30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Jag har köpt en fleece overall i grått i strl 62 på lindex. Tänker mig lager på lager..
Jag har köpt en fleece overall i grått i strl 62 på lindex. Tänker mig lager på lager..
Nemen oj! Kom det mycket eller sipprar det? Vad spännande!!! Kanske du gosar med bebis om en stund :)
Jag vet faktiskt inte om de har det i systemet men kan inte tro det. Hon kanske bara sa tokigt, ibland blir det ju så. :)
Vi var också på TUL idag för att se mitt myom. Allt såg kanon ut och det ser inte ut som att myomet ska förhindra en vaginal förlossning. Det känns ju skönt! :)
Bebisen väger 2600g nu i v 35+5. Precis under medelkurvan.
Hos oss har de också förlossningsföreläsningar som man kan gå på och lyssna. De har tagit bort att man kan hälsa på på förlossningen. Det har med infektionsrisken att göra plus att de inte vill ha en massa folk "springa" runt i korridoren där mammor går med värkar. (Om man nu går där) nästa föreläsning är den 24e okt så vi får se om vi hinner gå på den. Är ju 3 dagar innan bf men jag känner mig trygg inför förlossningen! Fick bra info på föräldrarutbildningen plus att jag slukar all info på nätet om det :))
Imorgon blir det först en tur till bm för v36 kontrollen ( de tar tydligen alla prover då och frågar ang förlossning mm) sen direkt efter det blir det begravningen av min kusin :( mindre kul men ett måste tyvärr.
Åh stort grattis till er!!! Vad härligt. Jobbigt när det drog ut på tiden men skönt att allt gick bra! :) tänk! Föda i v 36+6!! Det tror man ju inte ska hända! Rätt överraskande! Vad stor han var. Hade blivit en stor kille om han legat tiden ut!
Har ni något/några namn än då?
Förstår att det måste vara tråkigt att bli kvar ensam utan sambon där.. Man vill ju såklart dela upplevelsen tillsammans :)
Imorgon är jag i 36+0 och går in i v 37! Inte långt kvar nu :) åh vad jag längtar!!
Mina bröst har inte förändrats alls, vårtgården har blivit lite större och mörkare bara men fortfarande lika "små"... Händer säkert inget förrän efter förlossning.
Hur var det med bf listan nu? Den har hamnat långt bak igen :)
27okt är mitt bf datum iaf.
Vad duktigt av dig att leta fram listan. Måste ha legat långt bak!
Fick höra igår att en kompis till mig är gravid och ska ha i mars :) så spännande och roligt!!
Jag har packat bb väskan till bebisen. Har lagt ner
-3-4plagg med omlottpyjamaser. Känns ju lättast att inte behöva dra kläderna över huvudet det först mm gör.
-blöjor som jag fått i gratispaketen (får man nog på bb med)
-2 olika nappar som jag kokat
-3-4 tunna mössor
-2 filtar
-några dreggelhalsdukar
-små handdukar (10pack från Ikea) bra till amning och spyor
-fleeceoverallen
-babyolja
-våtservetter
Har börjat lite till mig själv men tar nog resten när värkarna börjar.
- stora bindor
- trosor
- amningskupor
- amningsbh 2st
- dextrosol
- hårsnoddar
Sen har jag packat ner saker som jag använder nu i min neccesär så det är bara att ta den och sen min handväska. Kläder använder jag ju så det får jag ta med när värkarna kommer. Tofflor ska jag ha med också.
Har jag glömt något får sambon åka och fixa det :)
Bra kvitter! Det har jag i handväskan :)
Jmelb: intressant! Hoppas något är på G för dig! :)
Jag har strl 56 på min kläder, de får vara stora helt enkelt! På väg hem har jag fleeceoverallen och filt i babyskyddet. Hoppas det räcker men än så länge är det ju inte så kallt.
Visst börjar det bli tungt nu!! Dammsög halva huset och bakade bullar idag och det var mer än vad min kropp klara av :( blir jobbigt att böja sig ner och halsbrännan gör sig påmind!
3v kvar för min del (om man inte går över tiden då)
Grattis jmelb!! Vad glad jag blir av att höra att du fått en liten tjej :)) måste kännas fantastiskt och fort gick det med!