• SandraN1987

Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!

Hejhej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 år och 7 månadet, efter ett MA i Juni 2010.
    Har ätit en kur Pergotime, fick sedan göra uppehåll nu i Januari 2012 efter att jag fick
    cystor. Väntar nu på mensen och är idag på dag 33, har mensvärk, men ännu ingen mens.

Någon annan som gjort uppehåll med Pergotime? När fick ni mens isf?

• Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!
  • SandraN1987

Ok, hur många kurer har du tagit innan? Trippelkur, det var inte dåligt.
    Försökt få barn länge?

• SandraN1987

Ok, då förstår jag.. vi sökte hjälp när vi hade hållt på lite mer än ett år, tror de va i oktober.
    Allt har gått otroligt fort. Trodde de skulle ta mkt längre tid. Men vi lämnade alla prover man skulle ganska fort, dvs mina blodprover och till Malmö 2ggr för hans spermaprover.. och jag har även spolat äggledarna i december. De hittar inga fel på oss. Det enda som kan ha ställt till de är att min ägglossning nog inte riktigt är regelbunden, så jag har nog inte haft ägglossning när jag tror. Min menscykel skiftar på 28-35 dagar.. Så de är inte så konstigt att ägglossningen blir konstig om man har oregelbunden mens.

Nu håller vi iaf tummarna på att det ska ta sig med hjälp av pergotime, har ätit en kur innan, med resultat att jag fick stora äggblåsor, vilket så klart är bra, men fick även cystor som sprack hej vilt så jag hade vätska i en ficka mellan livmodern och ändtarmen som tryckte och gjorde ont typ.

Håller tummarna för er med, när börjar du med dina ??

• SandraN1987

Okej. Jag väntar fortfarande på mensen.

• SandraN1987

Minime85: Hur gick de VUL?

Jag börja med enkeldos pergotime idag.. fick tyvärr mens i torsdags :/

• SandraN1987

Hejsan alla goa töser!!

Kajsaa: Fan vad tråkigt att äggen inte växt till sig mer. Håller tummarna på att de snart ska ta fart. Jag började med min andra kur i måndags och ska på VUL på måndag den 13 feb. Skriver hur de gått när jag varit där.

Desiderans: Jag spolade mina äggledare i december, tyckte de gjorde fruktansvärt ont. Läkaren hade glömt skicka med mig smärtstillande och antibiotika gången innan som jag skulle ta en timme innan, så jag gjorde det utan någonting.. Fy fan säger jag bara.. idioter!! Var noga med att du får det, så de inte missar det. Jag märkte inga rubbningar i menscykeln faktiskt, hade 29 dagar den menscykeln och de är normalt.

Annie Sc: Jag håller med dig, tiden känns så oerhört sakta, men de går väldigt fort ändå. Jag tycker allt väntande hela tiden gör att man känner sig mer frustrerad och man hinner tänka så mycket.. Inte bra!! Jag vad du kan för att tänka på något annat.. Jag ska också börja träna nu, är ytterst lite överviktig och gör de mest för att jag ska må bättra med mig själv och få bättre självförtroende, vill gå ner typ 8-10kg. Och så tänka jag att då fokuserar man på någonting annat än bara allt som har med graviditet att göra. Tror det är sunt för både kropp och själ och släppa på det. Fast man är trött på folk kommentarer att man ska tänka på något annat så ligger det nog mycket i de. Man mår mkt bättre, iaf jag, när jag har släppt de lite.. känns lugnare i kroppen och går inte med konstant frustration och ilska över att allt är så orättvist. Hoppas det hjälper dig lite på vägen att höra lite erfarenheter och tankar.

Ja, er andra flickor också. Håller tummarna för alla. Jag kan säga så här, och jag tror många håller medmig som har en otroligt stor barnlängtan, att jag önskar inte någon människa att gå igenom denna processen för att få ett efterlängtat barn. Det har och tar så himla mkt energi och bryter sakta ner i hoppet som är det enda som håller en uppe om att det kommer funka så småning om. Problemet är att SÅ SMÅNINGOM är förlång tid.

• SandraN1987

Så pregnyl får man för att sätta ig¨ng ägglossningen? Jag var på ultraljud idag, dag 12 idag.
    Hade två stora ägg på g och ägglossar nog om ett par dagar, ska dit igen på torsdag och kolla igen, hade jag inte fått ägglossning då så skulle jag få en spruta för att starta ägglossningen, kan de vara pregnyl???
    Hur funkar de egentligen???

• SandraN1987

Kajsaa: Tråkigt tråkigt att Pergotime inte har funkat för dig..Jag ska på nytt ultraljud på torsdag och hoppas att äggblåsorna är ännu större då :)
    Jag kan dock inte svara på din fråga.

• SandraN1987

Hej flickor. som en skänk från ovan har turen äntligen fallit på oss.. Jag plussade igår och de är ett mirakel..
    Vi är såååå lyckliga, har lite svårt att smälta det... håller tummarna för er andra med nu!!
    Blir ett december barn för oss, men vad gör de??!! Huvudsaken är att det är frisk sen får de komma när de vill.

Går inte att beskriva hur glad jag är men samtidigt så känns de så overkligt.

• SandraN1987

Tack tack. Nu är det bara att hålla tummarna på att de går hela vägen. !!!

• SandraN1987

Tack så mkt.. Jag hade bara en magkänsla typ, tog gravtest och trodde väl varken eller men de visade posititvt.. blev skitglad och skakig och samtidigt trodde jag inte på det.. tog ett nytt dagen efter på morgenen och de var ännu starkare=) Har även tagit ett digitalt och de stod "gravid 2-3" och de stämmer.

Symtom var väl ömma bröst och trötthet och kissade många ggr både dag och natt. Annars inget annat..
    Ja, utebliven mens.

Går snart in i v 7 och illamåendet har börjat komma nu.. fy för tusan vad jag mår dåligt i mellan åt.. men de är de ju så klart värt.. men de är ingen höjdare.
    Håller tummar och tår för er andra nu!!!!!

• SandraN1987

Tack tack =) Håller verkligen tummarna för er med. Hur länge hade ni försökt??
    Åh, jäkla mens, den kan verkligen spela en ett spratt.

Svar på tråden Alla vi som börjar med Pergotime i Feb 2012!!