• idamarie

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Bellan1981: jag har inga symptom heller! Förutom trötthet men det börjar släppa nu när det är ljusare ute! Ingen ide att noja för mycket tycker jag, man blir ju bara på dåligt humör! Njut av det istället!! :) tänk vad skönt att slippa illamående mm. Tänk positivt så kommer det gå bra!

Njut i Spanien, av värmen och solen!

• idamarie

Jag är i v 13+5 och har en putmage. Har gått upp 2,2kg. Idag har jag haft extra ont i "tjejmagen" och hoppas att det är för att den växer! Annars är jag fortfarande bara trött!

• idamarie

Idag fick vi nycklarna till vårt hus!! :) skönt att få något att tänka på och göra! Ska renovera köket direkt. Sen blir det inflyttning helt nästa helg! så spännande!!

• idamarie

Jag har druckit alkoholfritt öl från bolaget som kan innehålla upp till 0,5 %. Tycker inte det gör något om man bara gör det någon enstaka gång! Det är gott till mat! :) speciellt carlsbergs. Den finns i affär med :) kommer t ex dricka den på midsommar och liknande.

• idamarie

Tycker också att det är svårt med killnamn! Jag har länge velat att om jag får en tjej så ska hon hete Ellen, Inez. Min sambo är inte så förtjust i det men det går nog att få honom på samma tankar ;) Killnamn har jag dock svårare med. Vill helst ha namn som det inte går att göra smeknamn av om ni förstår vad jag menar! Sen är det ju en nackdel av att jobba med barn då många namn förknippas med barn jag tagit hand om. Det kan också bli fel och då "försvinner" en del namn då jag jobbat på förskola sen 2001 :/

Annars tycker jag iofs att Herman och Valter är fina namn men det tycker inte min sambo...

Just nu är det fullt upp med renovering av köket här hemma och vi trodde att det mesta skulle bli klart i helgen men nu när vi skulle sätta upp bänkskivorna så insåg vi att den ena är 4cm för kort!! =(( Jätte tråkigt och jag blir så besviken på Ikea som inte kunde se det från början. Vi har köpt deras längsta skiva dessutom så nu får vi lov att hitta bänkskivor någon annanstans! Aldrig får man gå igenom ett projekt felfritt! Har levt utan kök i 2v nu och känner att det räcker med utemat och frysmat... plus att det står en hel del kartonger som ska in i köket i vägen i resten av huset. Känns som man inte kan få ordning någonstans just nu. Frustrerande är vad det är.

• idamarie

Vi har RUL imorgon kl 9 :) längtar till att få se kämpen i magen!! Har fått en kula på magen med men inga kommentarer än förutom från de som vet, jobbar ju på förskola och undrar när/om föräldrar kommer säga något. Så än så länge kan man ju ta den för tjockismage :)

V 17+4 idag.

• idamarie

Det gick bra på RUL idag! Det såg ut som att den prata mot oss och när jag prata sprattla den som bara den!! :) häftigt, hade kunnat ligga där hela dagen och titta!!

Allt såg bra ut! Känns underbart!

• idamarie

Hejsan! Då har man äntligen gått halvvägs! :)) tror jag börjat känna bebis men kan inte vara säker! Var ju på kos förra v och när jag låg på magen kändes det som när man slår inne i en uppblåsbar pool. :) sen igår var det som sockerdricka på magen men det var ytligt och kändes nästan som att jag ville klia tillbaka för att det kittlades. Hela dagen var det så. Känns konstigt om det skulle vara bebis då det var ytligt.

Annars rullar allt på. Köket är snart äntligen klart efter mer en 1 mån så nu ska vita tag i att handla saker till bebis och fixa barnrummet :)

Hur går det för er?

• idamarie

Igår när jag gick och la mig kände jag första riktiga sparkarna :) underbart härligt! Kände till och med utanpå när jag la handen där. Tyvärr var inte sambon hemma så han kunde inte känna!

Har i flera dagar haft ont i nedre delen av magen och i lördags åkte jag till akuten.. Det visade sig att allt var bra och de trodde att jag hade växtvärk och pga ett myom så blir det värre! Får ta Alvedon sa de! Gör fortfarande ont men hanterbart!

• idamarie

Här där jag bor, i eskilstuna är det bara HM som säljer. Det är skittråkigt! Än så länge fungerar ju vissa kläder men köper leggings och shorts på HM. Funderar på att åka till Sthlm och kolla efter annat i sommar :)

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?