• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Är det någon här som har fått vänta länge på provsvar från Dr D? Jag var där måndag för två veckor sedan, och har inte hört ett knyst. Han skickade ett mail tre dagar efter vårt möte med fakturan. Jag betalade den dagen efter och skickade ett mail med kvitto. Hur länge har ni andra fått vänta? Börjar känna mig otålig... Ska jag skicka ett mail tycker ni? Känns ju rätt lönlönst med tanke på att han inte brukar svara så snabbt på mail

• finee
    melina77 skrev 2017-10-03 06:08:46 följande:

Så himla tråkigt finee, jag fick mina provsvar 8 dagar efter att jag varit hos honom och så hade vi kanske samtalet 2 dagar efter det. Det finns ju en liten möjlighet att fördröjningen beror på USA men visst kan det ju bero på D. Jag tycker att du kan skicka mail till honom och nämna att du skulle vilja komma igång denna cykel (visst var det så?) och att du därför förstås sitter och väntar på provsvaren. Sen är det ju ändå inte säkert att han svarar men då har du fått fram din poäng om varför du är otålig. Lycka till.

Tack för svar! Åtta dagar är verkligen jättesnabbt. Ja, jag blir ju orolig att han glömt eller att det har hänt något med provsvaren Kanske ska maila ändå då..? Men jag vill liksom inte irritera honom med min otålighet.
  • finee
    Hera B skrev 2017-10-03 11:23:44 följande:

Hej! Efter jag var nere i Aten första gången för provtagning och konsultation fick jag vänta 3 veckor... Har du inte skickat innan och frågat efter svaren kan du väl göra det utan att bli tjatig tänker jag.

Jaha, okej, så då kan det dröja då...

Jag skickade ett mail imorse. Men har inte fått svar. Kan nog helt räkna bort att börja den här kommande menscykeln Har känningar att mensen ska komma imorgon eller övermorgon, och jag tror ju inte att han hinner höra av sig. Hade laddat upp så mycket att jag skulle få svar nu. Han sa till mig att det skulle ta 10 dagar eller upp mot två veckor, och att jag skulle hinna få besked innan min oktobermens nu. Men icke. Hade han inte sagt så hade jag nog inte känt mig lika besviken. Men jag har ju förstått att han är långsam att svara på mail. Jag får helt enkelt ställa in mig på november nu istället.
  • finee

Mina damer - jag har fått ett resultat! Äntligen hörde Dr D av sig! Han svarade på mailet jag skickade imorse. Fick alla provsvar och vi har uppföljningssamtalet inbokat till torsdag eftermiddag. Vad jag kan utläsa så har jag förhöjt CD56 och CD19+cellsCD5+. Tnf-a låg just under gränsen på för högt (var 29,6). Nu undrar jag: NÄR har ni andra blivit ordinerade det första droppet i menscykeln? Min mens kommer imorgon eller i övermorgon, och ska vi göra frysinsättning i den här cykeln så kommer jag ju inte hinna ta dropp på cykeldag ett eller två (eftersom jag ju tidigast kan ta dropp på fredag). Ni får gärna dela med er gällande när första droppet var ! Förstår att det är olika för alla iofs...

• finee
    melina77 skrev 2017-10-04 08:40:53 följande:

Så skönt att du äntligen fick tag i honom, jag tror att de flesta av oss här inne kan relatera till otåligheten med att snabbt komma igång. Jag skulle utföra Fet nu i september och hade då mitt första dropp inplanerat runt eller på första mensdagen (hans formulering) så jag tror ju inte att fredagen blir för sen för dig även om du skulle få mens idag. Jag skulle även ta FBC samma dag. Vill du så kan jag tänka mig att det är ok att du tar droppet innan fredag också, på eget bevåg alltså men fundera själv hur det känns. Kan ju tillägga att våra provsvar inte skiljer sig väldigt mycket åt så du kanske får ett likande protokoll som mig men jag vet alltså inte hur mycket han skräddarsyr början av behandlingen. Lycka till.

Tack melina77 för svar. Det låter ju bra om jag skulle hinna. Än har jag inte fått mens (iofs bara morgon än), har jag tur kommer den imorgon. Och om den kommer idag så är det kanske ändå inte för sent med fredag.
  • finee
    UndrandeSökare skrev 2017-10-04 13:55:50 följande:

finee- Du kan ju börja med att redan nu ringa och boka in dropp på fredag om du vill. Samt köpa ett Blodststatus plus b- celler på Werlabs idag och gå och ta det hos Werlabs tex imorgon.

Redan gjort
  • finee
    melina77 skrev 2017-10-04 08:40:53 följande:

Så skönt att du äntligen fick tag i honom, jag tror att de flesta av oss här inne kan relatera till otåligheten med att snabbt komma igång. Jag skulle utföra Fet nu i september och hade då mitt första dropp inplanerat runt eller på första mensdagen (hans formulering) så jag tror ju inte att fredagen blir för sen för dig även om du skulle få mens idag. Jag skulle även ta FBC samma dag. Vill du så kan jag tänka mig att det är ok att du tar droppet innan fredag också, på eget bevåg alltså men fundera själv hur det känns. Kan ju tillägga att våra provsvar inte skiljer sig väldigt mycket åt så du kanske får ett likande protokoll som mig men jag vet alltså inte hur mycket han skräddarsyr början av behandlingen. Lycka till.

Melina förresten - skulle du ta FBC efter droppet eller bara samma dag? Dvs är han ute efter att se hur droppet påverkar FBC på en gång?? Funderar nämligen på att ta blodprov imorgon bitti, men dropp först på fredag. Och vill han se hur kroppen reagerar på droppet så är det ju ingen idé att jagvtar FBC dagen innan dropp. Om det är någon annan som vet och hinner svara får ni också gärna svara! Tack

Nu går jag händelsens lite i förväg...Jag kanske inte ens får starta den här cykeln..
  • finee
    melina77 skrev 2017-10-04 20:48:53 följande:

Han skrev "if possible, have a FBC before". Det står inget om samma dag men jag tolkade det så, tog FBC på morgonen och dropp hos Marie kl 13.30.

Åh TACK för svar!
  • finee
    Ariellan skrev 2017-10-05 11:35:04 följande:

Lymfocyter 2,7. Är det ok?

Leukocyterna var 5.3.

Monocyter 0.2.

UndrandeSökare har sagt till mig förut att Dr D brukar ordinera dropp om Lymfocyterna är över 3-3,5. Nånstans har jag läst dock att det också verkar spela roll hur kvoten mellan Lymfocyter och nåt annat ser ut..? Men jag vet inte..,nån annan som vet kanske?
  • finee

Ariellan - hoppas det går bra imorgon med droppet. Jobbigt att behöva åka så långt. Jag har samma situation...massa bilkörning för att ta prover och dropp. Men det är bara att göra, funkar det är det ju lätt värt det.

Jag har i alla fall pratat med Dr D idag! Jag kan sätta igång nu på en gång. Ska bara ringa till min klinik först och säga att jag vill göra FET här nu.. Hoppas de inte har fullt! Om jag får grönt ljus från även dem så tar jag första droppet imorgon.

Något jag funderar på är om någon har tagit Neupogen här? Dr D pratade om att vi skulle prova det nästa gång om det är så att inte det här funkar. Jag fattar inte riktigt hur han menar. Han typ frågade om det skulle vara svårt för mig att få tag på. Jag svarade typ att det är väl bara att hämta ut på apotek med EU-recept..? Han gjorde mig i alla fall osäker på om det funkar? Men det ska det väl göra. Eller kan man be Marie på Fertilitetplus att fixa recept via hennes läkarkontakt? Sen fattar jag inte hur man i så fall doserar Neupogen. Tar man en spruta om dagen i flera veckor, eller är det typ som Humira att det bara handlar om några injektioner? När jag kollar så verkar nämligen Neupogen vara svindyrt per spruta... Kanske vet Dr D det och det är det som också gör att han tvekar kring att sätta in den medicinen? Hur som helst - skulle vara jätteglad om någon kunde dela med sig erfarenheter kring Neupogen, vad som helst - kostnad, dosering, svårt att få tag på, biverkningar osv.

Är det förresten någon annan som är på gång att sätta igång och ruva snart? Blir nyfiken på er andra!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!