• SandraN1987

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

• Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!
  • Matilda03

Hej på er tjejer!

Jag har PCOS och har därför ätit Pergotime, hittills två enkelkurer. Jag fick äl på första kuren men så kom mensen och då började jag med en ny kur. Men nu verkar det som att jag inte fått äl denna gång! Har nån av er varit med om det? Känns jättekonstigt, läkarn trodde jag skulle få äl igen eftersom jag fick det första omgången... 

Nu vet jag inte om jag ska ta dubbelkur nästa gång eller om det här va bara nu o så får jag äl igen nästa gång...jobbigt! :(    

• mammaSöt

Äntligen får jag börja med mina pergotime! Åt provera 14 dagar, sen har jag väntat 9 dagar på blödning, men inget kom. Va på vul idag och tunn hinna, så får börja pergo ändå nästa vul 8 mars

• 12324765767

Verkade inte få någon ägglossning denna månad, trots blåsan på 11mm och den mycket positiva gynekologen som trodde att jag skulle få det av mig själv. I över en vecka fick jag positiva utslag på ÄL-testerna, helt sjukt. Nu inväntar jag mensen så jag också kan börja med pergotime. Nya krafter!! :)

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Desiderans

Hej på er! 
    Spännande att läsa era berättelser...
    Jag själv har precis ätit min första enkelkur med pergotime. Var på VUL på dag 11 och konstaterade 3 till 4 (!!)ägg som växt till sig. Läkaren blev orolig för att det skulle finnas en risk för flera graviditeter så vi fick sexförbud fram till dag 13 (i torsdags) då jag kom på återbesök. På torsdagens VUL konstaterades det att jag hade ett ägg på 19 mm och skulle troligtvis ägglossa inom ett dygn. Ägg nr två hade inte växt till sig så mycket så hon trodde inte att något av de andra äggen skulle lossa... så nu var det bara att köra loss torsdag, fredag, lördag, söndag - doktorns order Flört.
    Använder mig av fertilitetsmonitor och den visar än så länge bara på hög... och nu är jag på dag 15, så troligtvis har jag inte ägglossat än...hm. Men vi lyder doktorns order... trots att jag för närvarande är lite krasslig.... och mannen är så där laaagom sugen..haha. Men vi har ju försökt så himla länge nu, så vi vill inte missa chansen. 

Håller tummarna för oss alla!
    Trevlig helg! Solig 

• mammaSöt
    Desiderans skrev 2012-02-25 10:07:17 följande:
    Hej på er! 
    Spännande att läsa era berättelser...
    Jag själv har precis ätit min första enkelkur med pergotime. Var på VUL på dag 11 och konstaterade 3 till 4 (!!)ägg som växt till sig. Läkaren blev orolig för att det skulle finnas en risk för flera graviditeter så vi fick sexförbud fram till dag 13 (i torsdags) då jag kom på återbesök. På torsdagens VUL konstaterades det att jag hade ett ägg på 19 mm och skulle troligtvis ägglossa inom ett dygn. Ägg nr två hade inte växt till sig så mycket så hon trodde inte att något av de andra äggen skulle lossa... så nu var det bara att köra loss torsdag, fredag, lördag, söndag - doktorns order Flört.
    Använder mig av fertilitetsmonitor och den visar än så länge bara på hög... och nu är jag på dag 15, så troligtvis har jag inte ägglossat än...hm. Men vi lyder doktorns order... trots att jag för närvarande är lite krasslig.... och mannen är så där laaagom sugen..haha. Men vi har ju försökt så himla länge nu, så vi vill inte missa chansen. 

Håller tummarna för oss alla!
    Trevlig helg! Solig 
    SPÄNNANDE!!!

Jag åt just min sista pergotablett. Fått sjukt ont i huvudet av dem så det känns skönt att det var sista (för ett tag iallafall), då är jag idag på cykeldag 10? Har vul 8 mars, blir väll cykeldag 19? Kan inte ägglossning ske innan dess? När kan den ske som tidigast efter pergoanvändning?
  • Desiderans
    mammaSöt skrev 2012-02-28 06:07:17 följande:
    SPÄNNANDE!!!

Jag åt just min sista pergotablett. Fått sjukt ont i huvudet av dem så det känns skönt att det var sista (för ett tag iallafall), då är jag idag på cykeldag 10? Har vul 8 mars, blir väll cykeldag 19? Kan inte ägglossning ske innan dess? När kan den ske som tidigast efter pergoanvändning?
    Hm, ja, rent tekniskt kan det säkert ske ägglossning innan. Min läkare trodde ju att den skulle komma dag 14-15 på mig. Men jag har fortfarande bara "hög" på monitorn... har heller inte haft några speciella ägglossningsflytningar, så nu blir jag lite förvirrad.... kanske inte har varit nån ägglossning? Är på dag 18 idag.

Anledningen till att jag fick pergotime var just för att försöka få min ägglossning att komma tidigare i cykeln.... 
  • 12324765767

Usch, jag känner mig helt tömd på energi idag =( Jag är så sjukt jäkla livrädd för att det inte skall ta sig den här månaden och att jag isf nästa månad inte får någon stimulering med pergo, utan får isf vänta en månad till innan dess. Nästa månad tyckte hon att jag skulle prova själv. Till vilken nytta!? =(

Blä.. Känner noll motivation idag, för varför skall vi ha sex när det ändå inte kommer ta sig? Exakt så känns det.. Vi skall givetvis ha sex i alla fall under kvällen, morgondagen och kanske t.o.m. på måndag. Eller kanske fre, sön, mån.

Jag borde vara glad och hoppfull eftersom att jag igår hade en äggblåsa på 17mm. Men jag känner mig inte det.. Jag är livrädd. Ledsen för att det BARA var ett ägg.. Suck..  

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • SandraN1987

Hej flickor. som en skänk från ovan har turen äntligen fallit på oss.. Jag plussade igår och de är ett mirakel..
    Vi är såååå lyckliga, har lite svårt att smälta det... håller tummarna för er andra med nu!!
    Blir ett december barn för oss, men vad gör de??!! Huvudsaken är att det är frisk sen får de komma när de vill.

Går inte att beskriva hur glad jag är men samtidigt så känns de så overkligt.

• minime85
    SandraN1987 skrev 2012-03-29 18:04:23 följande:
    Hej flickor. som en skänk från ovan har turen äntligen fallit på oss.. Jag plussade igår och de är ett mirakel..
    Vi är såååå lyckliga, har lite svårt att smälta det... håller tummarna för er andra med nu!!
    Blir ett december barn för oss, men vad gör de??!! Huvudsaken är att det är frisk sen får de komma när de vill.

Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • SandraN1987

Tack tack. Nu är det bara att hålla tummarna på att de går hela vägen. !!!

• Desiderans
    SandraN1987 skrev 2012-03-29 18:04:23 följande:

Åh, vad roligt! Stort grattis! Hur mår du?? Vad hade du för symptom? Skrattande

Själv har jag tagit min andra kur Pergotime, dubbelkur denna gången. Trooooor att ÄL var nu i helgen. Och nu har jag sjukt mycket känningar i underlivet och nedre delen av buken. Sticks och håller på. Har vita väldigt vattniga flytningar, kissar en gång i timmen typ, ömma bröst och fått finnar i ansiktet... Om det beror på pergo, ägglossning, pms el graviditet...det återstår att se.

Hur går det för er andra tjejer?
  • SandraN1987

Tack så mkt.. Jag hade bara en magkänsla typ, tog gravtest och trodde väl varken eller men de visade posititvt.. blev skitglad och skakig och samtidigt trodde jag inte på det.. tog ett nytt dagen efter på morgenen och de var ännu starkare=) Har även tagit ett digitalt och de stod "gravid 2-3" och de stämmer.

Symtom var väl ömma bröst och trötthet och kissade många ggr både dag och natt. Annars inget annat..
    Ja, utebliven mens.

Går snart in i v 7 och illamåendet har börjat komma nu.. fy för tusan vad jag mår dåligt i mellan åt.. men de är de ju så klart värt.. men de är ingen höjdare.
    Håller tummar och tår för er andra nu!!!!!

• Desiderans
    SandraN1987 skrev 2012-04-09 23:11:37 följande:
    Tack så mkt.. Jag hade bara en magkänsla typ, tog gravtest och trodde väl varken eller men de visade posititvt.. blev skitglad och skakig och samtidigt trodde jag inte på det.. tog ett nytt dagen efter på morgenen och de var ännu starkare=) Har även tagit ett digitalt och de stod "gravid 2-3" och de stämmer.

Symtom var väl ömma bröst och trötthet och kissade många ggr både dag och natt. Annars inget annat..
    Ja, utebliven mens.

Går snart in i v 7 och illamåendet har börjat komma nu.. fy för tusan vad jag mår dåligt i mellan åt.. men de är de ju så klart värt.. men de är ingen höjdare.
    Håller tummar och tår för er andra nu!!!!!
    Vad roligt för dig!!! Håller tummarna för en lyckad graviditet, hela vägen Solig

Själv fick jag min mens i söndags... Skäms, en hel vecka för tidigt.... Suck.
    Nya tag!
  • SandraN1987

Tack tack =) Håller verkligen tummarna för er med. Hur länge hade ni försökt??
    Åh, jäkla mens, den kan verkligen spela en ett spratt.

• Desiderans
    SandraN1987 skrev 2012-04-10 23:10:50 följande:
    Tack tack =) Håller verkligen tummarna för er med. Hur länge hade ni försökt??
    Åh, jäkla mens, den kan verkligen spela en ett spratt.
    Vi har försökt sedan sommaren 2010. Snart två år.
    Nu är jag igång med min andra dubbelkur (tredje totalt) med Pergo...håller tummarna...
  • snart mamma
    SandraN1987 skrev 2012-01-31 09:36:18 följande:
    Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

efter 44 dagar fick jag mens och cysta med 5 cm det var katastrof
Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!