över. Men smaken sitter kvar ändå tycker jag. Imorgon blir det 11+0 här.
Lägger mig i diskussionen om vilken vecka man är i. I Min förra graviditet fick jag höra av kliniken att vi hade bf 2/2 men på RUL ändrades det till 6/2. Ett par dagar hit eller dit kunde ändras pga att man inte visste när ägget fäst fast man gjort IVF sa dom. Sen kom vår dotter den 9/2 så RUL-datumet stämde ju bättre. Får vi nytt datum vid RUL kommer jag lita på det.
Ska se om jag kan bjuda på en magbild i helgen. Här finns det en mage som växer! Men så är det ju andra graviditeten också. Då får det ju fortare!
Dotter slängde ur sig helt spontat igår - mamma har en bebis i magen!! Jag tackar för att vi var själva när hon sa det. Tvååringar har stora öron märker jag. Hon snappar upp allt som vi pratar om nu för tiden!! Haha.. Väntar bara på att hon ska avslöja på dagis!