• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • Insatt

Finns det möjlighet för er att hägna in gården och skaffa en grind som går att låsa? Är det nått som verkar gå att göras tycker jag att du ska ta upp det med föreningen om ni är fler som stör er. Så kan folk inte komma in och pissa på er gård.

• En struts

Kan ni inte filma kissarna. De skulle ju sätta upp övervakningskameror i hissar.
    Man kan väl hitta ett trevligt buskage eller så istället för en innergård. Man släpper ju ut massa miljögifter och sånt när man ställer sig sådär och pissar. Är ni miljöovänner kanske? KRÄV bajamaja om ni är i närheten av såna områden. Kräv toaletter! Kräv att de löser problemen.
    (Ja det kan även ni på innergården göra. Ni ska inte behöva ha det sådär.)

• VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-25 00:25:11 följande:
    I centrala Linköping borde man väl ändå kunna hålla sig till man kommer till nästa bar/pub/restaurang?

Istället för att äckla ner det för andra. 
    om klockan är 02 på natten är det nog inte så lätt när allt är stängt. ror inte folk gör det för att vara taskiga men för att de inte har något annat ställe att gå till.
  • Lenora
    En struts skrev 2012-01-25 01:09:06 följande:
    Kan ni inte filma kissarna. De skulle ju sätta upp övervakningskameror i hissar.
    Man kan väl hitta ett trevligt buskage eller så istället för en innergård. Man släpper ju ut massa miljögifter och sånt när man ställer sig sådär och pissar. Är ni miljöovänner kanske? KRÄV bajamaja om ni är i närheten av såna områden. Kräv toaletter! Kräv att de löser problemen.
    (Ja det kan även ni på innergården göra. Ni ska inte behöva ha det sådär.)
    Det är oerhört strikta lagar i Sverige för att få tillstånd för att sätta upp övervakningskameror, jag tror att det skulle vara svårt bara på grund av kissare.

Däremot tänker jag att man kan fotografera dem själv med byxorna nere, bokstavligen talat. Skulle det vara nog för en fällande dom i rätten? 
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-25 01:29:32 följande:
    om klockan är 02 på natten är det nog inte så lätt när allt är stängt. ror inte folk gör det för att vara taskiga men för att de inte har något annat ställe att gå till.
    Jag bodde i staden i fem 5 år och behövde aldrig kissa i någons innergård och då levde jag ändå ett liv med alltför många blöta nätter och allt för mycket tokigt beteende (fina minnen från studentlivet).
  • Ebbas mamma01

Vad tråkigt att innergården blivit ett sånt ställe där folk kissar. kan inte vara trevligt att bo där.

Vad hade jag gjort då om jag varit i närheten med fylld blåsa och inte hittat någon ledig toa??

Om din innergård varit stället där jag visste att man kunde gå och pissa ute i smyg hade jag gått dit och pissat.

Det låter hemskt! men är ärligt jo det hade jag. Har alltid servetter med i väskan om sådana situationer skulle uppkomma. 

• VeronicaH
    Ebbas mamma01 skrev 2012-01-25 13:13:39 följande:
    Vad tråkigt att innergården blivit ett sånt ställe där folk kissar. kan inte vara trevligt att bo där.

Vad hade jag gjort då om jag varit i närheten med fylld blåsa och inte hittat någon ledig toa??

Om din innergård varit stället där jag visste att man kunde gå och pissa ute i smyg hade jag gått dit och pissat.

Det låter hemskt! men är ärligt jo det hade jag. Har alltid servetter med i väskan om sådana situationer skulle uppkomma. 
    Ja servetter är bra att ha med sig iblandSkrattande. Har man bara servetter så man kan torka sig känns det faktiskt mer hygieniskt (för en själv) att kissa ute än att använda en skabbig offentlig toalett.
  • Arcitect
    VeronicaH skrev 2012-01-25 15:34:00 följande:
    Ja servetter är bra att ha med sig iblandSkrattande. Har man bara servetter så man kan torka sig känns det faktiskt mer hygieniskt (för en själv) att kissa ute än att använda en skabbig offentlig toalett.

Ja där ligger man i lä.. Det är bara lava ut och ruska av.. Kanske stryka han mot husväggen för att göra hundarna snurriga..
    Game Over
  • Lenora

Skulle ni kunna gå ihop alla ni som bor där och anlita en väktarfirma på helgerna ett par månader?

Och se till att ni får en liten artikel om att ni gjort det i den lokala tidningen. 

• brittaw
    Lenora skrev 2012-01-25 16:24:53 följande:
    Skulle ni kunna gå ihop alla ni som bor där och anlita en väktarfirma på helgerna ett par månader?

Och se till att ni får en liten artikel om att ni gjort det i den lokala tidningen. 
    Hej! Tack för stödet! När det var festival i Linköping fixade kommunen 4 väktare som vaktade gården faktiskt. Och då var där inget kissande. 

Behöver kanske inte vara så dyrt med två väktare fredag och lördagkvällar också en rejäl sanering av gårdenDrömmer 
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar