• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Donaldduck1234 skrev 2017-08-19 08:36:51 följande:

Hej,

Har också funderingar över hur vi smittas av multiresistenta bakterier. Störst risk är ju att bli smittad via mat, då kommer du väl in på sjukhuset för det flrsta. Men är det inte från dem sedan som bakterierna riskerar att sprida vidare ex om du hamnar på sjukhuset för benbrott? Vad jag hört kan dessa bakterier överleva på bänkytor (även när torkade) i flera månader. Vet inte om det krävs en längre sjukhusvistelse för att riskera att bli smittad, men borde ju rimligen vara så (läs om benbrottet

www.sydsvenskan.se/2011-04-09/grekland--inte-bara-ett-semesterparadis).

Nu är det ju oftast korta ingrepp under dagen vi talar om här, men tips är väl att vara extra försiktiga med handhygien, toabesök, hudkontakt etc. även om det inte är ett sjukhus på landsbygden. Ta med egen handsprit!

Önskar er lyckade hystos i nästa vecka,

Varma kramar

Precis! Har verkligen tänkt på att ta med egen handsprit. Visst finns det risker. Men jag vågar ta den med tanke på vad jag eventuellt har att vinna (bli gravid). Som med all sjukvård - väga risker/biverkningar mot vinning med ingreppet/medicinen. Kramar
  • finee
    pipperoni skrev 2017-08-19 10:53:16 följande:

Vet tyvärr inte typen. Jag fick en supp med smärtstillande först och sedan sömnmedel i armen. Så om du med muskelavslappnande menar något som förs upp i slidan så är svaret nej.

Ok, tack för infon Är glad att veta så mycket som möjligt inför det här.. Gillar att ha koll!
  • finee
    Cathy skrev 2017-08-21 15:12:10 följande:

Hej tjejer! Hjälp mig - det är så länge sedan jag hängde i den här tråden att jag inte kan komma ihåg vilka/vilken antibiotika penny skriver ut om man har nåt på mensblodstestet??

Som jag har förstått det så är det lite olika behandlingsplan/preparat beroende på vad som i så fall faller ut som positivt på mensblodstestet. För hidden chlamydia är det i alla fall:

Dag 1: 4 x 250mg Azitromycin (alla tabletter samtidigt)

Dag 2: inget

Dag 3-7: 100mg Doxicyklin x 2 (en tablett morgon, en kväll)

Dag 8: 4 x 250mg Azithromycin (alla tabletter samtidigt)

Dag 9-24: 100mg Doxicyklin x 2 (en tablett morgon, en kväll)

Dag 25: 4 x 250mg Azithromycin (alla tabletter samma gång)

Men gör du testet via Serum så får du recept med ordination av dem gratis.

Har du tagit/ska du ta testet?
  • finee
    Niskan15 skrev 2017-08-21 17:11:00 följande:

Nu är det bestämt. Den 7e september ska jag göra en hysteroskopi här i Sthlm. Sedan planerar vi på att åka till Aten till Dr Dimitri i hopp att han kan hjälpa oss efter 5 år med barnlöshet m, 6 misslyckade Ivf och en utomkveds med bakomliggande sjukdom.

Någon mer som planerar att åka till Aten i oktober? Vore kul att få kontakt med någon här inne.

Är så rädd att misslyckas men känns som vårt ända hopp.

En fråga för er som redan varit där. Vi tänka vara där på en tisdag så att dem kan skicka testerna samma dag till USA. Startar man igång med behandling redan dagen efter eller hur går det till?

Förstår din känsla. Är också livrädd för fler misslyckanden. Efter sju misslyckade IVF:er med fina embryon styr också vi kosan mot Aten. Gör en hysteroskopi där via Serum och så ska jag träffa Dr D för immunutredning. Åker dit lite tidigare än dig dock, redan i mitten av september, ska boka flygbiljetter idag Kul att följas åt, vi är ju ändå rätt så nära i tid!
  • finee

Cathy - vet inte om de skriver ut antibiotika utan att man gjort deras test. Har du inte någon infektion kanske det inte heller är värt att äta AB heller? Du kanske råkar äta fel sort också i förhållande till den bakterie du kanske har? Att göra mensblodstestet var rätt enkelt ändå. Kostade dock en slant (?300), men det gör ju bevisligen allt i den här fertilitetsvärlden.. :-/

• finee

Är det någon förresten som har koll på Fertilitetplus öppettider? Sätter de dropp lör o sön? Kvällar? Tidiga morgonar? Eller är det bara kontorstid?

• finee

Hej alla! Vill bara meddela att jag precis haft en 1 1/2 timme lång telefonkonsultation med Dr D! Vilket bra intryck jag fick av honom! Han ställde tusen frågor och kändes engagerad. Med tanke på våra resultat på IVF:erna (embryoutvecklingen och så), och att jag fått kemiska graviditeter när vi försökt naturligt, så tror han att vi borde kunna bli gravida med immunbehandling och till och med utan IVF. Vi kommer ändå sätta in de två blastocyster vi har i frysen, men sen tyckte han att vi skulle försöka iaf 6 månader utan IVF + immunbehabdling innan vi köper fler IVF-försök. Känner mig tveksam, men hoppas han har rätt! Är det någon annan som också fått den rekommendationen?

Jag åker ned till Grekland i mitten av september och hoppas på insättning så fort som möjligt innan det. Var länge sedan sist jag kände så här mycket hopp! Förstår ju självklart att hans behandling absolut inte ger några graviditetsgarantier, men känns ändå som att jag har lite bättre chans än att bara fortsätta med insättning efter insättning på svensk klinik.

Hur går det för er andra? Några som också är påväg till Aten nu snart?

• finee
    Zwillinge86 skrev 2017-08-28 14:25:16 följande:

Kul att du är nöjd med samtalet. Minns att jag kände lika dant :) vi fick samma rekommendationer som ni, så vi försökte naturligt i ca 6månader innan vi gjorde ÄD. Tror att jag ev blev gravid en gång under de månaderna, men hann aldrig få utslag på gravtest. Håller tummarna för att ni lyckas!

Hej Zwillinge,

Läste din presentation och blev berörd av allt du varit igenom. Ofrivillig barnlöshet är fruktansvärt slitsamt och tärande. Ibland vet man inte hur man ska orka vidare. Ibland vill jag bara skita i allt och försöka komma över min barnlöshet (om det nu går??). Var står ni nu i processen?

Gällande Dr D's rekommendation att försöka naturligt vet jag inte hur jag ska göra. Han verkar säga så till alla. Jag vill ogärna förlora massa tid...och det är så stressande med obligatoriskt samlag kring äl. Samtidigt som det ju är dyrt med massa IVF-försök. Vet inte hur vi ska göra. Hoppas ju innerligt att det tar sig med de frysembryon vi har kvar, men tror ju egentligen inte det. Har så svårt att känns hopp. Tänker att det är värt att testa immunbehandling men förstår samtidigt att det inte är någon mirakelkur. Kramar!
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2017-08-28 21:35:48 följande:

Gammal presentation, min aktiva tid här känns väldigt avlägsen nu. För oss tog det ca 5år från att vi började försöka till att vi lyckades med ÄD och immunsupport. Vet ju inte om mina ägg är så kassa att det hade räckt med ÄD, men jag vågade inte chansa och tänker lika dant nu inför kommande syskonförsök. Vi fick iaf en son 2015 och även om det kanske inte var immunsupport som var lösningen så kändes det som om dr.D var den som kommit närmast en förklaring till mina problem och det betyder mkt för mig. Kan så väl känna igen mig i det du beskriver, hur tankarna ständigt går på högvarv för att ligga steget före, han en plan och inte förlora tid mm. Hoppas att ni lyckas snart, för när man äntligen gör det är det värt alla jobbiga år!

Åh, vad skönt att du är ur den värsta tiden nu och att ni fick en son. Underbart! Hoppas att ni har samma lycka igen på syskonförsöket

Känner hittills mig väl bemött av Dr D. Han kunde ändå förklara sånt som hänt i min kropp och mina oförklarliga misslyckande på ett logiskt sätt. Vet att andra sagt att han kan vara långsam att svara när man väl satt igång, så jag räknar med att drabbas av det också.

Ja, tankarna snurrar hela tiden. Jag är så rädd för framtiden, så rädd för fler misslyckanden. Vill komma igång med nästa försök, samtidigt inte. Är jätterädd för provsvaren på Chicago-proverna. Tänk om jag har så högt TNF alfa att det inte går att göra någonting åt..? Sånna tankar har jag nu. Men det är bara att hålla andan och hoppa. Vad ska man annars göra..?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!