Inlägg från: brittaw |Visa alla inlägg
  • brittaw

Vår innergård stans fyllekissoar

Jag bor i en bostadsrättsförening i centrala Linköping. På helgerna används vår innergård som fyllekissoar av folk som är på väg till och från krogar och nattklubbar. Gården har blivit ett sånt ställe som är allmänt känt där det går att slinka in och kissa i smyg. Det är ett så hänsynslöst beteende att gå in och kissa på vår asfalterade innergård, det stinker fruktansvärt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar
  • brittaw
    VeronicaH skrev 2012-01-21 20:52:30 följande:
    TS. Bor du bakom stortorget i Linköping.? I så fall vet jag var det är Skrattande
    Jo det stämmer. Är du en bland stans fyllepinkare eller? I så all tycker jag att du ska tänka efter och se det hela lie från vår synvinkel. 

För övrigt att omkring 40% av de som svarat  " Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg" tycker jag vittnar om en skrämmande egoism hos många. 

• brittaw
    VeronicaH skrev 2012-01-23 23:41:01 följande:
    Om jag pissat där eller inte behåller jag för mig självSkrattande. Tråkigt för dig att bo där andra går och kissar ute, jag vet det stinker som satan.

Men den nödige tänker ju inte så berusad och akut kissig. Då är man ju glad att ha ett ställe att gå till om man inte kan vänta. Inte vackert jag vet men sant.
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-23 23:43:45 följande:
    I fyllan hade jag nog kissat där, ja. Om jag hade varit nykter hade jag ansett att det var fel. Men vad är det man säger - där alkoholen går in, går vettet ut.

Jag har ingen aning om vad Du ska göra dock. Sätt upp en skylt.
    Otroligt självisk inställning. Så ni tar er rätten att gå in och sätta er och kissa på en gård där andra bor för det känns bekvämt ?? Så ska jag och andra som bor på sådana platser behöva stå ut med piss - stanken.??

Hur tänker man när man gör så
  • brittaw
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-24 00:26:30 följande:
    Jag tar mig inte "rätt" till någonting. Men när jag är full och kissnödig har jag ingen moral. Första bästa hörn eller buske. Om det drabbar dig ber jag om ursäkt på förhand, men mitt fulla jag har inte lika bra inställning som mitt nyktra jag.

Jag tänker "Jag är kissnödig, jag måste pissa. Nu." när jag gör det.
    Ok bra att du är ärlig i alla fall. Jag kissar inte själv ute så jag vet inte hur folk resonerar. Men vår gård har blivit en sån "plats där många går och kissar" Jag fattar inte varför man väljer ut ett ställe som liksom alla använder. 

Du kan ju tänka dig själv hur det stinker piss. 
  • brittaw
    Arcitect skrev 2012-01-24 16:29:30 följande:
    Nöden har ingen lag för mig.. Jag hade pissat på din innergård utan att blinka..
    Så det hade känt bra för dig att göra det och vetat att vi som bor där ska behöva bo där du kissar och ska behöva stå ut med stanken.

Det är vanhedrande att folk inte har respekt för vår boendemiljö utan använder den som ett ställe att kissa på.
  • brittaw
    nyfiken flax skrev 2012-01-24 16:52:16 följande:
    Ni kan väl sätta upp en sån där lampa med rörelsedetektor?
    Där är redan belyst men det avskräcker inte kissarna och vi får inte tillsånd att sätta upp grindar för bilar måste kunna köra igenom. Det går att komma in där från två håll så bilar måste kunna köra igenom.
  • brittaw
    cärröförfän skrev 2012-01-24 20:43:59 följande:
    jag pissar där jag står på fyllan i princip, så din innergård hade absolut blivit nerpissad av mig om jag befann mig där just då.
    Så du tar dig rätten att använda andra innergård där vi har vår balkong som en pissoar. Och lämna en stinkande pöl på marken. Kasta servetter på marken gör de också.
  • brittaw
    Lenora skrev 2012-01-25 16:24:53 följande:
    Skulle ni kunna gå ihop alla ni som bor där och anlita en väktarfirma på helgerna ett par månader?

Och se till att ni får en liten artikel om att ni gjort det i den lokala tidningen. 
    Hej! Tack för stödet! När det var festival i Linköping fixade kommunen 4 väktare som vaktade gården faktiskt. Och då var där inget kissande. 

Behöver kanske inte vara så dyrt med två väktare fredag och lördagkvällar också en rejäl sanering av gårdenDrömmer 
  • brittaw

Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg(man)

4,55% (3) Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg(kvinna)   39,39% (26)
    Att så mycket som 45 % av de som svarat skulle kunna kissa på någon annans innergård när man vet hur vi som bor där lider av det är enligt mig helt obegripligt hur många själviska människor det finns.

• brittaw
    Rakad Apa skrev 2012-01-25 16:54:53 följande:
    Nöden har ingen lag!!!
    800 kronor i böter åt svinen!!
  • brittaw
    Insatt skrev 2012-01-27 18:15:50 följande:
    Jag brukar välja offentliga parkeringar.
    Ja det är så hänsynslöst att alla väljer ut ett ställe som kissplats och att alla gör det där. Ska de nu tvunget kissa ute kan de väl välja olika platser.
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-27 19:37:56 följande:
    Sorry, jag hade kunnat kissa där. Hade självklart försökt undvika en sådan situation men om jag verkligen måste pinka så måste jag. Och ja, det är klart att det är fel. Men jag hade kunnat stjäla bröd om jag var skithungrig och inte hade några andra möjligheter att få mat också.
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 07:28:13 följande:
    Därför att jag inte vill att folk ska se mig när jag kissar ute på stan givetvis? Varför har du dörr på din toalett?
    Vår innergård är ingen toalett det är skillnaden.

Ditt resonemang är så otroligt egoistiskt, kan du tänka dig hur det luktar i vår hemmiljö?? 
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 16:39:42 följande:
    Ja och när jag håller på att kissa på mig så blir jag otroligt egoistisk. Så är det faktiskt. Står valet mellan att pinka i brallorna eller på er innergård kommer er innergård bli pinkad på.

Men jag förstår inte varför ni inte gör något åt saken? Ni får väl se till att göra det obehagligt att kissa där så kommer ryktet och användningen att försvinna?
    Du har även alternativet att sätta dig och kissa någon annanstans där det kanske är mer pinsamt för dig själv då någon kan se dig men där du inte gör skada för andra.

Tror du inte att vi försökt, Dagstidningen har skrivit om det men detta hjälpte inte. Vi har ansökt om att få avskärma området men detta gick inte enligt pbl-lagen. Så vad ska man göra liksom. Eftersom pissarna gömmer sig ser vi ju inte när det händer. 
  • brittaw
    Lavish skrev 2012-01-28 17:01:55 följande:
    Ni grannar får väl göra ett vaktschema där ni är ute och skrämmer bort kissarna? Tills de har lärt sig?

Skulle du på fullt allvar sätta dig på en trafikerad väg och kissa för att skona någons innergård?
    Ja man skulle ju kunna ha ett sånt schema men ska man vara uppe mitt i natten varje helg det är ju polisens jobb egentligen.

Jag kissar inte ute själv. Och jag kan inte förstå varför en innergård är en plats som många kissare söker sig till. 
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar