• brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • brittaw

Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg(man)

4,55% (3) Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg(kvinna)   39,39% (26)
    Att så mycket som 45 % av de som svarat skulle kunna kissa på någon annans innergård när man vet hur vi som bor där lider av det är enligt mig helt obegripligt hur många själviska människor det finns.

• Rakad Apa

Nöden har ingen lag!!!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • brittaw
    Rakad Apa skrev 2012-01-25 16:54:53 följande:
    Nöden har ingen lag!!!
    800 kronor i böter åt svinen!!
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-25 17:03:26 följande:
    Äh nu får du väl ge dig. Polisen har väl viktigare saker att göra än att bötfälla kissare. 

Det kan ju vara farligt att vara jättekissig utan att kunna kissa. Din innergård kanske har räddat livet på folk, haha det kan väl vara värt stanken. 
  • Rakad Apa
    3000 kr i Norge Tungan ute
  • Argo
    brittaw skrev 2012-01-25 16:43:44 följande:
    Hej! Tack för stödet! När det var festival i Linköping fixade kommunen 4 väktare som vaktade gården faktiskt. Och då var där inget kissande. 

Behöver kanske inte vara så dyrt med två väktare fredag och lördagkvällar också en rejäl sanering av gårdenDrömmer 
    Har vi inte läst det här förrut?

Jag tycker fortfarande att ni skall rigga spot-lights, samla grannarna, ta med videokameror och så ... när kissaren kommer och hasar ned byxorna ...

TADA!

Fullt ljus och videokameror. Gärna en liten trumpetfanfar också och så körsång typ "Hej Tomtegubbar!".

Därefter meddelar ni den lycklige kissaren att han kan söka efter filmen på youtube inom ett par timmar.

Det känns som att det där med att er gård är OK att kissa på kommer att ändras tämligen omgående efter det.

• barnluktarbajs

TS, det finns ganska dåligt med offentliga toaletter inne i stan tyvärr. 
    Så för många människor är valet att:
    kissa på din innegård
    eller
    kissa i byxan

Inte så jättesvårt val va? Jättetråkigt för er som bor där, men är jag mycket kissnödig skulle jag inte tveka. 

• Rakad Apa
    Hellre tar jag böter än att pissa på mig i byxan!
  • Lenora

Går det inte att kissa innan ni lämnar krogen?

Jag skulle också kissa någonstans ute om det handlade om valet att kissa i byxan eller inte men redan som barn lärde jag mig att planera mina toalettbesök. Har ni jätteproblem med det kanske ni kan sätta ett alarm i telefonen innan stängningsdags för att påminna er.

Eller handlar det om grava inkontinensproblem? 

• OutdoorFresh

Nöden har ingen lag men jag har svårt för att sätta mig på innergårdar. Det händer bara inte.

Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar