• kajsaa

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Jag börjar med prego på torsdag! Trippelkur!

• kajsaa

Jag har tagit 3 kurer, men anledningen till trippelkuren att det fanns nästan inte en enda äggblåsa som förändrades och växte
    Med enkelkur. På dubbelkuren blev det lite bättre men inte så mycket förändring son vi hoppats på! Nja vi har försökt i 8 månader, men jag sökte till Gyn av andra skäl och tog då upp mina ägglossningsproblem, så det undersöktes och lite så och några veckor senare så fick jag pergo-receptet!

• kajsaa

Jag undrar också hur det gick på VUL!

SandraN1987, okej meneden kom, men vi håller tummarna för att det ska gå bättre nu! Idag tar jag sista pergon för den här perioden, VUL på onsdag!!!!

Jag har dock en liten fråga, om det blir rätt i nu och ägglossningen kommer igång så säger mitt schema att jag kommer vara som
    Mest fertil på fredag! Tro fan att vi ska vara bortresta i helgen och bo hos min svärfar!! Faaaaan!!!!!

• kajsaa
    mammaSöt skrev 2012-02-07 21:46:57 följande:
    Äter provera nu , sen blir d pergogo. Får alla sprutan i slutet!
    Spruta..... ?
  • kajsaa
    Annie Sc skrev 2012-02-07 22:18:52 följande:
    Läser nyfiket i tråden, kommer förhoppningsvis få pergotime efter en kur med provera där de ville göra Vul direkt efter. Men det är 4 veckor kvar....
    Välkommen! 4 veckor kan verka som lååång tid, men det kommer! hoppas allt går vägen för dig!
  • kajsaa

fan fan fan, var på VUL i morse, dag 11, och blåsorna var inte mer än 7 mm, Gynläkaren bad mig komma tillbaka på måndag, så skulle vi se då. Men hon sa att jag inte skulle ha för mycket förhoppningar om att dom skulle växa till sig. Vi ska ge det 2 kurer till sen, för säkerhets skull, annars skall vi börja med sprutor! jag känner mig helt tom, jag trodde verkligen det var ägglossning på gång..

Jag är lite överviktig och så, men hon sa att jag låg inte i någon större farozon ännu, men att det är bra om jag kan försöka gå ner kanske 5 kg. så på vägen hem förnyade jag mitt träningskort! Så det var väl lite positivt ;)

• kajsaa
    Ela85 skrev 2012-02-10 06:27:35 följande:
    Jag har ätit provera i 10 dagar och ibland har jag fått mens innan sista tabletten. Min Gyn har då sagt att jag kan sluta ta fler när jag får mens. Jag ska börja med pergotime cykeldag 5 men har hört om andra som börjar på dag 3.... Lite olika bud beroende på vart man går verkar det som!
    Nja det handlar väl snarare om beroende på hur kroppen funkar , vissa har ägglossning tidigare andra senare. Så fattade jag det på min läkare.
  • kajsaa

Hej alla. Jag var på ett andra vul idag. Ingen tillväxt på äggblåsorna mer än förra gången. Efter långt samtal med min läkare kom vi fram till att lägga pergotime bakom mig nu, och istället gå vidare med sprutbehandling med Gonol-f! Är det någon mer än jag som den vägen skall vandra?

Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!