• SandraN1987

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

• Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!
  • minime85

VUL:et gick bra. I tisdags (dag 10) var äggblåsorna 10 och 12mm och då frågade läkaren om jag accepterade tvillingar.. I torsdags (dag 12) var blåsorna istället 10 och 15mm så den ena hade vuxit ifrån den andra lite så "risken" för eventuell tvillinggraviditet minskades.

Fick ÄL imorse (tog iofs inget test igår kväll) och satte Pregnylsprutan rakt i bukfettet innan jag gick till jobbet. Åkte hem med sambon på lunchen och myste :P Har BIM den 21/2 om man ska gå efter hur det var första Pergo-kuren. Nu håller jag tummarna!! Drömmer

• minime85

evig - Jag har heller inte upplevt några biverkningar av Pergotime, hoppas du oxå slipper Flört

• we2

Hej.
    Här är en till som började äta pergotime förra måndagen 30/1, enkel dos. Vi har försökt få vår 2:a i snart 2år. Vi har fått 3 mf och 1 ma. I nov började min kropp vara konstig och gick i väg till gyn i dec o jan. Där var de osäker på att jag har haft ägglossning de senaste månaderna, därav att vi inte blivit gravida. Så nu provar vi med pergotime för att få lite ägglossning i hopp om att det blir bra o lyckas. Ska kissa på ägglossnings stickor nu. Vi har tid till läkaren igen i mars/april för att utvärdera, men efter ha läst era inlägg funderar jag på att kontakta dem igen. Kan ju vara bra att kolla om det händer något kanske eller vad tycker ni?
    Mottager gärna tips. 
    Hoppas allt går vägen för er. 

• minime85

we2 - Det finns ju en risk för överstimulering som kan resultera i flerbörd när man äter Pergotime. Där jag går (RMC Linköping) får man därför gå på VUL dag 10 för att bl.a utesluta det. Tycker allt du ska kontakta läkaren och fråga om du inte kan få komma på ett VUL!

• minime85

Testade Glad även i morse så jag och sambon körde en runda då oxå! Nu har vi gjort vårt, hoppas på tur den här gången!

Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!