Inlägg från: Erase |Visa alla inlägg
  • Erase

Hönor

Jag är också på g att skaffa höns i vår ! Ca 5 st tror jag blir lagom för husbehov 😉. Nu ska vi sätta igång att planera och bygga ett hönshus. Men... Jag blev så vansinnigt nyfiken på hur det är att kläcka äggen själv, i en maskin ! Nu vill jag veta ALLT om det 😁 Om man utgår ifrån ett tomt hönshus, lägger ägg i maskinen om nån vecka eller två, när kan man då släppa ut kycklingarna i hönshuset ? Så att de klarar sig, menar jag 😁😁😁. Jag vet att tiden i maskinen är ca 3 veckor, men efter det ? Är det taskigt att göra så..?

• Erase

Ååå jag vill också ! Igår helst 😜 Vet inte vilket som är bäst, att köpa en "färdig" flock vuxna hönor, eller små kycklingar... Är helt klart mest sugen på kycklingar, men vet fortfarande inte om de / när de klarar sig i hönshus. Från dag 1 ? Tänker på värme osv. Klart man kan ha en värmelampa, men håller man dem inne tills de växt till sig sen då ? Hur gamla ska de vara innan de kan gå ut i inhängnaden ? Lär de sig allt själva, om man inte har någon vuxen höna som visar dem " livet" ? Många frågor, men jag hittar verkligen inte några ordentliga svar någonstans.. ,

• Erase
    HexaFlexagon skrev 2012-04-19 00:39:35 följande:
    Värmelampa rätt länge. Har inga siffror just nu. Fö lär de sig själva. Äter och dricker från start. Låna en bok på bibblan!

Böcker har jag redan införskaffat 😁 Det står dock inget specifikt om just mina frågor...
Svar på tråden Hönor