• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • Lenora
    emmakk skrev 2012-01-29 01:28:41 följande:
    hahahahahahahhahahaha, rolig tråd. Hörde om den av en kompis. Tjej från Linköping här som bara säger rör inte vår fyllekissoar!!!! Tjejerna måste ju också ha någonstans att kissa ute. Man tycker ju egentligen inte det är okej att kissa där men när man själv måste ja då måste man ju. Nöden har igen lag för mig.

Har lite fyllebilder från den platsen när man varit där och pissat. 
    Classy...

Kräks
  • VeronicaH
    emmakk skrev 2012-01-29 01:28:41 följande:
    hahahahahahahhahahaha, rolig tråd. Hörde om den av en kompis. Tjej från Linköping här som bara säger rör inte vår fyllekissoar!!!! Tjejerna måste ju också ha någonstans att kissa ute. Man tycker ju egentligen inte det är okej att kissa där men när man själv måste ja då måste man ju. Nöden har igen lag för mig.

Har lite fyllebilder från den platsen när man varit där och pissat. 

SkrattandeSkrattandeSkrattande lol
  • emmakk

Om vi struntar i all moral. Tjejer hur brukar ni sätta  er när ni kissar ute på sådana här ställen så att ni undviker att få kiss på Er själva.

Smyger ni iväg och pinkar själva eller är det bättre att göra det några stycken samtidigt?

Lite servetter är alltid bra att ha med i alla fall!!!Skrattande 

• Thaleya1

Gå ihop en större grupp som bor i området och be om grindar TS. Så där ska ni ju inte behöva bo. Det får hyresvärd elelr liknande hjälpa till med!!

Sen är det inte ditt problem att ordna med fler toaletter, utan de kan de kissnödiga be kommunen om isåfall.

• VeronicaH
    Thaleya1 skrev 2012-01-31 08:09:12 följande:

Gå ihop en större grupp som bor i området och be om grindar TS. Så där ska ni ju inte behöva bo. Det får hyresvärd elelr liknande hjälpa till med!!

Sen är det inte ditt problem att ordna med fler toaletter, utan de kan de kissnödiga be kommunen om isåfall.

Visst är det tråkigt för de som bor där med stanken, men ändå skriver du att du själv kunnat kissa där.

Är inte detta en väldig dubbelmoral? 
  • Thaleya1
    VeronicaH skrev 2012-01-31 12:44:56 följande:
    Visst är det tråkigt för de som bor där med stanken, men ändå skriver du att du själv kunnat kissa där.

Är inte detta en väldig dubbelmoral? 
    Inte alls.

Jag tycker det är tråkig för de som bor i skiten och jag är djupt ledsen för om jag hade kissat där. Men är man kissnödig så måste man ju kissa. Och då gör man ju helldre det på en innergård än i byxan och det skäms jag inte alls för attt erkänna. Tycker att de som kissar på sig istället är konstiga.

Finns det ingen innegård att kissa på så får man visa röven för gänget man ska på krogen med och kissa mitt framför alla på närmsta gräsplätt, rabbat. eller tjata på kommunen för fler toaletter innan krogrundan.

Det finns ju inget att göra om man är kissnödig? förutom att kissa.
  • VeronicaH
    Thaleya1 skrev 2012-01-31 13:48:14 följande:
    Inte alls.

Jag tycker det är tråkig för de som bor i skiten och jag är djupt ledsen för om jag hade kissat där. Men är man kissnödig så måste man ju kissa. Och då gör man ju helldre det på en innergård än i byxan och det skäms jag inte alls för attt erkänna. Tycker att de som kissar på sig istället är konstiga.

Finns det ingen innegård att kissa på så får man visa röven för gänget man ska på krogen med och kissa mitt framför alla på närmsta gräsplätt, rabbat. eller tjata på kommunen för fler toaletter innan krogrundan.

Det finns ju inget att göra om man är kissnödig? förutom att kissa.
    Jo, jag håller med dig. Fast det är ju inte så att det egentligen står mellan att kissa i byxan och kissa på innergården. Man kan ju kissa någon annanstans också fast då riskera att visa rumpan offentligt. 

Men är man pissig och inte hittar en toa och vet att det finns ett sånt ställe att gå till slipper man ju leta och det är mindre pinsamt att göra det där då man vet att många gör det.

Sen är det ju egentligen grymt att prioritera sin egen bekvämlighet  på bekostnad av att det ska lukta piss där andra bor. Men det bryr sig inte folk om.
  • emmakk

">

Här jagas några fyllekissare iväg från en bakgård.
  • tantS

Ni får sitta beredda med vattenslang och spruta varje gång någon kommer och hukar eller plantera massa brännässlor!

Vi bor också bredvid flera pubar och är rätt glad att vi har staket med taggtråd vid ingångarna till gården..

• emmakk
    tantS skrev 2012-02-06 17:08:39 följande:

Ni får sitta beredda med vattenslang och spruta varje gång någon kommer och hukar eller plantera massa brännässlor!

Vi bor också bredvid flera pubar och är rätt glad att vi har staket med taggtråd vid ingångarna till gården..

Förstår att det måste vara skönt.

Men om det inte gäller din egen hemmiljö hade du då kunnat kissa på ett sånt ställe? 
  • tantS

Hm, inte ofta jag hamnar i såna lägen. Bor mitt i stan och är klockan inte för mkt så kan man alltid smyga in nånstans och kissa. När jag va yngre och festade mer hade vi speciella kissepausställen :P Tog en halvtimme med bussen in till stan och där fanns ett falafelställe med förlåtande personal som alltid lät oss kissa!  I annat fall skulle jag hellre kissa i en park eller dunge än i någons gård. Det skulle va om jag va så kissnödig att det typ kom i byxan, men då är det nödläge (^^). Kan tro att många gör det bara för att. Sjysstast antar jag vore att kissa i en markbrunn, en sån hittar man alltid.

• emmakk
    tantS skrev 2012-02-06 17:20:15 följande:

Hm, inte ofta jag hamnar i såna lägen. Bor mitt i stan och är klockan inte för mkt så kan man alltid smyga in nånstans och kissa. När jag va yngre och festade mer hade vi speciella kissepausställen :P Tog en halvtimme med bussen in till stan och där fanns ett falafelställe med förlåtande personal som alltid lät oss kissa!  I annat fall skulle jag hellre kissa i en park eller dunge än i någons gård. Det skulle va om jag va så kissnödig att det typ kom i byxan, men då är det nödläge (^^). Kan tro att många gör det bara för att. Sjysstast antar jag vore att kissa i en markbrunn, en sån hittar man alltid.

Ja i nödläge är det inte mycket att tveka på.
  • VeronicaH

Var ute i helgen och blev enormt kissnödig efter för många öl på krogens uteservering med långa köer till toaletterna gick hela gänget och pissade ute i stans kissgränd. Vi hade inte kissat på hela kvällen så gissa om det var skönt. 

Nej det kan inte vara kul att bo där....men vem bryr sig när man är besusad och kissnödig..då skattar man ju bara åt det .....vi satt där hukade och såg vem som kissade störst pöl ....jag vannSkrattande.

oh vad skönt det var..... 

• Guilliotine
    DenNamnbitne skrev 2013-12-12 16:40:26 följande:
    Är detta också samma person?
    Jaa, han formulerar sig exakt likadant och alternativen är skrivna på samma sätt.  =P 
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar