Inlägg från: Lenora |Visa alla inlägg
  • Lenora

Vår innergård stans fyllekissoar

Äckligt, jag förstår att du är irriterad.

Jag skulle nog bli så förbannad till slut att jag skulle gå ut med kamera och fota studen...jag menar människorna som gör det och anmäla till polisen.

• Lenora

I centrala Linköping borde man väl ändå kunna hålla sig till man kommer till nästa bar/pub/restaurang?

Istället för att äckla ner det för andra. 

• Lenora
    En struts skrev 2012-01-25 01:09:06 följande:
    Kan ni inte filma kissarna. De skulle ju sätta upp övervakningskameror i hissar.
    Man kan väl hitta ett trevligt buskage eller så istället för en innergård. Man släpper ju ut massa miljögifter och sånt när man ställer sig sådär och pissar. Är ni miljöovänner kanske? KRÄV bajamaja om ni är i närheten av såna områden. Kräv toaletter! Kräv att de löser problemen.
    (Ja det kan även ni på innergården göra. Ni ska inte behöva ha det sådär.)
    Det är oerhört strikta lagar i Sverige för att få tillstånd för att sätta upp övervakningskameror, jag tror att det skulle vara svårt bara på grund av kissare.

Däremot tänker jag att man kan fotografera dem själv med byxorna nere, bokstavligen talat. Skulle det vara nog för en fällande dom i rätten? 
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-25 01:29:32 följande:
    om klockan är 02 på natten är det nog inte så lätt när allt är stängt. ror inte folk gör det för att vara taskiga men för att de inte har något annat ställe att gå till.
    Jag bodde i staden i fem 5 år och behövde aldrig kissa i någons innergård och då levde jag ändå ett liv med alltför många blöta nätter och allt för mycket tokigt beteende (fina minnen från studentlivet).
  • Lenora

Skulle ni kunna gå ihop alla ni som bor där och anlita en väktarfirma på helgerna ett par månader?

Och se till att ni får en liten artikel om att ni gjort det i den lokala tidningen. 

• Lenora

Går det inte att kissa innan ni lämnar krogen?

Jag skulle också kissa någonstans ute om det handlade om valet att kissa i byxan eller inte men redan som barn lärde jag mig att planera mina toalettbesök. Har ni jätteproblem med det kanske ni kan sätta ett alarm i telefonen innan stängningsdags för att påminna er.

Eller handlar det om grava inkontinensproblem? 

• Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 00:36:42 följande:
    Ingen tjej vill väl sätta sig och pinka så att folk ser en, därför kan ju en innergård som dessutom är känd bli en "lämplig plats" om folk känner till den går de väl helt enkelt dit.
    Jag förstår att Veronica här måste göra dig irriterad TS men även om de flesta människor inte skulle få för sig att göra något sådant runt någon annans hem så är hon ärlig och ger en insikt i hur dessa människor tänker.

Det ni behöver göra är att se till att ert hem inte längre är pissoaren. Klaga till kommunen, försök att gå ihop flera grannar för att anlita väktare eller fota och polisanmäl själva, eller lägg upp filmer på youtube...kämpa på. Det är ert hem det handlar om.

Det behövs inte många åtgärder tillsammans med kontakt med pressen för att förändra situationen. Hoppas att du har nog ilska och drivkraft för att göra något åt det.
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 01:40:03 följande:
    Om man pratar om vad som är lagligt eller inte så är det mer olagligt förargelseväckande att bara kissa så att folk kan se en. Det är inte själva kissandet (piss på marken) som är olagligt utan att man drar ner byxorna offentligt. Därför om de som kissar på innergården gömmer sig mellan några bilar tex så är det nog inte olagligt om ingen ser det.
    Jag är helt och hållet säker på att du kan sätta dig in i en familj, kanske till och med med barn, som går ut nästa dag och känner kisslukt och ser kiss och kisspapper överallt och man måste passa barnen för att de inte ska gå i kisspölarna från fyllekissarna från dagen därpå.

Nu pratar vi inte om att kissa på någon neutral gräsplätt bakom någons bil utan rakt utanför flera människors hem.

Som jag förstår det är det olagligt att urinera runt andra människors hem, även om det står en bil där, men naturligtvis kan du komma undan på ett helt annat sätt om du inte har några som helst empatiska känslor för de som bor där. 
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 02:10:20 följande:
    Det är givetvis synd om de som bor där inget snack om det och djupt omoraliskt att göra det. Men det är ändå 45 % av de som röstat som säger att de skulle göra det i nöden.

Om du själv varit akut kissnödig utan att hitta någon toa hade du haft 3 alternativ 1. kissa på dig, 2 kissa ute utan att kunna gömma dig eller 3 kissa undanskymt på innergården. Jag tror de flesta akut nödiga valt alternativ 3 vad tror du? 
    Det är så svårt för mig att avgöra då jag, trots ett inte alltför sunt leverne, lyckas kunna planera mina toalettbesök på ett annat sätt än 45% i den här tråden. 

Till och men då jag hade kryptosporidiosis  på en semester lyckades jag hitta toaletter innan det var för sent.

Självklart skulle jag välja att kissa lite undanskymt, gärna på en gräsplätt om det var akut, men hur kommer det sig att det så sällan, vi pratar många år emellan, är akut för mig medan så många ganska regelbundet verkar kissa där andra och andras barn kan tänkas gå nästa dag?
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 02:32:48 följande:
    PÅ fyllan kan det bli ganska akut ibland för mig i alla fall tex om köerna till toaletterna är långa eller om det är lång kö in till något ställe. Är man kissig då kanske man måste kissa ute. Så det händer att man måste göra det ibland.

Då skyndar man ju iväg för att kissa och tyvärr tänker man ju inte på att det är andra som blir lidande av stanken. 
    Jag tror att du nu att just du kan förstå och klara av att kissa någon annanstans än invid någons hem nästa gång. Även om det är lite extra nödigt.

Vad skulle du tipsa TS om för att lösa situationen? Jag antar att du inte skulle vilja ha ditt egen hem nedpissat av främlingar och antar också att du som är insatt i kissarnas situation har de bästa tipsen här. Glad
  • Lenora
    VeronicaH skrev 2012-01-28 02:54:21 följande:
    En satsning på fler offentliga toaletter som är gratis och fräscha i centrum. Och att de sätter upp grindar så att kissarna inte kommer in där och då bryts ryktet om platsen som pissplatsen. Svårare än så behöver det inte vara.
    Om jag har förstått det rätt så har TS redan bett om att få grindar men fått avslag. Annars är det ett supertips, vi bor mittemot ett flertal pubar och restauranger men har våra gränder låsta och har aldrig haft problem med fyllekissare.

Offentliga toaletter gillar jag, om kommunen har pengar att hålla dem rena, annars är vi tillbaka på ruta noll.

Det jag har sett i de lite stökigare områden där jag bott har varit att fler poliser har varit närvarande vid krogarnas stängningsdags. Tror ni att det skulle hjälpa situationen?  
  • Lenora
    En struts skrev 2012-01-29 13:50:03 följande:
    TS man FÅR sätta upp kameror på en innergård, för det är inte en offentlig plats. Jag vet inte om någon tagit upp det så jag säger det nu.
    Jag är inte säker på att en innergård med genomfartstrafik inte skulle räknas som en plats där allmänheten har tillträde. Det kan hända att de behöver tillstånd.

Men det definitivt värt att kolla upp. 
  • Lenora
    emmakk skrev 2012-01-29 01:28:41 följande:
    hahahahahahahhahahaha, rolig tråd. Hörde om den av en kompis. Tjej från Linköping här som bara säger rör inte vår fyllekissoar!!!! Tjejerna måste ju också ha någonstans att kissa ute. Man tycker ju egentligen inte det är okej att kissa där men när man själv måste ja då måste man ju. Nöden har igen lag för mig.

Har lite fyllebilder från den platsen när man varit där och pissat. 
    Classy...

Kräks
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar