• SandraN1987

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

• Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!
  • SandraN1987

Ok, hur många kurer har du tagit innan? Trippelkur, det var inte dåligt.
    Försökt få barn länge?

• kajsaa

Jag har tagit 3 kurer, men anledningen till trippelkuren att det fanns nästan inte en enda äggblåsa som förändrades och växte
    Med enkelkur. På dubbelkuren blev det lite bättre men inte så mycket förändring son vi hoppats på! Nja vi har försökt i 8 månader, men jag sökte till Gyn av andra skäl och tog då upp mina ägglossningsproblem, så det undersöktes och lite så och några veckor senare så fick jag pergo-receptet!

• SandraN1987

Ok, då förstår jag.. vi sökte hjälp när vi hade hållt på lite mer än ett år, tror de va i oktober.
    Allt har gått otroligt fort. Trodde de skulle ta mkt längre tid. Men vi lämnade alla prover man skulle ganska fort, dvs mina blodprover och till Malmö 2ggr för hans spermaprover.. och jag har även spolat äggledarna i december. De hittar inga fel på oss. Det enda som kan ha ställt till de är att min ägglossning nog inte riktigt är regelbunden, så jag har nog inte haft ägglossning när jag tror. Min menscykel skiftar på 28-35 dagar.. Så de är inte så konstigt att ägglossningen blir konstig om man har oregelbunden mens.

Nu håller vi iaf tummarna på att det ska ta sig med hjälp av pergotime, har ätit en kur innan, med resultat att jag fick stora äggblåsor, vilket så klart är bra, men fick även cystor som sprack hej vilt så jag hade vätska i en ficka mellan livmodern och ändtarmen som tryckte och gjorde ont typ.

Håller tummarna för er med, när börjar du med dina ??

• SandraN1987

Okej. Jag väntar fortfarande på mensen.

• minime85

Är inne på min andra omgång Pergotime. Tog min sista tablett (enkeldos) i måndags. Var på VUL igår och ska tillbaka imorn för ännu ett. :)

• SandraN1987

Minime85: Hur gick de VUL?

Jag börja med enkeldos pergotime idag.. fick tyvärr mens i torsdags :/

• kajsaa

Jag undrar också hur det gick på VUL!

SandraN1987, okej meneden kom, men vi håller tummarna för att det ska gå bättre nu! Idag tar jag sista pergon för den här perioden, VUL på onsdag!!!!

Jag har dock en liten fråga, om det blir rätt i nu och ägglossningen kommer igång så säger mitt schema att jag kommer vara som
    Mest fertil på fredag! Tro fan att vi ska vara bortresta i helgen och bo hos min svärfar!! Faaaaan!!!!!

• evig

Hej!
    Jag och sambo har försökt i snart två år..
    skall börja med pergo nästa mens som förhoppningsvis kommer till helgen...
    första kuren så är en aning spänd för om man reagerar på det eller ej..
    hur har ni reagerat? några biverkningar?

hoppas vi får fina Plus  snart allesammans!

Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!