Hönor
Är det någon fler här som håller på men höns? Själv har jag inga än, men kollar på hönshus och förhoppnigsvis kan jag skaffa till våren! Jag tänkte att vi kunde prata om allt som har med höns att göra här :)
Är det någon fler här som håller på men höns? Själv har jag inga än, men kollar på hönshus och förhoppnigsvis kan jag skaffa till våren! Jag tänkte att vi kunde prata om allt som har med höns att göra här :)
Vad kul att vi är några Jag hade inte så mycket till val än att börja med kycklingar eftersom det är ganska ovanligt med vuxna dv kockiner till salu här uppe... Det är kul med kycklingar men vädret är kanske inte det bästa.I natt blev det kallare än -10 så jag har varit ut ett par bändor för att slå på/av en värmefläckt jag har i nödfall... Har ni också problem med kylan?
Några som har bilder på sina hönshus och hönsgårdar? Skulle vara roligt att se, tänkte bidra med lite själv också så fort allt är färdigt :)
lykantrophona: Vad fina dom var :)
Hm få se om jag lyckas nu tro. Så här såg mina kycklingar ut då vi hämtade dom. Nu är dom lite större växer ju så det knakar
Nähäpp det gick visst inte så bra....
Vi köpte ett gäng kycklingar förra våren. De bodde i hönshuset från början, men jag gjorde en liten inhägnad med nät och hade en värmelampa över. Åtta hönor och två tuppar blev det, blandade raser.
Hönorna består av: två faveroller, två plymouth rock, en vit leghorn och tre bruna värphöns (ras?). Tupparna är faveroll och vit leghorn.
Är sugen på att skaffa några fler, men vågar inte köpa små kycklingar. Vill inte ha fler tuppar och fixar inte att göra mig av med de..
Någon som vet om det funkar att släppa in halvvuxna hönor till redan vuxna?
Själv ska jag renovera vårat hönshus och förhoppningsvis har vi höns snart. Men funderar på om det är svårt att ha de?
Egentligen tycker jag att ankor är trevligare.