• minime85

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Är inne på min andra omgång Pergotime. Tog min sista tablett (enkeldos) i måndags. Var på VUL igår och ska tillbaka imorn för ännu ett. :)

• minime85

VUL:et gick bra. I tisdags (dag 10) var äggblåsorna 10 och 12mm och då frågade läkaren om jag accepterade tvillingar.. I torsdags (dag 12) var blåsorna istället 10 och 15mm så den ena hade vuxit ifrån den andra lite så "risken" för eventuell tvillinggraviditet minskades.

Fick ÄL imorse (tog iofs inget test igår kväll) och satte Pregnylsprutan rakt i bukfettet innan jag gick till jobbet. Åkte hem med sambon på lunchen och myste :P Har BIM den 21/2 om man ska gå efter hur det var första Pergo-kuren. Nu håller jag tummarna!! Drömmer

• minime85

evig - Jag har heller inte upplevt några biverkningar av Pergotime, hoppas du oxå slipper Flört

• minime85

we2 - Det finns ju en risk för överstimulering som kan resultera i flerbörd när man äter Pergotime. Där jag går (RMC Linköping) får man därför gå på VUL dag 10 för att bl.a utesluta det. Tycker allt du ska kontakta läkaren och fråga om du inte kan få komma på ett VUL!

• minime85

Testade Glad även i morse så jag och sambon körde en runda då oxå! Nu har vi gjort vårt, hoppas på tur den här gången!

• minime85

Annie Sc - Ja precis, vi fick inte komma till RMC fören vi hade försökt i minst 12 månader. Var på första besöket i januari 2011 och testade Pergotime första gången i April. Blev inget plus första gången och jag tappade väl lite suget p.g.a. stressigt på jobbet och så.. Men nu är vi tillbaka i gamet och håller tummarna att vi kan plussa på andra försöket!?

Desiderans - Märkte knappt av att jag spolat äggledarna förutom det hemska illamåendet timmen efteråt. Men, ingen rubbning i menscykeln..

• minime85
    SandraN1987 skrev 2012-03-29 18:04:23 följande:
    Hej flickor. som en skänk från ovan har turen äntligen fallit på oss.. Jag plussade igår och de är ett mirakel..
    Vi är såååå lyckliga, har lite svårt att smälta det... håller tummarna för er andra med nu!!
    Blir ett december barn för oss, men vad gör de??!! Huvudsaken är att det är frisk sen får de komma när de vill.

Går inte att beskriva hur glad jag är men samtidigt så känns de så overkligt.
    Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!