Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"
Suck!! Jag hade skrivit ett ganska långt inlägg, som nu tydligen bara är borta...
Sammanfattning, för jag orkar inte skriva allt en gång till:
Hembesök av BVC idag, Max väger 8700g och är 71cm lång. Hon hade inga tipps alls att ge ang. vår dåliga och oroliga sömn, annat är att jag skulle öka på skedmaten till 3ggr/ dag. Men eftersom jag nyss ökat till2 ggr och det faktsikt fört är ett par dagar sedan han faktiskt äter maten och gapar, istället för bara att kladda och försöka, så känns det verkligen inte aktuellt. Hans mage och tarmar ska ju hinna med att anpassa sig också.
Som rytmen är nu får jag max 1½ timmes sömn åt sammanhängande. Innan sov han iaf bra i vagnen på dagen, men nu vaknar han där också innom en timma. Så himla drygt!
Min väninnas bebis mår tck och lov bra, hjärtfelen ska kontrolleras när han blir äldre och det var inget hål på lungan, men en infektion tydligen. Det hade varit en mardröm, men de är hemma nu och verkar vara ok. Men gus så små nyfödingar är! Man glömmer verkligen fort, speciellt när jag kom med min egna över-size bebis haha...
Sorry för ego-inlägg...