Hejsan alla goa töser!!
Kajsaa: Fan vad tråkigt att äggen inte växt till sig mer. Håller tummarna på att de snart ska ta fart. Jag började med min andra kur i måndags och ska på VUL på måndag den 13 feb. Skriver hur de gått när jag varit där.
Desiderans: Jag spolade mina äggledare i december, tyckte de gjorde fruktansvärt ont. Läkaren hade glömt skicka med mig smärtstillande och antibiotika gången innan som jag skulle ta en timme innan, så jag gjorde det utan någonting.. Fy fan säger jag bara.. idioter!! Var noga med att du får det, så de inte missar det. Jag märkte inga rubbningar i menscykeln faktiskt, hade 29 dagar den menscykeln och de är normalt.
Annie Sc: Jag håller med dig, tiden känns så oerhört sakta, men de går väldigt fort ändå. Jag tycker allt väntande hela tiden gör att man känner sig mer frustrerad och man hinner tänka så mycket.. Inte bra!! Jag vad du kan för att tänka på något annat.. Jag ska också börja träna nu, är ytterst lite överviktig och gör de mest för att jag ska må bättra med mig själv och få bättre självförtroende, vill gå ner typ 8-10kg. Och så tänka jag att då fokuserar man på någonting annat än bara allt som har med graviditet att göra. Tror det är sunt för både kropp och själ och släppa på det. Fast man är trött på folk kommentarer att man ska tänka på något annat så ligger det nog mycket i de. Man mår mkt bättre, iaf jag, när jag har släppt de lite.. känns lugnare i kroppen och går inte med konstant frustration och ilska över att allt är så orättvist. Hoppas det hjälper dig lite på vägen att höra lite erfarenheter och tankar.
Ja, er andra flickor också. Håller tummarna för alla. Jag kan säga så här, och jag tror många håller medmig som har en otroligt stor barnlängtan, att jag önskar inte någon människa att gå igenom denna processen för att få ett efterlängtat barn. Det har och tar så himla mkt energi och bryter sakta ner i hoppet som är det enda som håller en uppe om att det kommer funka så småning om. Problemet är att SÅ SMÅNINGOM är förlång tid.