Inlägg från: Anonym (onani-blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (onani-blä)

Den jäveln runkade!

Yuna skrev 2012-02-07 16:24:58 följande:
    Vad är det här för skitlogik? "Jag är asexuell. Alltså måste alla som vill dejta mig också vara asexuella! För runkar det är det otrohet!".

En bra sak i alla fall: Du kommer troligen förbli barnlös (för sex, usch!). Tack gode Flygande Spagettimonstret för det.

"Skitlogik"?  Du tycker att jag borde dejta killar som vill ha sex, men inte kan ha det med mig? Det är skitlogik tycker jag.
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:34:31 följande:
    Inte om man har så pass extrema åsikter. 
    Då gäller det att man är ärlig så att man inte drar in någon i någonting i onödan. 

Det är inte en åsikt, det är en läggning. Kan du be en fetischist sluta vara fetischist? 

• Anonym (onani-blä)
    Strictlybusiness skrev 2012-02-07 16:41:26 följande:
    Men är du frisk människa, jämför du likskändning med en dialog om onani... Du har ju ganska sjuk syn på saker och ting.

Det är rätt som den andre personen säger.
    Om du inte snackar om din inställning mot onani tidigt in i förhållandet med en man, så kan du inte klaga på att personen inte är den du sökte efter. För om du vill ha svar tidigt, så ställer du frågor tidigt.

Att jag jämför med nekrofili var enbart för att få personen att relatera till äckelkänslor. Jag klagar inte på att personen inte är den jag söker efter, jag släpper den personen och är fri att hitta någon som passar. Jag är inte arg på någon för att den inte passar. Jag vet mycket väl att det är jag som är ovanlig.

Dessutom berättar jag tidigt att jag är ointresserad av att ha sex, efter det brukar man inte behöva diskutera onani. 
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:45:42 följande:
    Det är inte en läggning. Det är en störning som du borde söka hjälp för. 

Om jag trivs såhär, vad är det jag ska få hjälp med?
  • Anonym (onani-blä)

"Mänsklig asexualitet (ej att förväxla med asexuell reproduktion) är att leva fysiskt fullständigt utan att känna sexuell attraktion till en annan människa och betraktas av många som en typ av sexuell läggning.[1][2] Asexualitet som mänsklig sexuell läggning har endast uppmärksammats sedan slutet av 1900-talet, och endast ett fåtal vetenskapliga studier har definierat och studerat företeelsen. Statistiskt uppskattas drygt 1% av individerna i en population vara asexuella.[3]""

En procent av befolkningen är ganska många, så jag är knappast den första ni stött på. 

• Anonym (onani-blä)
    Strictlybusiness skrev 2012-02-07 16:48:31 följande:
    Det blev en läggning för att det visade sig vara en hel del som avskydde sex.

Men det betyder inte att det är en läggning biologiskt sätt.

Biologiskt är vi skapta för att ha sex för njutnings skull och att reproducera oss.
    Nu kommer någon väl snacka om homosexualitet också, ja det också. Homosexualitet har funnits tok länge. Så försök inte dra in homosexualitet i denna redan tragiska diskussion med en ensam tant.  
    Ok, så att tända på skor är en läggning biologiskt sett?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:50:15 följande:
    Lev du ditt liv som du vill, men utsätt ingen annan för det. 
    Du påstår att du är ärlig och jag hoppas det stämmer.  

Vad tror du jag skulle få ut av att ha en man som jag äcklas av? Förklara det.
  • Anonym (onani-blä)
    Strictlybusiness skrev 2012-02-07 16:48:31 följande:
    Det blev en läggning för att det visade sig vara en hel del som avskydde sex.

Men det betyder inte att det är en läggning biologiskt sätt.

Biologiskt är vi skapta för att ha sex för njutnings skull och att reproducera oss.
    Nu kommer någon väl snacka om homosexualitet också, ja det också. Homosexualitet har funnits tok länge. Så försök inte dra in homosexualitet i denna redan tragiska diskussion med en ensam tant.  

När blir man "tant" enligt dig? Jag är 35 och antar att det är en ganska ung tant i så fall.
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:54:20 följande:
    Det faktum ATT du äcklas av någon som onanerar är inte normalt. 
    Att du inte inser själv att det inte är normalt för det hela sorgligt.  

Vilken skada gör det på någon annan?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:54:20 följande:
    Det faktum ATT du äcklas av någon som onanerar är inte normalt. 
    Att du inte inser själv att det inte är normalt för det hela sorgligt.  
    Varför i hela friden måste jag tycka om samma saker som alla andra? Jag blir illa till mods av sex och onani, det är inte skönt för mig och jag vill slippa ha det i mitt liv. Hur kan det vara så provocerande?
Svar på tråden Den jäveln runkade!