• SandraN1987

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

• Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!
  • kajsaa
    mammaSöt skrev 2012-02-07 21:46:57 följande:
    Äter provera nu , sen blir d pergogo. Får alla sprutan i slutet!
    Spruta..... ?
  • Annie Sc

Läser nyfiket i tråden, kommer förhoppningsvis få pergotime efter en kur med provera där de ville göra Vul direkt efter. Men det är 4 veckor kvar....

• kajsaa
    Annie Sc skrev 2012-02-07 22:18:52 följande:
    Läser nyfiket i tråden, kommer förhoppningsvis få pergotime efter en kur med provera där de ville göra Vul direkt efter. Men det är 4 veckor kvar....
    Välkommen! 4 veckor kan verka som lååång tid, men det kommer! hoppas allt går vägen för dig!
  • Annie Sc
    minime85 skrev 2012-02-06 21:12:19 följande:
    we2 - Det finns ju en risk för överstimulering som kan resultera i flerbörd när man äter Pergotime. Där jag går (RMC Linköping) får man därför gå på VUL dag 10 för att bl.a utesluta det. Tycker allt du ska kontakta läkaren och fråga om du inte kan få komma på ett VUL!
    Ser att du går i Linköping. Jag bor oxå här. Fick du pergotime först när det gått minst ett år? Jag är i kontakt med kvinnokliniken nu, har inte fått mens/ägglossning sedan april då jag slutade med p-piller. De sa att pergotime brukar skrivas ut först efter ett år, men som tur är så har det snart gått 1 år...
  • Annie Sc
    kajsaa skrev 2012-02-07 22:20:19 följande:
    Välkommen! 4 veckor kan verka som lååång tid, men det kommer! hoppas allt går vägen för dig!
      jo det går nog snabbare än man tror, får sysselsätta oss under tiden så man inte tänker på det för mycket...
  • kajsaa

fan fan fan, var på VUL i morse, dag 11, och blåsorna var inte mer än 7 mm, Gynläkaren bad mig komma tillbaka på måndag, så skulle vi se då. Men hon sa att jag inte skulle ha för mycket förhoppningar om att dom skulle växa till sig. Vi ska ge det 2 kurer till sen, för säkerhets skull, annars skall vi börja med sprutor! jag känner mig helt tom, jag trodde verkligen det var ägglossning på gång..

Jag är lite överviktig och så, men hon sa att jag låg inte i någon större farozon ännu, men att det är bra om jag kan försöka gå ner kanske 5 kg. så på vägen hem förnyade jag mitt träningskort! Så det var väl lite positivt ;)

• Annie Sc

Vad jobbigt när det inte går som man vill. Jag väger oxå lite för mycket, men inte jättemycket. Jag köpte en crosstrainer för 1,5 vecka sedan. Har alltid velat ha en sådan så nu kunde jag lika gärna slå till på en. Lättare att motivera sig att träna när man både kommer gå ner i vikt och kanske får lättare att bli gravid...

• Desiderans

Hej!

Har också hämtat ut min första kur med Pergotime. Naturligtvis är min mens försenad!! (kan ju alltid hoppas på att det beror på en bebis, men det vore ju helt otroligt...) 
    Ni som har spolat äggledare, fick ni rubbning i menscykeln efteråt?

• minime85

Annie Sc - Ja precis, vi fick inte komma till RMC fören vi hade försökt i minst 12 månader. Var på första besöket i januari 2011 och testade Pergotime första gången i April. Blev inget plus första gången och jag tappade väl lite suget p.g.a. stressigt på jobbet och så.. Men nu är vi tillbaka i gamet och håller tummarna att vi kan plussa på andra försöket!?

Desiderans - Märkte knappt av att jag spolat äggledarna förutom det hemska illamåendet timmen efteråt. Men, ingen rubbning i menscykeln..

Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!